Strona 2 z 5

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 28 mar 2011, 22:17
autor: ralfbox
hmm... mówisz ze z tym błędem powinna działać, a czy jak brakuje czynnika chodzącego to sterownik na VAGu wykazuje błąd czy nie? bo mi w ogóle agregat nie startuje

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 29 mar 2011, 9:17
autor: Wolga85
Problem jest raczej w przerwanym kablu połącz oba i powinno działać.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 01 kwie 2011, 13:09
autor: Witek6935
[quote=""Wolga85""]Dzisiaj testowałem sposób z strony http://www.polo9n.info/Wissen/anleitung ... n-tauschen
O dziwo da radę wymontować silnik v68 bez rozbierania całego kokpitu. Trzeba zdjąć osłone nad pedałami, zdemontować wyłącznik stopu, kanały ogrzwania na stopy. Potem moduł komfortu razem z koszykiem na niego (tu miałem najwięcej zabawy) odkręcić trzy sruby torx i jedną na klucz 10. Odgiąć blachę (najlepiej coś podłożyć żeby nie wracała i odpinając przewody odpiąć cały mechanizm. Generalnie im mniejsze dłonie tym są większe szanse na sukces (zdjęcia w linku można też wrzucic w tłumacza google ).[/quote]

Wczoraj również przetestowałem ten sposób... Udało się! :D Zregenerowałem potencjometr i silniczek V68 nareszcie działa! :D Co do sposobu: Nie odkręcałem kliku śrub od tej blachy. Nie trzeba było okręcać śruby 10 i dwóch innych na torx 25. Udało się na tyle blachę odgiąć i podeprzeć, że wyjąłem silniczek.
Potwierdzam, że największy problem jest z koszykiem modułu komfortu. Bardzo ciężko go wyjąć, a potem założyć bo pedał hamulca wyśmienicie blokuje dostęp. Niestety jeden zatrzask ułamałem, a drugi naderwałem... ale Super Glue załatwił sprawę. ;) Koszyk trzyma się tak jak powinien - na zatrzaskach oczywiście. Tak jak przewidywałem, jednego palucha o tę blachę sobie przeciąłem, ale co tam.. V68 działa!

Wolga85: Jeszcze raz, dzięki!

Cipłe powietrze z nawiewów

: 06 kwie 2011, 9:21
autor: mlodyzx6r
Witam Serdecznie kolegów!!! :oki:

Problem dotyczy ciepłego powietrza z nawiewów, otóż cały czas leci gorące powietrze, obojętnie czy jest ustawione na max zimno czy na max gorąco. układ to CLimatic. Z góry dziękuje za wszelkie sugestie!

temat przeniosłem gdzie jego miejsce. Na przyszłość używaj wyszukiwarki
d4ri0

Re: Cipłe powietrze z nawiewów

: 08 kwie 2011, 21:33
autor: Witek6935
Padł Ci silniczek V68 od regulacji temperaturą. Musisz go albo wymienić albo zregenerować. Naprawa jest dość trudna... w serwisie ściągnęli by Ci całą deskę rozdzielczą, bo "podobno" nie ma dostępu. Jednakże da się, ale jest bardzo ciężka. Da się, wiem to na pewno, bo sam tydzień temu naprawiałem u siebie tę usterkę. 4 godziny zabawy i silniczek działa, nawiew dmucha tak jak powinien.

tu masz manual jak to naprawić:
viewtopic.php?f=25&t=28794

Silniczek V68, to ten przy nagrzewnicy, dostęp jest przy pedałach. Na tej stronie jest też manual do naprawy silniczka V154 - od zamkniętego obiegu powietrza. Podłącz auto pod VAGa to wtedy będziesz pewien, że to to.
Wywali Ci chyba błąd 1271 - silniczek V68 zwarcie do plusa/masy. Poczytaj w tematach tutaj na forum, a wszystko będziesz wiedział. Wszystko masz opisane.

Na następny raz użyj szukajki, bo są przynajmniej 3 tematy założone z tą usterką i jeszcze do tego manual. :angry2: Tym bardziej, że jesteś nowy. :angry2:

Jakbyś się za to zabierał, pisz, pomogę, dam rady.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 22 kwie 2011, 15:20
autor: alex
Przed potraktowaniem potencjometru sprayem do regeneracji można/trzeba go rozbierać? Jest zabunkrowany w plastiku, a nie chce go uszkodzić.
I jeszcze druga sprawa jak wyciągnąć złącze dmuchawy z jej obudowy żeby wydobyć sam silnik?

