Strona 2 z 2

Re: Vag Com odczyt

: 07 maja 2010, 12:57
autor: bialas313
Czasem się udało po mieście w tych ok 8-9 na sto zamknąć, nie obraziłbym się jakby zmalało :-D
Jest dokładnie tak jak mówisz, nie wiem od kiedy mam problem bo na zegarach pięknie na 90c wskakuje i ani mysli drgnąć;) Dzięki wielkie za cenną poradę :bow: Jutro trochę popracuje i zobaczymy efekty spróbuje ten polecany czujnik bo i cena taka przystępna:) Jeszcze raz wielkie dzięki bardzo i POZDRO

Re: Vag Com odczyt

: 24 maja 2010, 17:55
autor: marcinnn
rat4 na podstawie tych wykresow cos mozesz powiedziec ? silnik nagrzany byl jak widac zreszta, reszta jak w profilu. Ewentualnie zrobie nowy skan - to dopiero poczatek mojej zabawy z interfejsem..

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Vag Com odczyt

: 24 maja 2010, 18:07
autor: rat4
tak na pierwszy rzut oka to trochę niska temperatura cieczy, prawidłowo powinno oscylować na rozgrzanym silniku 85-90 st,
zrób jeszcze wykres graficzny sondy lambda, kanał 01 , wartość 3, zaznacz to na wykresach graficznych odfajkuj i wtedy będzie ci pokazywał jak zarysowuje się amplituda,
poza tym zrób też test cały z rana, na zimnym silniku obadaj temperatury czy rosną sobie ładnie czy też nie zmieniają się,
no i tą lambdę sprawdź czy ci skacze od 0-1V

Re: Vag Com odczyt

: 24 maja 2010, 18:44
autor: marcinnn
no wlasnie tą temp mi pokazuje prawidlowa przez chwile a pozniej to juz tak jak widac..obadam wszystko jak napisales. Dzieki wielkie :piwo:

Re: Vag Com odczyt

: 25 maja 2010, 10:56
autor: Dziadek13
@marcinnn napisz czy masz stożek bo temperatura zasysanego powietrza jest za duża bo na ciepłym silniku powinna być około 33' a masz 82'.Na zimnym to temperatura otoczenia jaka teraz jest na dworze.Przy takiej temperaturze silnik będzie mułowaty.Popraw styki wtyku czujnika temperatury jeżeli dalej to samo to czujnik do wymiany.

Uchylenie przepustnicy powinno być ok 3-7st. Większy kąt sugeruje, że przepustnica wymaga czyszczenia - chyba, że wpływ na to ma temperatura - za niska.

Blok 1
1. obroty silnika
2. temepratura silnika
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. status operacyjny

Blok 2
1. obroty silnika
2. czas wtrysku
3. napięcie Aumulatora
4. Temperatura zasysanego powietrza

Blok 3
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. otwarcie przepustnicy
4. kąt wyprzedzenia zapłony (wyliczony)

Blok 4
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. prędkość
4. status operacyjny

Blok 5
1. obroty silnika
2. wypełnienie impulsu zaworu EVAP
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. wartość korekcji mieszanki
Tak dla wiedzy.
Obrazek

Re: Vag Com odczyt

: 26 maja 2010, 0:51
autor: marcinnn
Dziadek13 wielkie dzieki za cenne info :good: teraz wiem co i jak ma byc :)

Wracajac do tematu stozka nie mam, jest zwykly filtr taki prostokatny jest przy tym silniku, ktory zreszta wymienilem jakies 2 tyg temu. Przepustnice wyczyscilem bez wyjmowania srodkiem K2 AIMAX ( nie do konca jestem pewny ze dobrze zrobilem..)
Czy na temp zasysanego powietrza moze miec wplyw oslona dolna silnika ? bo taka wlasnie posiadam. Silnik raczej mulowaty nie jest ale tak jakby spalanie wzroslo.

Re: Vag Com odczyt

: 26 maja 2010, 10:27
autor: rat4
Czy na temp zasysanego powietrza moze miec wplyw oslona dolna silnika ?
nie, raczej nie powinno mieć to wpływu, a że masz osłonę to lepiej dla twojego silnika, mniej wody i syfu się dostaje do komory,
co do powietrza filtr pobiera powietrze znad wydechu i z poszycia po lewej stronie zazwyczaj, nie wiem jak jest w 1,4 16V ale tak mniej więcej być powinno.
Może ta zawyżona temperatura to problem z dolotem, rozkręć airboxa i sprawdź wszystkie rury dolotowe może tam ten trójnik zimne ciepłe ci się zaciął i nie otwiera zimnego powietrza na rozgrzanym.

Re: Vag Com odczyt

: 27 maja 2010, 1:12
autor: marcinnn
jeszcze raz dzieki chlopaki :piwo:

Re: Vag Com odczyt

: 27 maja 2010, 21:15
autor: suff
to i ja się podłączę. Wydaje mi się, że wszystko jest OK potrzebuje tylko upewnienia się.

Zimny:
ObrazekObrazekObrazek

silnik włączony - bieg jałowy:
ObrazekObrazekObrazek

Sonda Lambda:
Obrazek

Re: Vag Com odczyt

: 28 maja 2010, 10:22
autor: darkc
od jakiegoś czasu zastanawia mnie, dlaczego każdy z Was ma na zimnym silniku obroty pow. 1000. U mnie to się praktycznie nie zdarza (tylko przez chwilę, tylko w największe mrozy mam ok. 1000). Normalnie obroty od początku są ok. 840...

Czy "to normalne" w silniku AUD?

Re: Vag Com odczyt

: 28 maja 2010, 14:26
autor: rat4
darkc u mnie to samo, tylko podczas mrozów są wstępnie przez kilka minut takie obrotki i spadają na 840-860