Strona 2 z 2
Re: Pytanie odnośnie sprężyn.
: 27 lis 2009, 22:25
autor: kevlar
Można dużo spekulować na ten temat, zgodzę się że charakterystyka się zmienia bo to normalne ale,że jej nie ma to już taka metafora

chyba.
Co do bezpieczeństwa to trzeba mieć wyobraźnie, znać auto i ile można sobie nim pozwolić.
U wiesz że na polskich drogach i takim twardym zawieszeniu nie da się szybko

jak to mój kumpel mówi u mnie można plomby pogubić :rotfl:
Re: Pytanie odnośnie sprężyn.
: 28 lis 2009, 1:05
autor: Skfarek
[quote=""kevlar""]Można dużo spekulować na ten temat, zgodzę się że charakterystyka się zmienia bo to normalne ale,że jej nie ma to już taka metafora chyba. [/quote]
Metafora? A jak obciąłeś dokładnie tyle samo z obu sprężyn? Wiesz jak zmieniła się charakterystyka pracy? Jak układają się naprężenia teraz? Jaka jest wytrzymałość sprężyny? Sprawdziłeś cokolwiek czy chlasnałeś na pałe na zasadzie a tu sobie upierniczę zwój i zobaczymy jak będzie?
[quote=""kevlar""]jak to mój kumpel mówi u mnie można plomby pogubić [/quote]
Tak będzie u twardo bo sprężyna nie pracuje tak jak powinna, i oprócz niej samej w d... dostaje nie tylko amor ale i całe zawieszenie.
[quote=""kevlar""]U wiesz że na polskich drogach i takim twardym zawieszeniu nie da się szybko [/quote]
Da się jak sprężyna jest progresywna i pracuje tak jak powinna czytaj: nie jest cięta!
Re: Pytanie odnośnie sprężyn.
: 28 lis 2009, 9:07
autor: cycuszki
Gdy kupiłem Polo było na seryjnym zawieszeniu, odwieczny problem z gotówką nie pozwalał kupić zawiasu obniżającego, więc dałem sprężyny do firmy zajmującej się regeneracją resorów i sprężyn, bez obcinania sprężyn "ścisnęli" mi je 50mm przód, 30mm tył. Założone to było na seryjnych amorkach. Jeździłem tak ponad rok. Trochę ponad miesiąc temu kupiłem kit Ta-Technix 80mm/60mm i podczas wymiany okazało się że wszystkie 4 stare amorki są wylane, jeździłem na samych sprężynach!!! Od tej pory jestem wyleczony ze ściskania, cięcia i ogólnego dupcenia zawieszenia. Na zawieszenie zapożyczyłem się u rodziców ale teraz przynajmniej wiem ze mam wszystko nowe, sprawne i BEZPIECZNE.
W 100% zgadzam się ze Skfarkiem i Bruczykiem.
Re: Pytanie odnośnie sprężyn.
: 29 lis 2009, 0:56
autor: marcintju
[quote=""cycuszki""]bez obcinania sprężyn "ścisnęli" mi je 50mm przód, 30mm tył. Założone to było na seryjnych amorkach. Jeździłem tak ponad rok. Trochę ponad miesiąc temu kupiłem kit Ta-Technix 80mm/60mm i podczas wymiany okazało się że wszystkie 4 stare amorki są wylane[/quote]
nie dziwie się przy krótszych springach powinne być krótsze amory
u siebie mam założone 4x amory sport ta-technix springi tył seria, przód ibiza skrócone 1,5 zwoja, dodam że sprężyny z ibizy są grubsze o 1mm w średnicy a za razem twardsze wiec amor na pewno nie dobija

, auto prowadzi się bardzo fajnie, trzyma się jak diabli ale nie da się ukyć jest bardzo twardo, tył można powiedzieć beton, nie wyobrazam sobie dodatkowo sprężyn sport na tyle przy obecnej twardości.
Racja że jak ktoś obcina seryjną sprężyne i jeździ na seri amorach to stanowi zagrożenie dla siebie i innych...
Sprężyny przednie od G40
: 12 lut 2010, 9:27
autor: Emitu
Czy to prawda, że fabryczne sprężyny od G40 o jakieś 40 mm obniżają samochód względem innych fabrycznych coupe 2f?
Pytam bo kupiłem samochód od domorosłego tunera który podciął springi przednie i nadciąga czas na poprawę tego co zniszczył poprzednik...
proszę na przyszłość zadawać pytania w odpowiednim temacie/Bruczyk
Re: Wszystko o: Sprężyny seryjne i obniżające
: 18 lut 2010, 16:16
autor: Brzeziak_
A jak to sie ma, sportowe spręgi na seryjny amor??
czytamy uważnie Bruczyk
Re: Wszystko o: Sprężyny seryjne i obniżające
: 19 lut 2010, 7:24
autor: alienek
Brzeziak_GT
tak sie ma ze do 35mm jeszcze seria uciagnie, od 40mm i dalej poprostu dostaje w tylek , pozatym dostaja w tylek gniazda , i cala buda :/
Re: Wszystko o: Sprężyny seryjne i obniżające
: 19 lut 2010, 14:28
autor: Brzeziak_
No szkoda

, bo mam ograniczone finanse, a bardzo mi sie widzi kombi bliżej naszej matki ziemi

ale dzięki za oświecenie

Re: Wszystko o: Sprężyny seryjne i obniżające
: 20 lut 2010, 17:16
autor: Pele119
W poprzednim polo smigałem na takim zestawie:
-Amortyzatory gazowe GT Cupline (skróconym skoku pracy -25mm)
-SPRĘŻYNY sportowe INTER ALLOY -80mm/-80mm (tył/przód)
ogólnie prowadziło sie rewelacyjnie i wysmienicie jezdziło sie w zakretach, w tej chwili max obnizenie dostepne w sprzedazy do 86c2f to -80/-60mm a myśle o -100mm oczywiście jestem przeciwnikiem cięcia ale cóż innego czynic zeby capucinko posadzic na glebie... jakieś propozycje????
Re: Wszystko o: Sprężyny seryjne i obniżające
: 20 lut 2010, 21:13
autor: Lodzio525
Takie pytanko: chciałbym obnizyc polówke cos w stylu 20/10 lub 20/20 sa wogole takie zestawy ??
Re: Wszystko o: Sprężyny seryjne i obniżające
: 21 lut 2010, 1:17
autor: filuś
a ja zapytam jak to jest z instalacją gazową. mam butle w kole, myślę nad kitem -60/40 czy to będzie dobrze wyglądało? czy nie ma znaczenia czy jest gaz i jak zarzucę na auto -60/60 to też będzie git?