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 22 kwie 2011, 18:11
autor: Witek6935
Oczywiście musisz rozłożyć sam mechanizm tego silniczka - całą czarną puszkę. Następnie wyjąc potencjometr. Ja delikatnie paznokciem podważyłem ten czarny pierścień w środkowej części potencjometru. Nie odginałem go za mocno, żeby go nie ułamać. Następnie psiknąłem do środka sprayem - nie żałowałem ilości. Potem z powrotem puściłem swobodnie ten pierścień i dociskając go kciukiem, pokręciłem prawo/lewo, żeby dobrze przeczyścić styki.
Obrazek
Doprowadź najpierw do takiej postaci. Następnie będziesz musiał wyjąć silniczek, żeby móc wyjąć potencjometr w wtyczką. Przy okazji tego, zapamiętaj jak są ułożone wszystkie zębatki i rolki, żeby potem dobrze złożyć - Chodzi o główną zębatkę co rusza klapą oraz wcięcie na potencjometrze.

Co do złącza dmuchawy. Rozumiem, że naprawiasz potencjometr silniczka V154 od zamkniętego obiegu powietrza. Z tego co pamiętam, mi udało się wyjąć silniczek bez opinania złącza dmuchawy. Dużo ostrożności i delikatności i powinno wyjść... Ale jeśli musisz, to wtyczka pewnie ma to typowe dla VW "zabezpieczenie" przed wypięciem. Musisz złapać za taki poprzeczny kawałek plastiku, który jest przymocowany tak jakby do takich trójkątów patrząc od boku. Wtedy odegniesz co trzeba i wtyczka powinna wyjść.

Pozdrawiam.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 22 kwie 2011, 18:56
autor: alex
Miałem na myśli sam potencjometr, myślałem że można się dostać do samej ścieżki oporowej, wydaje mi się że jest od spodu (od strony styków) nawet widać laminat w wycięciach niebieskiego plastiku. Raczej nie chcę łamać tego czarnego pierścienia. Ale skoro mówisz ze wystarczy go odgiąć to git.

Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
Co do dmuchawy miałem na myśli złącze z fotki. Silnik powoli niedomaga, zimą piszczy i ma kłopoty z ruszeniem na przy mniejszych prędkościach. Momentami zaczynał działać od połowy skali z wyświetlacza.
Obecnie działa w miarę dobrze, ale jak się go obraca ręką stawia opór. Robi około jeden obrót jak się chce nim pokręcić.
Nie chcę dopuścić do sytuacji w której zjara się końcówka mocy. Kumplowi w Vectrze co parę miesięcy jara się rezystor, a w silniku były regenerowane łożyska.
Generalnie albo jakieś smarowanie, albo regeneracja, albo wymiana. Mam nadzieję że to pierwsze pomoże.
Sęk w tym, że kable są krótkie, a jakoś muszę się dostać do łożysk.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 22 kwie 2011, 21:27
autor: Witek6935
aha. Spoko, nie wiedziałem na jakim poziomie zaawansowania jesteś :)

Co do dmuchawy... Kolejna bolączka Polówek... Oczywiście i mnie te kłopot nie omija. Mój egzemplarz ma chyba to do siebie, że jak wyczytam na forum o jakieś powtarzającej się usterce, to zaraz i u mnie ona się pojawia.
U mnie dopiero jest początek problemów z dmuchawą i mam nadzieję, że też dam radę temu sam zaradzić smarując łożyska lub coś w tym stylu. Jakieś 3 miesiące temu pojawiły się delikatne odgłosy - jakieś świszczenie dmuchawy od czasu do czasu na 1 i 2 biegu. Na wyższych, szum dmuchawy skutecznie zagłusza te odgłosy. Ogólnie trzeba dość mocno się wsłuchać, żeby to usłyszeć. Poza tym dmuchawa działa bez zarzutu, ale nie chcę mieć w przyszłości takich kłopotów jak opisałeś. Czytałem już na forum, że tak przeważnie się to kończy, więc wolę naprawić przyczynę przyszłych usterek.

Swoją drogą dobrze, że poruszyłeś temat, bo nie przyglądałem się jak się do tego zabrać. Zamierzałem zrobić pierwsze podejście i jakby coś nie poszło, wołać o pomoc na forum... a tu proszę, może przetrzesz mi szlak :P ;)

