Strona 2 z 10
Re: Walnięty termostat?
: 27 lis 2010, 13:49
autor: Michał88
Tak to objaw uszkodzonego termostatu
Re: Walnięty termostat?
: 27 lis 2010, 14:43
autor: ghul177
MICHAL mam tak samo w swoim polo 1.9D raczej sie tym nie przejmuj o ile Ci łapie temperature po przejechaniu 4-5km 90stopni. poprostu na polu jest zimno i jak włączymy nadmuch na 3-4 i stoimy w miejscu to poprostu pomagamy w tym że chłodzimy silnik pobierając od niego ciepłe powietrze
Re: Walnięty termostat?
: 27 lis 2010, 15:39
autor: czaja
[quote=""ghul177""]MICHAL mam tak samo w swoim polo 1.9D raczej sie tym nie przejmuj o ile Ci łapie temperature po przejechaniu 4-5km 90stopni. poprostu na polu jest zimno i jak włączymy nadmuch na 3-4 i stoimy w miejscu to poprostu pomagamy w tym że chłodzimy silnik pobierając od niego ciepłe powietrze[/quote]
Tyle razy było pisane że to chodzi o termostat. I dlaczego ma się nie przejmować. Powinno działać prawidłowo i tyle. Chcesz włączyć ogrzewanie na full to ma działać i nie odbierac ciepła silnikowi. To termostat ma trzymać temperaturę silnika na sztywno na 90 stopni, a nie włączone ogrzewanie!!!
Re: Walnięty termostat?
: 27 lis 2010, 15:42
autor: kolo
[quote=""czaja""]ghul177 napisał(a):
MICHAL mam tak samo w swoim polo 1.9D raczej sie tym nie przejmuj o ile Ci łapie temperature po przejechaniu 4-5km 90stopni. poprostu na polu jest zimno i jak włączymy nadmuch na 3-4 i stoimy w miejscu to poprostu pomagamy w tym że chłodzimy silnik pobierając od niego ciepłe powietrze
Tyle razy było pisane że to chodzi o termostat. I dlaczego ma się nie przejmować. Powinno działać prawidłowo i tyle. Chcesz włączyć ogrzewanie na full to ma działać i nie odbierac ciepła silnikowi. To termostat ma trzymać temperaturę silnika na sztywno na 90 stopni, a nie włączone ogrzewanie!!![/quote]
AMEN !!! nie ma co dalej debatować to jest cała konkluzja w innym przypadku termostat do wymiany. Nie dogrzewa - termostat, nie trzyma termostat itd itd.

Re: Walnięty termostat?
: 27 lis 2010, 16:11
autor: Matelko
Mam pytanie czy po wymianie termostatu w 6N 1.0 AER B trzeba odpowietrzać instalacje z płynem chłodniczym?? W moim firmowym fiacie palio musiałem a czy tutaj trzeba?
Re: Walnięty termostat?
: 27 lis 2010, 21:36
autor: MICHAL
[quote=""czaja""]Tyle razy było pisane że to chodzi o termostat. I dlaczego ma się nie przejmować. Powinno działać prawidłowo i tyle. Chcesz włączyć ogrzewanie na full to ma działać i nie odbierac ciepła silnikowi. To termostat ma trzymać temperaturę silnika na sztywno na 90 stopni, a nie włączone ogrzewanie!!!
[/quote]
Wlasnie,ma dzilac jak w firmie VW a nie we fiacie,bo tak ma byc i dobra.Chlodzic ogrzewaniem
to mozna auto rajdowe,gdzie jest w piz...i wlanczają w lecie orzewanie na full,a ja chce miec 90st na blacie i gorąco w aucie jak nadejda mrozy.
Ok, w tym tyg. wymiana rozrządu i termostatu.
Re: Walnięty termostat?
: 28 lis 2010, 0:09
autor: ghul177
napisz kolego czy pomogło bo sam jestem ciekaw czy Ci pomoże. tylko sprawdz na mrozie i włącz dmuchawe na 4. kolega ma benzyne i może dlatego.ja rok temu wymieniałem termostat na wahler i raczej nie wierze by był do wymiany i uszkodzony
Re: Walnięty termostat?
