Strona 2 z 4

Re: ABS

: 20 kwie 2010, 18:43
autor: Dziadek13
A no tak potem wygląda opona jak dobrze zapnie "heble" na dobrych hamulcach a uszkodzonych czyjnikach.
http://img706.imageshack.us/i/oponka.jpg/

Re: ABS

: 20 kwie 2010, 19:00
autor: czaja
Ja czujniki na przód kupowałem w zeszłym roku po 10zł sztuka (Siemens) i sam wymieniałem. To tak w razie czego.
I tak jak napisali poprzednicy - VAG i wiemy o co kaman. A temat z jakimś konkretnym hamowaniem to zabieg na bardzo krótką metę.

Re: ABS

: 20 kwie 2010, 22:13
autor: ragiern
[quote=""_edi""]taki zabieg to raczej krótkotrwała poprawa stanu rzeczy[/quote]
Niekoniecznie. Będąc kilka miesięcy temu w trasie zaświeciła mi się kontrolką i pomimo kilku rozruchów silnika i przejechania kilkludziesięciu kilometrów z różnymi prędkościami i po różnej nawierzchni nie chciała zgasnąć. Dopiero gdy po powrocie przeprowadziłem ten "zabieg" problem zniknął i od tego czasu mam juz święty spokój.
[quote=""Dziadek13""]jeżeli czujniki uszkodzone to opony do wymiany bo przy dobrych hamulcach zetrze ci opone w jednym miejscu jest wtedy jajo z opony[/quote]
OK, ale kto Ci powiedział, że trzeba to robić na asfalcie przy prekości 60 km/h lub większej :?:
Ja tak zrobiłem na ubitym piachu przy prędkości ~20-25 km/h i wystarczyło. ;)

Re: ABS

: 21 kwie 2010, 7:09
autor: wesol
ABS dziala od predkosci 7 km/h. Zauwazcie ze podczas badania technicznego hamulców na stacji diagnostycznej na rolkach nie uaktywnia sie abs. Spowodowane jest to tym ze predkosc kół wynosi 5 km/h. Coprawda sa rozne generacje absu ale predkosc od ktorej dziala jest taka sama. Pierwsze absy mialy do 7 impulsów na obrót kola a dzisiejsze powyzej 20( np mercedesy klasy S) takze abs absowi nie rowny a do tego dochadza rozne systemy pochodne ESP itd.

Re: ABS

: 21 kwie 2010, 13:31
autor: Dziadek13
A teraz takie pytanie mamy dobre hamulce i sprawny ABS jadąc blokujemy wszystkie cztery koła to skąd czerpie impulsy czujnik ABS rozumiem że jak by przynajmniej jedno koło sie kręciło to wtedy ABS zadziała tak więc ten knyf z tym zahamowaniem to fake a czujnik przynajmniej jeden musi mieć impulsy żeby zadziałał ABS bo z prędkości wiatru nie ma pomiarów.

Re: ABS

: 21 kwie 2010, 15:15
autor: wesol
ciezko jest zblokowac wszystkie kola o ile mozliwe. Co by nie bylo to wszystkich 4 kół na raz nie zblokujesz. Zawsze jest jakis moment tego blokowania- ulamek sekundy itd.

Re: ABS

: 22 kwie 2010, 11:45
autor: AdiEdi
Miałem taki problem i było podobno coś urwane przy kołoach od absu, mechanik niby przyspawał to bo juz fabrycznie nowa część możę być popsuta. Tak mi powiedział przynajmniej...

Re: ABS

: 22 kwie 2010, 13:40
autor: rat4
jeśli chodzi o czujniki to tak jak mówi wesol nie ma szans aby zahamować wszystkimi kołami na maksa i je zablokować przy sprawnym ABSie, już przy świecącej kontrolce można spokojnie zablokować przód.
Hamulce przednie biorą na siebie najwięcej masy na hamowanie a te z tyłu bębnowe tylko pomagają,
wystarczy sobie porównać zahamować na maksa hamulcem roboczym oraz zahamować samym ręcznym do zblokowania
Okaże się że droga hamowania tyłem będzie o wiele dłuższa niż hamulca roboczego.
Na przeglądzie widziałem nacisk na każde koło przednie to ~300 kg/koło a na każde z tyłu tylko ~200kg co potwierdza też tę teorię.

