Strona 2 z 2
Re: 1.4 16v DOHC Turbo
: 09 mar 2010, 17:06
autor: Bruczyk
[quote="Kubrick"]Przykladowy cennik warsztatu, gdzie znajomy pracuje:
http://www.projectxs.pl//content/view/41/98/[/quote]
to nie brzmi jak pierwszy lepszy link:)
Re: 1.4 16v DOHC Turbo
: 09 mar 2010, 18:14
autor: Kubrick
Pierwszy lepszy, bo z moich zakladek w firefoxie

Fajne auta maja na stronie, to zostawilem. Jakby pogooglac, to sie znajdzie jeszcze sporo innych, na pewno lepszych warsztatow.
Re: 1.4 16v DOHC Turbo
: 10 mar 2010, 23:59
autor: Toto
[quote="JuStIcE"]a bym jeszcze widział opcję przeszczepu silnika 1,8T - koszty nie są ogromne, a silniczek odpowiednio traktowany potrafi się odwdzieczyć

[/quote]
no patrząc na projekt Cyprysa i zdrowe myślenie trochę taki SWAPik kosztuje, bo nie sztuką jest wsadzić silnik, ale trzeba go jeszcze umieć zatrzymać, etc., chodzi mi tylko o to, że jest dużo dłubaniny

ja teraz najbardziej czekam na włożenie przez kogoś do Polo jakiegoś 1.4 TSI

silniczki jak nowe idzie już wyhaczyć, skrzynię do tego, nie wiem jak z resztą i jak z przeróbkami, ale myślę, że ten silnik na takie 6n czy 6n2 byłby bardzo dobry

Re: 1.4 16v DOHC Turbo
: 11 mar 2010, 6:22
autor: JuStIcE
[quote="Toto"]
no patrząc na projekt Cyprysa i zdrowe myślenie trochę taki SWAPik kosztuje, bo nie sztuką jest wsadzić silnik, ale trzeba go jeszcze umieć zatrzymać, etc., chodzi mi tylko o to, że jest dużo dłubaniny

ja teraz najbardziej czekam na włożenie przez kogoś do Polo jakiegoś 1.4 TSI

silniczki jak nowe idzie już wyhaczyć, skrzynię do tego, nie wiem jak z resztą i jak z przeróbkami, ale myślę, że ten silnik na takie 6n czy 6n2 byłby bardzo dobry

[/quote]
Hehe, Cyprys robił auto kompleksowo, z nastawieniem na jak największą moc. Sama turbosprężarka pewnie ze 2 koła, do tego strojenie, blow-off itp. Koszty samego swapu jak uda się znaleźć silnik i skrzynię w dobrej kasie to jakieś 4-5 koła (z robocizną). Do tego przeróbka hamulców i zawiasu, ewentualnie delikatne zestrojenie. A co do TSI - jak najbardziej

Ale tu trzeba sieliczyćz tym że siknik jest bardziej zaawansowany technologicznie i przy samym swapie może być więcej roboty (może nie trzeba nic wycinać w komorze, ale i tak trochę trzeba zrobić). JA do swojego chcę kiedyś wpakować 1,8 20v, ale bez turbo. Nie trzeba mi gigantycznej mocy, a te 120 KM i tak zamieni Polówkę w bolid

Re: 1.4 16v DOHC Turbo
: 11 mar 2010, 10:27
autor: Toto
no robił kompleksowo, może zmiany w samym układzie jakie zrobił Cyprys nie są każdemu potrzebne, ale jednak te hamulce pasowałoby wzmocnić, zależy też jakie się ma, co do TSI, to jest właśnie wielka niewiadoma jak będzie z całą adaptacją tej jednostki do naszych Polówek

dlatego czekam na pierwszego odważnego z odpowiednim budżetem co się tego podejmie, bo po prostu jestem ciekaw