: 18 gru 2010, 3:11
autor: siwekk
Witam,
zupełnie przypadkiem trafiłem do tego wątku i kolejny raz pokazaliście mi co mam uwalone w mojej polówce

Od jakiegoś czasu mam drugie polo ADX i tam szybko temp. wzrasta i dmucha ciepłym powietrzem a w moim AEV przejeżdżając nawet 5-10km temp jest w najniższym położeniu wskaźnika czyli grubo poniżej 70st. Dmuchawa dmucha ciepłym powietrzem ale nie można tego porównać do tego ciepła z ADX. Rozumiem, że na 100% mam uszkodzony termostat? A jeśli tak to czy wskażecie czy kupię gdzieś taniej niż tutaj:
http://e-autoparts.pl/catalog/termostat ... th=700_702
I jeszcze jedno, jakie mogą być skutki uszkodzonego termostatu, większe spalanie?
Wymieniłem termostat i króciec,efekt jest zauważalny ale raczej nie mam szans na to by przy -10st na odcinku 5km uzyskać 90st, najwięcej to troszku przed 70st, i w tym momencie obroty są już na poziomie 750. Pozdrawiam wszystkich.
Re: Walnięty termostat?
: 24 gru 2010, 13:36
autor: siwylol2
Witam,
A ja mam problem nietypowy. Mianowicie nie dziala wskaznik o temperatury od kiedy kupilem auto. Czujnik bym juz inny montowany na próbe i nic. Termostat uważam za ok ponieważ sprawdzilem czy wąż co idzie do chlodnicy nagrzewa sie po jakims czasie nie odrazu. nie mam pomysłów co robic. Próbowalem tez zwarcia czy wskazówka sie wychyli na max ale i to nie pomoglo. prosze o rade.
Wesołych Świąt
Re: Walnięty termostat?
: 24 gru 2010, 20:25
autor: webak
siwylol2
Może czujnik do wymiany ?
Re: Walnięty termostat?
: 25 gru 2010, 0:21
autor: czaja
[quote=""siwylol2""]Witam,
A ja mam problem nietypowy. Mianowicie nie dziala wskaznik o temperatury od kiedy kupilem auto. Czujnik bym juz inny montowany na próbe i nic. Termostat uważam za ok ponieważ sprawdzilem czy wąż co idzie do chlodnicy nagrzewa sie po jakims czasie nie odrazu. nie mam pomysłów co robic. Próbowalem tez zwarcia czy wskazówka sie wychyli na max ale i to nie pomoglo. prosze o rade.[/quote]
Napisz jakie masz zegary: przed czy poliftowe. W VAG-COM masz test zegarów który testuje każdy element w lliczniku. Z tym że nie udało mi się jeszcze połączyć z licznikiem przedliftowym.
Re: Walnięty termostat?
: 25 gru 2010, 9:00
autor: Rangers76
Nie trzeba
Re: Walnięty termostat?
: 25 gru 2010, 11:36
autor: czaja
[quote=""Rangers76""]Nie trzeba[/quote]
a czego się tyczy ten wpis??? bo ciężko wywnioskować.
Re: Walnięty termostat?
: 25 gru 2010, 13:16
autor: siwylol2
Zegary mam stare przed liftem. czujnik od tem byl juz inny montowany i nic... ssanie mam zrobine manualnie wlasnej roboty. Bo nie dzialalo to co trzeba.
Re: Walnięty termostat?
: 26 gru 2010, 22:40
autor: Kristy
Witam, pozwolę się przypiąć do tego tematu.
Mam dziwny problem w korku lub w lecie auto normalnie się nagrzewa powiedzmy do 90 stopni ( powiedzmy bo mam zmienione tarcze i troszeczkę przekłamuje ) generalnie w korku i latem auto grzeje. Wyjeżdżając na trasę przy jeżdzie nawet 60km/h przy temperaturze powietrza 0 czy -5 stopni temperatura silnika spada kolosalnie w dół. Pod korkiem oleju robi się masło co jest oznaką niedogrzania silnika, spalanie wzrosło widocznie a w aucie podczas trasy 50km muszę skrobać od środka szyby podczas jazdy, przednia szyba zaparowana do połowy itd....
Wymieniałem już termostat chyba 3 razy ostatnio kupiłem tego na W i też nic nie pomaga.
Błagam was o pomoc bo już nie mam sił na tego trupa mojego. Jest to Polo Classic z 1996 roku silnik 1.4 benzyna bez gazu