Strona 2 z 2

Re: Termostat 100 st. C .

: 12 maja 2010, 17:42
autor: kolunio21
Gruby temat kolego ja radził bym najpierw podmienić zbiorniczek zobaczyć a nóż to przez niego bo ciśnienia nie trzyma w układzie a jak to nie pomoże to uszczelka będzie:/ a płynu nie ubywa lub przybywa??

Re: Termostat 100 st. C .

: 12 maja 2010, 21:33
autor: matekm
no właśnie :/ muszę najpierw skołować zbiorniczek, jeśli to nie pomoże to faktycznie do wymiany będzie uszczelka pod głowicą :/ lub co innego... w razie czego powiedzcie ile będzie kosztować silnik do tego polo, tylko że 1.3 ? ;) a płynu ze zbiorniczka oczywiście ubywa... wylewa jak tylko podniesie się temperatura...

Re: Termostat 100 st. C .

: 12 maja 2010, 22:40
autor: kolunio21
To zależ gdzie musiał byś podpytać u mechaniora jakiegoś, umnie w mieścinie za planowanie głowice 50zł biorą, a robocizna nie wiem nie pytałem sie jeszcze ale jak się coś umie to można samemu zobić tylko glowicę oddać do zrobienia.
Pozdro.

Re: Termostat 100 st. C .

: 12 maja 2010, 22:51
autor: matekm
No ja to nie umiem właśnie ;p jestem raczej laikiem. Od czasu do czasu pogrzebie tylko... No ale płyn to mi strasznie wybija gdy się nagrzeje silnik.
Tak jakby ten obieg nie zatrzymywał się po puszczeniu gazu. Prawdopodobnie dzieje się to właśnie dlatego, że nie ma ciśnienia w zbiorniczku... A nie ma tego ciśnienia, bo albo zbiorniczek się rozszczelnił, albo uszczelka pod głowicą do wymiany. Z tym, że z rury wydechowej nie bucha mi parą...

Re: Termostat 100 st. C .

: 12 maja 2010, 23:22
autor: kolunio21
Podmień zbiorniczek bo to mniejszy koszt będzie, gorzej jak uszczelke zrobisz a okaże się że dalej to samo:/

Re: Termostat 100 st. C .

: 12 maja 2010, 23:57
autor: matekm
tego też chcę ominąć :/ mam nadzieję, że to ten zbiorniczek jednak. Prognozy nie są najlepsze :/

Re: Termostat 100 st. C .

: 13 maja 2010, 16:02
autor: lanusi90
Niedawno maiłem podobny problem jak Ty kolego Matekm. Weź sprawdź czy nie zawinął Ci się oring w korku od zbiorniczka, lub weź podmień na chwilę od jakiegoś kolegi i zobacz czy dalej problem występuje :)

Re: Termostat 100 st. C .

: 13 maja 2010, 21:32
autor: matekm
o widzisz ;) a sprawdzę niebawem... jak znajdę dobrego kolegę, który da podmienić ;p


dzięki za dobre rady Was wszystkich. Mam nadzieję, że uda mi się przywrócić lotność mojego poli :(

Re: Termostat 100 st. C .

: 13 maja 2010, 21:59
autor: sebatec
To co powiecie na to: dzisiaj zrobiłem doświadczenie, odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i odpaliłem silnik. Czekałem aż się nagrzeje do 90 stopni. Silnik się nagrzał, w zbiorniczku trochę się poziom podniósł. Pojawiły się tak jakby bąbelki. Wentylator włączył się w momencie gdy dolna rura wychodząca z chłodnicy zrobiła się gorąca. :scratch:

Re: Termostat 100 st. C .

: 13 maja 2010, 22:18
autor: kolunio21
A co się dzieje jak korek zakręcony??

Re: Termostat 100 st. C .

: 21 maja 2010, 15:12
autor: sebatec
To samo. Tylko nie zaobserwowałem zmiany poziomu ani bąbelków(bo korek zakręcony) ;)

Re: Termostat 100 st. C .

: 21 maja 2010, 16:50
autor: kolunio21
Moim zdaniem wszystko jest git a masz jakieś nietypowe objawy na drodze?

Re: Termostat 100 st. C .

: 26 maja 2010, 12:29
autor: sebatec
Po mieście git. non top 90. Wczoraj pojechałem 20 km za miasto i ku mojemu zdziwieniu w pewnym momencie temperatura spadła na 80stopni. Wkurzyłem się i zadzwoniłem do serwisu vw z pytaniem jak powinno być z tym wskaźnikiem temp w 86c. Gościu powiedział że gdy silnik nagrzany to bite 90 a różnice po otwarciu lub zamknięciu termostatu nie powinny być zauważalne na wskaźniku. Wniosek tylko jeden - kolejny Vernet uwalony. K....a kupuję oryginał! 30 dychy więcej ale spokojna głowa będzie. Pozdrawiam.

PYTAŁEM W SERWISIE O TERMOSTAT - 89,00 PLN.