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 23 kwie 2011, 8:37
autor: alex
Udało mi się wyciągnąć silnik z obudowy bez wyciągania kostki z kablami. Straszna robota ale da się. Popsikałem DW40 ale szału nie ma. Jeszcze została mi klapa obiegu wewnętrznego - jak się domyka co to wydaje dziwne dźwięki - może poprzedni właściciel w tym grzebał i źle złożył.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 24 kwie 2011, 22:16
autor: Wolga85
Możliwe są obie wersje. Dziwne odgłosy z klapy obiegu wewnętrznego sugerują złe złożenie (dopasowanie pozycji dwóch klapek połączonych z trybami z jednym trybem i silnikiem nie jest takie proste niby są wycięcia ale ja stosuje metodę dwóch skrajnych pozycji najpierw w jednej skrajnej pozycji jedna klapka potem druga skrajna pozycja). Ale potencjometr może też powodować dziwne odgłosy odczyt w blokach na wykresach powinien dać odpowiedz na pytanie . Ale i tak trzeba rozbierać żeby naprawic jedno jak i drugie.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 25 kwie 2011, 17:07
autor: alex
Po "zregenerowaniu" potencjometru z silnika V154 nie ma już błędów. Wolga85 napisz więcej o które tryby chodzi.

Zostały jeszcze:
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
000 - - - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
000 - - - Intermittent
Nie bardo wiem gdzie szukać tych silników.


Poza tym za cholerę nie mogę się połączyć z silnikiem samochodu (na różne sposoby próbowałem ustawić port).

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 25 kwie 2011, 21:52
autor: Witek6935
[quote=""alex""]Po "zregenerowaniu" potencjometru z silnika V154 nie ma już błędów. Wolga85 napisz więcej o które tryby chodzi.

Zostały jeszcze:
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
000 - - - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
000 - - - Intermittent
Nie bardo wiem gdzie szukać tych silników.


Poza tym za cholerę nie mogę się połączyć z silnikiem samochodu (na różne sposoby próbowałem ustawić port).[/quote]


Witaj.
Co do silniczka V107 to myślę, że Ci pomogę. Wrzucam Ci screen z ETKI. Wygląda na to, że ten silniczek jest nad silniczkiem V68. Zatem dostęp tylko po wyjęciu silniczka od spodu, albo po zdjęciu całej deski. Trochę ciężki temat... Jeśli chodzi o V70: Nie mogę znaleźć w ETCE w dziale klimy.. to też jeden z silniczków całego zespołu klimy? BTW. Masz klimę automatyczną tak?
Obrazek


Jeślo chodzi o tryby, z którymi uderzałeś do Wolga85. Chodzi i główne zębatki, za pomocą których V154 porusza klapami od obiegu wewnętrznego/zewnętrznego. Główna zębatka silnika V154 - ta z tyłu, duża porusza drugą zębatką od klapy zamykającej/otwierającej klapę do obiegu wewnętrznego, a ta z kolei porusza kolejną zębatką, która rusza klapą zamykającą/otwierającą dostęp świeżego powietrza. Trzeba to dobrze złożyć, żeby nie było zgrzytów i wszystko ze sobą dobrze pracowało. Jakiś Kolega na forum miał taki kłopot, że ktoś źle to złożył, i gdy włączał zamknięty obieg, obie klapy zamykały się i cała wentylacja w ogóle nie działała. Dmuchawa dmuchała, ale powietrze nie miało jak wydostać się przez nawiewy. Ale skoro już to złożyłeś, to zapewne wiesz już o co chodzi. Jak nie zgrzytów, błędów, wszystko zawsze dobrze działa, to nie masz co się martwić - poskładałeś dobrze.

Co do połączenia z modułem silnika. Musisz zmienić boud rate na 9600 w głównych ustawieniach VAGa. Domyślnie jest 0 i wtedy coś nie idzie połączyć się ze sterownikiem silnika 1.4 16V. Jest opisane to chyba na jakimś forum Fabii. Jakby nie pomogło, pisz. Postaram się pomóc. Mi po wielu kombinacjach w końcu się udało połączyć.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 26 kwie 2011, 13:25
autor: alex
Co do zębatek i klapek to się nie wgłębiałem w temat. Miałem czas zająć się tylko samym silnikiem sterującym (no i dmuchawą). Wydaje się że wszystko działa poprawnie, tylko jak się domyka klapka na 95% od świeżego powietrza to lekko trzeszczy do posłuchania dla chętnych. Zimą to szczególnie słychać, np jak auto się zatrzymuje na światłach. Ale żadnych odgłosów przeskakujących zębów, ani nic w tym stylu.

Odnośnie V70 znalazłem taki rysunek (7). Chyba będzie dużo dłubania.

Klima auto.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 26 kwie 2011, 14:54
autor: Wolga85
Wydaje mi się że masz klimatyzację z pełnym sterowaniem elektronicznym czyli tzw climatronic (a nie climatic). Różnica polega na tym że jest inny panel sterowania (w climatronic jest wyswietlacz i parę dodatkowych silników sterującymi klapami od nawiewu ). I problem jest z silnikiem sterowania klapy centralnej i odmrażania parownika. Rysunek który znalazłeś jest do golfa 4 więc raczej nie będzie dokładny.