Strona 2 z 3
Re: akumulator
: 19 kwie 2010, 14:21
autor: wesol
[quote="savic"]podtrzymanie pamieci łyka śladowe ilości prądu nie powinno mieć to wpływu na aku najlepiej tak jak piszą poprzednicy sprawdzić pobór miernikiem a co do exaita to także miałem przeboje z nim - po miesiącu fiknął objawy podobne jak u ciebie dwa trzy dni golfer postał i kaplica - aku poszedł na reklamacje - stwierdzili że wszystko oki

ale od tego czasu trzyma normalnie - czyli coś jednak było nietentegens
[/quote]
Zalezy jakie radyjko. Np pionki lykaja na podtrzymywaniu juz nieco za duzo. Kupilem pionka nowego i lykal na spietych kablach ( żoltymi czerwonym) do stalego plusa cos kolo 100 mA a to powodowalo ze jak sie nie jezdzi za duzo ze aku po jakims czasie wykazywal niedoladowanie. Zmiana w kablotece i juz jest okej. Na JVC tego nie mialem.
Re: akumulator
: 19 kwie 2010, 14:44
autor: kamilPolo
posiadam radio LG ;]
Re: akumulator
: 19 kwie 2010, 17:42
autor: kamilPolo
koledzy odczepilem dzis ten kabelek co mialem podlaczony bezposrednio pod akumulator od radia i zobaczymy;]
zauwazylem po odlaczeniu tego kabelka ze on sie przepali to moze jednak od tego?
Re: akumulator
: 20 kwie 2010, 15:40
autor: kamilPolo
podlaczylem pod miernik jak tylko silnik wlaczony to dochodzi do 14.5 a jak wlacze swiatla radio dmuchawe awaryjne spada do 13.5 czyli dobrze czy zle?
14.5 na zimnym
13.5 na rozgrzanym
Re: akumulator
: 20 kwie 2010, 15:49
autor: przemek6189
Niby dobrze jest :oki:
Re: akumulator
: 20 kwie 2010, 16:01
autor: kamilPolo
niby;] heh to co jeszcze sprawdzic?
Re: akumulator
: 20 kwie 2010, 17:27
autor: kamilPolo
a na wyl silniku powinnien cos ciagnac ?? bo na wyl jest 12.5
Re: akumulator
: 20 kwie 2010, 21:50
autor: VAGfan
Prawidłowe napięcie na zaciskach akumulatora (bez włączonych innych urządzeń) powinno wynosić 13,6 - 14,5 Volt.
Pomiar możesz też wykonać wpinając się w skrzynkę bezpieczników i przekaźników, tu jednak napięcie będzie niższe z powodu spadków napięć na elementach połączeniowych.
Po włączeniu świateł i innych odbiorników energii elektrycznej napięcie może obniżyć się (zależnie od ilości włączonych odbiorników prądu).
Na wyłączonym silniku w spoczynku napięcie powinno się utrzymywać na poziomie do 12,5 V (krótko po wyłączeniu silnika będzie wyższe).
Sprawdź też miernikiem upływ prądu - miernik ustaw na pomiar natężenia prądu (Ampery), odepnij klemę "minus" pomiędzy akumulatorem a masą auta i pomiędzy klemę a zacisk ujemny akumulatora wepnij miernik. Pomiar prądu powyżej 50 mA świadczy o ciągłym "podjadaniu" energii przez jakiś odbiornik elektryczny auta. Niektóre alarmy samochodowe potrafią też sporo prądu pobierać w stanie spoczynku.
Re: akumulator
: 26 kwie 2010, 15:37
autor: kamilPolo
problem sie wyjasnil radio pobieralo caly czas i dlatego padal akumulator

ale juz zrobione

Re: akumulator
: 21 lut 2011, 10:25
autor: Kolo z Polo
Ja wczoraj po krótkiej jeździe miałem 12,55V na wyłączonym silniku. Mam centre plus 45Ah jest tam taki wskaźnik, gdy jest zielony to wszystko ok, gdy czarny to trzeba doładować i właśnie ok. 5 dni temu był zielony wskaźnik od przedwczoraj czarny a wczoraj pól na pól

