Strona 2 z 2
Re: turbo
: 27 cze 2010, 13:18
autor: borys_wrocek
ja tam mam swoje zdanie, chcesz wiecej mocy kup inne auto, chcesz się bawić autkiem i je udoskonalać rób swapa.
Chcesz więcej mocy a nie masz kasy na nowe auto kup redbulla.
Non stop na forum pojawiają się osoby mające autko z silnikiem 1,0 i chcące robić swapa albo turbo bo to jest tanie szybkie i będzie jak ferarri. i jak napiszesz ze 10k to stwierdzą że wystarczy kupic turbinę za 2k i rury za 1k, i 200 zł na zatankowanie.
Re: turbo
: 27 cze 2010, 13:27
autor: vwkas18
wiesz każdy pyta...bo ma zero doświadczednia
wiadomo że 80% nie stać na SWAP a dwa nie mają zacięcia żeby go zrobić
ale jak ktoś pisze że chce mieć auto z 200 km do jazdy na codzień i paliło 5 litrów to śmiechem można go potraktować
jeżeli kogoś stać i ma czas to ma dupowóz i auto do zabawy/tuningu
turbo nie do każdego auta się da założyć a ładować kilka set złotych i tysięcy tylko po to by turbina dmuchała 0,4 bara to bezsens totalny
powietrze to jedno a drugie to paliwo i ustawienie mieszanki inaczej auto wcale szybciej nie pojedzie tylko nam się tak zdaje

Re: turbo
: 05 lip 2010, 17:00
autor: JuStIcE
[quote="Maciek1990"]Na You Tube widać uturbione polówki..[/quote]
Uturbić to można i malucha, ale pytanie po co?? Jeżeli mało Ci mocy, nie łudź się że z 1.0 wyciągniesz te kilkanaście kucy czy Nm za małą kasę. Z resztą w ten silnik nie warto inwestować. Jeżeli brakuje Ci dynamiki, wstaw 1,4 a zobaczysz różnicę. Z tym że koszty takiego swapu to często więcej niż wartość auta. Koledzy dobrze mówią, jak do poruszania sie na co dzień to nie ma sensu taka zabawa. Sytuacja zmienia się jak masz drugie auto do jazdy na co dzień i Polo do zabawy, wtedy można poszaleć

Re: turbo
: 05 lip 2010, 17:30
autor: jackdaniel1125
Ja montuje turbo do 1.4 z poradą kolegi
vwkas18Tylko że większość rzeczy zrobie sam.Panowie troche indywidualności w projektach:
http://hobby-elektronika.eu/pcb.html .A te zestawy do 1.6 to o kant du.. rozbić z nich tylko orurowanie i IC się przydaje turbina to chiński badziew.
A po co?? Chociaż dla samego dzwięku
Re: turbo
: 05 lip 2010, 20:17
autor: borys_wrocek
to szczególnie ty możesz powiedzieć że to nie jest robota typu wkładam filtr stożkowy +50 KM wiecej, to jest kawał cięzkiej kompletnie nieopłacalnej roboty, i nie jest to robota dla wszystkich.
Re: turbo
: 05 lip 2010, 20:34
autor: gti21
ja raz czytałem na forum seata ibizy o IZCE z 99 roku i silniku 1.4 APQ z turbiną o mocy 122KM a co ciekawsze to że auto już takie było kupione w salonie, zaraz poszukam tam na forum tego topicu i wrzucę tutaj lekturę
Proszę :cool2:
http://www.klubseatibiza.pl/forum/viewt ... it=konik6k
Re: turbo
: 05 lip 2010, 21:28
autor: rat4
rozwaliło mnie ta ibiza... zwłaszcza foty uturbionego 1,4 8V, ciekawe czy coś przerabiali jeśli chodzi o bebechy...
koszt też rozwala 10 000 zł za tę zabawę i 130 koni heheh, fajny dziwoląg, ciekawe jak to przyśpiesza heh
(fotka zapożyczona z linka powyżej)