bądź co bądź na porządny SWAP pasowałoby mieć przynajmniej z 10 tys. PLNów, bo sam silnik może nie być drogi, jego przeszczep również ogarniemy, ale mogą wyniknąć niespodziewane koszta i jak kasy nie będzie to będziemy uziemieni, więc zawsze lepiej mieć ten zapas...co do silników TSI to można mieć jeszcze taką gwarancję, że nie trzeba robić generalnego remontu tego silnika, bo z reguły są to silniki z przebiegiem ok. 10 tys. km, co do takiego 1.8T pasowałoby jednak zajrzeć i zobaczyć jak ktoś go użytkował, to tylko takie małe moje spostrzeżenia, myślę, że wnoszące coś do tematu...jeszcze co do turbo, które założyciel tematu chce zamontować, widać, że ma jakieś pojęcie o tym, więc jeżeli to ogarnie to dlaczego nie, kiedyś był nawet na allegro kompletny turbokit do 6n2 i wtedy kosztował ok. 6 tys. PLNów

Re: 1.4 16v DOHC Turbo
: 11 mar 2010, 10:48
autor: Borek
Co prawda 1.4 TSI to tylko 1.4 czyli teoretycznie silnik gabarytowo odpowiedni do polo, ale nie zapominajmy że wersja porządana czyli 160konna ma i kompresor i turbine a to też zajmuje sporo miejsca. Też jestem bardzo ciekaw, myslę że w tym roku moze się coś takiego pojawić w PL
Re: 1.4 16v DOHC Turbo
: 11 mar 2010, 10:50
autor: JuStIcE
No ja też bym chętnie zobaczył jakąś 6N-kę z takim motorkiem

Re: 1.4 16v DOHC Turbo
: 11 mar 2010, 16:45
autor: przem_polo
1.4 TSI to rzeczywiscie ciekawy wybor.Silniki bez osprzetu sa juz na allegro, jak i skrzynie z 2,3 tys przebiegiem.Cena takiego swapu moze zamknela by sie w kwocie 15tys zl.To zdecydowanie lepszy wybor niz uturbianie afh, bo cenowo wygladaloby to podobnie, a osiagi zdecydowanie lepsze i lepsza jakosc silnika.Polo 6n z takim silnikiem to jak 86c/86c2f g40.
Re: 1.4 16v DOHC Turbo
: 11 mar 2010, 21:33
autor: Mati9591
mój kolega robi w serwisie w vw i powiedział ,że nie są całkiem dopracowane te silniki. Coś w nich stuka i puka i nikt nie wie o co chodzi(fajny serwis)
Re: 1.4 16v DOHC Turbo
: 11 mar 2010, 21:52
autor: vwkas18
moim zdaniem wsadzanie turbo które ma pierdzieć a nie dawać doładowanie to nie warto
lepiej ulokować kasę na silnik i powoli swapować
co do wsadzania 1,8 T czy 1,4 TSi trzeba zadać sobie pytanie po co nam takie auto, jak do jazdy na codzień do hipermarketu i po bułki to nie ma to najmniejszego sensu
Re: 1.4 16v DOHC Turbo
: 11 mar 2010, 21:56
autor: JuStIcE
vwkas18
Co prawda to prawda

Dla mnie te 101 KM w Polówce by spokojnie wystarczyło. No ale skoro kolega chce więcej, to jak wspomniałem - dolot z kwasiaka + wydech powinny dać mały zastrzyk mocy. IMO nie opyla się tu zakładać turbo.
Re: 1.4 16v DOHC Turbo
: 21 mar 2010, 1:36
autor: lagoc
po co wsadzać 1.8T do Polo? Równie dobrze można zadać pytanie po co w Polówce silnik 1.4 a nie np 0.7L. Bez urazy ale niektórzy może po prostu lubią szybko te zakupy do domu przywozić bo żona nerwowa :butcher: ... Silnik 1.4 TSI chodzi po ok 5-7k na allegro + skrzynia z 2k. Ja mimo wszystko wolałbym kupić silnik 1.8T ze skrzynią z jakiegoś rozbitka albo anglika (angliki kompletne na chodzie z silnikiem 1.8T chodzą po ok 5k). Problemem byłyby tzw. "duperelki"- a to półosie a to coś innego. Jeżeli ktoś z Was ma jakieś materiały na temat swap-u silnika 1.8 do polówki to dajcie znać na PW, biję się z myślami co z zawartością maski zrobić

P.S. Silnik 1.4 16V to koszt ok 2k