. aku mam 3 lata i jeszcze nie był nigdy ładowany wiec teraz w weekend chyba podładuje. Co jaki czas powinno ładować się akumulator? np. raz na rok czy nie ma reguły? znam osoby, które ładują zawsze przed i po zimie.
Re: akumulator
: 21 lut 2011, 12:52
autor: picksar
Nie ma reguły, jeśli z raz w tygodniu jedziesz w dłuższą trasę (powyżej 10 km) i masz dobre ładowanie to nie trzeba doładowywać aku (podczas jazdy sam się naładuje).
Re: akumulator
: 21 lut 2011, 20:52
autor: mistrzsieci
[quote="savic"]podtrzymanie pamieci łyka śladowe ilości prądu nie powinno mieć to wpływu na aku najlepiej tak jak piszą poprzednicy sprawdzić pobór miernikiem a co do exaita to także miałem przeboje z nim - po miesiącu fiknął objawy podobne jak u ciebie dwa trzy dni golfer postał i kaplica - aku poszedł na reklamacje - stwierdzili że wszystko oki

ale od tego czasu trzyma normalnie - czyli coś jednak było nietentegens[/quote]
Jeśli jakieś chińskie radio to czasami może pobierać sporo prądu (nie wiele mniejsze ilości niż na włączonym radiu). Wiadomo, że rozwiązania energooszczędne kosztują więc czasem (na szczęście bardzo sporadycznie) można spotkać takie modele.
Re: akumulator
: 21 lut 2011, 20:58
autor: mistrzsieci
[quote="Kolo z Polo"]Ja wczoraj po krótkiej jeździe miałem 12,55V na wyłączonym silniku. Mam centre plus 45Ah jest tam taki wskaźnik, gdy jest zielony to wszystko ok, gdy czarny to trzeba doładować i właśnie ok. 5 dni temu był zielony wskaźnik od przedwczoraj czarny a wczoraj pól na pól

. aku mam 3 lata i jeszcze nie był nigdy ładowany wiec teraz w weekend chyba podładuje. Co jaki czas powinno ładować się akumulator? np. raz na rok czy nie ma reguły? znam osoby, które ładują zawsze przed i po zimie.[/quote]
Ładowanie szybo wysokim prądem niszczy akumulator (powoduje opad masy czynnej), więc ładowanie od tak widzi mi się uważam za zbędne - na własne życzenie psujemy baterię. Ale oczywiście jeśli mamy niskie napięcie to ładujemy (kolejną rzeczą której aku nie lubi to stanie rozładowanym dłuższy czas).
Oczywiście moje wywody dotyczą zwykłych baterii kwasowo-ołowiowych. Inne (droższe) baterie są mniej kłopotliwe.
Re: akumulator
: 21 lut 2011, 22:58
autor: Kolo z Polo
Dzisiaj sprawdziłem ponownie napięcie po prawie dobie od momentu wyłączenia silnika. W nocy był mróz i podczas dnia też napięcie wynosiło 12.1 V. Odpaliłem silnik i przejechałem kawałek - sprawdziłem ładowanie aku na włączonym silniku przy wyłączonych odbiornikach prądu napięcie wyniosło 14,3 V. Następnie odpaliłem światła mijania, awaryjne, nawiew na maxa i wewnętrzne światełko w kabinie - napięcie na aku wynosiło wówczas 14,1 V także wydaje mi się, ze ogólnie w normie mimo to auto ma problem z rozruchem już po 1-2 dniach postoju na mrozie. Przyznam, ze przed zima nie przeczyściłem klem co na pewno wypadało zrobić jeśli jednak i to nie pomoże to co jeszcze ewentualnie może być przyczyną problemów przy odpalaniu? Dodam, że jak jest chociaż np. +2°C to odpala ładnie najwyzej za drugim razem a jak juz temp. jest na minusie
to gorzej.
Re: akumulator
: 22 lut 2011, 12:40
autor: Ciapek
Witam!
Pierwszy raz od 5 lat nie odpaliło mi dziś moje niezawodne Polo.
Chciałbym Was prosić o poradę.
Akumulator 3 lata temu odpalał nawet przy -32C. Dziś w nocy było kolo -20C więc nie jest to extremum.
Ale tak padł, że nie słyszałem nawet czy on kręci silnik czy wydaje jakieś dziwne syki spod silnika. Za pierwszym razem zresetował się nawet zegar. I tak spróbowałem jeszcze 2 razy, ale te dźwięki nie napawały mnie optymizmem, jak to było przy okazji innej zimy kiedy walczył, aż odpalił.
Akumulator mam od czasu zakupu więc nie wiem ile ma lat, ale3 na pewno ponad 6. To Bosch Silver.
Koledzy z pracy polecają mi też abym sprawdził alternator. Czy jest sens?
Czy szukać już nowego aku? A jak tak to jakie oznaczenie ma Bosch Silver dla Polo 1.0 1043cm3 '96 rok.
pozdr