Re: turbo
: 07 lip 2010, 21:20
autor: gti21
tam chyba na ostatnie stronie tematu z linku wyżej jest filmik co potrafi ta IBI, ale rarytas ten seat na skale światową
Re: turbo
: 09 lip 2010, 15:27
autor: Gaweł
Panowie nie ma się z czego śmiać Unitronic wykonuje uturbianie benzynek przykład 1.4 16v 124KM 190Nm
http://www.unitronic.pl/Wykresy/?wykres=20.
Może i moment obrotowy nie wygląda tak imponująco jak w TSI ale moc na niskich obrotach jest duża. Dla porównania mój 1.4 TDI zrobiony na 100KM przy 1.500 obr ma ok 25KM a w tej benzynce jest ok 90KM. Ceny takiego zabiegu nie znam ale na pewno nie mniej niż 7tys zł w profesjonalnym zakładzie razem z porządnym IC
Re: turbo
: 12 lip 2010, 15:11
autor: Wojciechu
heh... tez przechodzilem przez ten okres w zyciu. Kolektor sie juz spawal, turbna lezala na szafce, wtryski szły pocztą... i co? i nic z tego, po drodze bylo bęc i plany zawisly.
Jak chcecie miec szybkie auto to proponuje wam tak
polo - 10 000
doprowadzenie dostanu pod wieksza moc - hamulce, zawieszenie, fotele, opony - 6000 [lekko licząc]
swap lub turbo - 5000-6000
sumaryczna cena zawodnego, niedopracowanego auta to 23 000 PLN plus ciagle usterki i strojenia.
Polo 6N2 GTi - 16-20 000
Clio Renault Sport 172 KM - 20 000
Peugeot 206 Gti/S16 150KM - 12-14 000
Peugeot 206 RC 178KM - 18-20 000
Ford Fiesta ST - 22 000
MG ZR160 160KM - 12 000 plus 10 000 zapasu na czesci i tuning
ja mam kilku znajomych ktorzy swapowali... powiem wam, ze rewelacja, zadne nie jezdzi jak powinnio, ile razy nie spytam co tam, słysze eee super jeszcze tylko i bedzie malina. I tak rok-dwa lata. A potem sprzedaja i kupuja seryjnie szybkie auto.
Re: turbo
: 12 lip 2010, 15:28
autor: Borek
[quote="Wojciechu"]heh... tez przechodzilem przez ten okres w zyciu. Kolektor sie juz spawal, turbna lezala na szafce, wtryski szły pocztą... i co? i nic z tego, po drodze bylo bęc i plany zawisly.
[/quote]
cos w tym jest, że pierwsze auto(zwykle pożyczane od taty) jest najlepsze, jedyne i cudowne niezaleznie czy to Cienias, Siena czy Polo, plany sa na trzymanie go do końca świata i zrobienie najmocniejszego auta we wsi

i stąd się biorą takie radykalne projekty. Aczkolwiek ja podziwiam takich ludzi za zapał i zaparcie mimo ciągłych problemów z takimi sprzętami. Ja chyba (niestety) wyrosłem z takich zapędów i w przyszłości będe skłaniał się ku seryjnie mocnym auto. A Polo hmm... może jesli zycie ułozy się tak, że będe mógł pozwolić sobie na zrobienie wszystkokillera dla samej satysfakcji to chętnie się pobawie
Re: turbo
: 12 lip 2010, 20:58
autor: Artpolo
Borek trochę się z Tobą nie zgodzę a trochę się zgodzę :rotfl:
Moje autko się nie psuje i dlatego je szanuję :beee:
Re: turbo
: 13 lip 2010, 21:34
autor: Gaweł
[quote="Wojciechu"]Jak chcecie miec szybkie auto to proponuje wam tak
polo - 10 000
doprowadzenie dostanu pod wieksza moc - hamulce, zawieszenie, fotele, opony - 6000 [lekko licząc]
swap lub turbo - 5000-6000
sumaryczna cena zawodnego, niedopracowanego auta to 23 000 PLN plus ciagle usterki i strojenia.
Polo 6N2 GTi - 16-20 000
Clio Renault Sport 172 KM - 20 000
Peugeot 206 Gti/S16 150KM - 12-14 000
Peugeot 206 RC 178KM - 18-20 000
Ford Fiesta ST - 22 000
MG ZR160 160KM - 12 000 plus 10 000 zapasu na czesci i tuning[/quote]
Jeżeli turbo silniki z dużym potencjałem to jeszcze Golf IV GTI (trochę zbyt pospolity)lub A3 1.8t. Do 23 tys wchodzi jeszcze TT co prawda silnik ma ten sam ale z tyłu wielowahaczowe zawieszenie i niżej położony środek ciężkości.