Re: ABS

: 23 kwie 2010, 10:28
autor: Rafałbb
I jeżeli czujniki abs dobre to nie ma problemu ale jeżeli czujniki uszkodzone to opony do wymiany bo przy dobrych hamulcach zetrze ci opone w jednym miejscu jest wtedy jajo z opony
no kolego to teraz pojechałeś, <rolf> a załóżmy jak nie było aut z abs i zdarzyło się przymusowe hamowanie z poślizgiem to opona też była do wymiany??

a np jak na parkingu w czasie postoju kręcę kołami aby zaparkować to z opony też jajo się zrobi?? przecież też się ściera...

kolego za dużo F1...F1 to nie droga

Re: ABS

: 23 kwie 2010, 20:15
autor: Dziadek13
[quote=""Rafałbb""]no kolego to teraz pojechałeś, <rolf> a załóżmy jak nie było aut z abs i zdarzyło się przymusowe hamowanie z poślizgiem to opona też była do wymiany?? [/quote]
Przypuszczam że tak a raczej na pewno no chyba że na lodzie pisząc twoim tokiem myślenia.
[quote=""Rafałbb""]a np jak na parkingu w czasie postoju kręcę kołami aby zaparkować to z opony też jajo się zrobi?? przecież też się ściera...[/quote]
Kolego czytaj cały temat ABS a nie wyrywkowo i nie pisz bzdur o parkingach tylko co napisał "ragiern" i do tego sie odniosłem.
[quote=""ragiern""]Z własnego doświadczenia wiem, że gdy pojawi się taki problem, to warto gdzieś na uboczu rozpędzić się i mocno zapiąć "heble".[/quote]
i co powiesz wtedy o oponie? na pewno znajdzie sie na giełdzie jako dobra używana a ten co kupi to będzie jeździł jak na dzikim koniu.

Re: ABS

: 23 kwie 2010, 21:34
autor: ragiern
Żeby być zupełnie obiektywnym, muszę poniekąd przyznać trochę racji koledze Dziadek13.
Niemniej jednak aby się tak stało, musi być bardzo twarde podłoże np. asfalt i dosyć znaczna prędkość. Stąd podczas hamowania z prędkości 20-30 km/h na szutrze nic złego nie ma prawa się stać, a taki właśnie przykład wcześniej opisałem.
[quote=""Dziadek13""]... na pewno znajdzie sie na giełdzie jako dobra używana a ten co kupi to będzie jeździł jak na dzikim koniu.[/quote]
I tutaj masz 100% racji. Swego czasu nawet natknąłem się na taki "okaz". ;)

Re: ABS

: 02 gru 2010, 22:55
autor: przeszkadzajkarz
Panowie pomocy potrzeba.

Dzisiaj wyjechałem po raz pierwszy na śnieg moim polo z letnimi oponami.
Chciałem sprawdzić czy ujedzie, czy nie ma szans - ujedzie, ale...

Sprawdzałem też ABS i... pedał pulsował, ale po chwili usłyszałem dziwny wysoki dźwięk i... abs przestał działać... na śniegu... myślicie, ze to pompa? Ile kosztuje naprawa/wymiana? Czy komputer będzie wiedział co to dokładnie jest?

POzdro i dzięki z góry za pomoc.

Re: ABS

: 03 gru 2010, 13:30
autor: bazi
[quote=""przeszkadzajkarz""]myślicie, ze to pompa? Ile kosztuje naprawa/wymiana?[/quote]
uzywana pompa na allegro gora 200 zl + ok. 100 zl za wymiane. Wazne aby pompa i sterownik mialy ten sam numer co zamontowane teraz jest.
[quote=""przeszkadzajkarz""]Czy komputer będzie wiedział co to dokładnie jest?[/quote]
jakies wnioski na pewno wyciagniesz

Re: ABS

: 03 gru 2010, 18:13
autor: czaja
dokładnie. najpierw sprawdź co powie VAG.

Re: ABS

: 13 gru 2010, 22:19
autor: sidewinder3
Może naszło wilgoci w jakiś czujnik i tyle? Czasami wystarczy poczekać nawet kilka godzin i przejechać się z prędkością powyżej 20 km/h. Wymiana pompy to opcja raczej ostateczna. A jak już to pompa wcale nie musi mieć DOKŁADNIE takiego samego oznaczenia. Ważne żeby dała się przeprogramować VAGiem. Ale o tym było na forum już nie raz.