1,4 TDI na Bioetanol??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

moze przy takich małych silnikach nie widać róznicy ale ja jak zalałewam nieraz bio do scanii 470KM albo do 420KM i ciagne 24T to na tym bio mnie szlak trafia bo nie idzie pod góre wyjechac ;/ na zwykłym ON idzie o niebo lepiej. inny kierowca w firmie powiedział ze jak jeszcze raz mu szef zaleje tego szajsu to zostawi samochód na srodku drogi i pojedzie do domu :grin:
I miejsce plac manewrowy
e
erykko

Post autor: erykko »

Zgadzam się, bo wszystko zależy od silnika. Jedne mogą na tym pracować, a inne nie. I właśnie te najnowsze silniki np. z CR nie powinny na tym chodzić i dlatego polecam zaglądać do instrukcji obsługi (najnowsza polówka na tym nie pójdzie, ale 6N2, czy 9N jak najbardziej powinna).
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Dokładnie jak mówi przedmówca. Radzę sprawdzić czy możecie na tym jeździć bo to strasznie agresywne jest. BIO ma tendencję do rozpuszczania plastików i uszczelnień więc przy plastikowych przewodach i bakach te muszą być przygotowane na kolegę BIO. Uszczelniacze w pompach paliwowych mogą tego nie przetrwać. Dodatkowo paliwo to ma niską wartość opałową w porównaniu do ON przez co silnik wciąga go więcej. Przy zatankowaniu BIO powinno się zmienić filtr paliwa bo potrafi rozpuścić osady w filtrze i póścić dalej.

Ogólnie suma summarum średni biznes i spore ryzyko. Nie zalałbym tego do silnika PD. Ewentualne naprawy systemu paliwowego i wątpliwe oszczędności nie przemawiają do mnie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”