Strona 10 z 14
Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 19 gru 2009, 22:06
autor: Mac_Abra
Ładnie rzeźbicie chłopaki, tak trzymać! :good:
Sorry za OT ale jeszcze dodam 3 grosze od siebie dla kolegi vwrulezzz, który pytał się jakieś 2 strony temu o podobne zmiany w silniku NZ:
[quote="vwrulezzz"]akurat nie jestem posiadaczem vw polo tylko golfa 2 z silnikiem 1.3 NZ na pełnej szprycy niestety nie znalazłem na forum golfa informacji na temat takiej modyfikacji.[/quote]Z tego co wiem, to do tych silników pasuje dół od 1.4 - nie pamiętam oznaczenia, ale pewnie koledzy pomogą (na pewno z płaską głowicą). Natomiast ja bym na Twoim miejscu szukał do przekładki silnika 1.3 3F z Polo GT. Ja taki już zanabyłem do swojej eNZety

Oba silniki są podobnej konstrukcji, na wielopunkcie, z zewnątrz prawie identyczne, ale różnią się prawie wszystkim oprócz pojemności :mrgreen: dlatego zalecam kupić cały, razem z osprzętem i wiązką. Ceny już od ok 500-600 PLN... Przyrost? Katalogowo z 55 na 75 KM ale jest potencjał na więcej : ]
Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 20 gru 2009, 8:05
autor: adr0444
jak dla mnie silnik 3f to qpa... zakupilem drugie ABU i koles na miejscu mnie go założy a ten ktory lezy sobie w garazu posłuzy do eksperymentow zeby go przerobic na MPI

dawcy czesci sa wiec tylko ogarnac zeswapowanie dziada i mozna na spokojnie bawic sie przy drugim ABU

Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 20 gru 2009, 11:41
autor: adam
Mac_Abra
Z tych dwoch opcji 3f/abd pod szpryce wolalbym abd mniej koni, ale wiecej momentu, nowsza jednostka i latwa dostepnosc.
adr0444
Mpi bedziesz adaptowac z polo 6n ? Bo chyba nie z nz'ta jeszcze w dodatku z przeplywka

a tak na boku to ile trzeba dac za takiego abu, pytam z ciekawosci

Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 20 gru 2009, 12:55
autor: adr0444
abu kompletny z osprzetem wyciagniety z rozbitka 400PLN

a MPI bedzie hybryda ale wsztstko ujawnie jak odpali i bedzie śmigac

Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 29 gru 2009, 20:34
autor: adr0444
jak narazie mono w abu nawet nie chce dobrze śmigać :butcher:
odpala, ładnie sie wkreca ale chodzi troche nierowno i nie ma wolnych obrotow... zmienialismy CPP, krokowca i krecilismy aparatem zapłonowym ale i tak jest to samo :commando:
Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 30 gru 2009, 17:15
autor: Papryczka2004
Dla tych co maja już w swoich polo wsadzone ABU i ABD niech napiszą jakie autka seryjne można spokojnie objechać... tylko szczerze a nie na zasadze wyprzedzania po chodniku i smiganiu na czerwonym...
Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 30 gru 2009, 17:19
autor: adr0444
moje abu orze juz asfalt i na kompie z AAU duuuuzo potrafi a co dopiero bedzie jak sie zwiekszy dawke paliwa

Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 30 gru 2009, 17:29
autor: Papryczka2004
rozebrałem kompa od golfa 3 co był razem z silnikiem abu i co ja tam mam przełożyć? jest pionowo ustawiona jakaś płytka tak jak w pececie i to jest ta mapa paliwowa? A wogle to przykręciłeś łape od alternatora na 2 śróby? Napisz mi prosze dokładnie czego tam brakuje gwintu na 3 śróbe który można wywiercić w bloku czy takiej nadlewki z gwintem?
Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 30 gru 2009, 17:34
autor: adr0444
nie ma tam w czym zrobic gwintu bo normalnie np w AAU jest nadlewka i w niej gwint... wyciaga sie taki prostokat co wyglada jak bios w PC... ja wsadzilem mape z RP i nie podawał wogole paliwa a jak rozebrałem kompa z 1.8 75PS okazało sie ze mapa paliwa jest przylutowana fabrycznie na stałe
Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 30 gru 2009, 17:45
autor: Papryczka2004
Mape z RP ? troszke oświec mnie bo słaby jestem w czips tuningu. Dzięki za info o tym gwincie co za dupki z vw że nie nadlali tego gwintu. Ja na razie wsadzam ta skrzynie 5 biegów z golfa 3 i mam nadzieje że będzie pasować plug and play. A co do gwintu to słyszałem że w abd jest na 3 śróby hehe ciekawe czym to podyktowane.
Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 30 gru 2009, 17:53
autor: Papryczka2004
Kurcze czytam twojego posta w dziale usterki... nie wyglada to za dobrze co jest z tym oprogramowaniem? Był na forum kolega co wsadzał ten abu i mape paliwa od pasata i smigało aż miło. Ty masz kompa z golfa 3 do tego silnika abu? wiem że wtyczka nie pasi ale bebechy da sie przełożyć?
Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 30 gru 2009, 18:01
autor: adr0444
usterka mniej wiecej ogarnieta choc nie do konca
sam jestem ciekaw czy skrzynia z golfa podejdzie ale słyszalem ze pasuje bo przekłąda sie tylko łapy z polo...
RP to silnik 1.8 na mono z passata i chyba z golfa mk2... nietrybiło poprostu
kompa mam z polo i jutro do niego swapuje mape paliwa z fiata

Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 30 gru 2009, 18:15
autor: Papryczka2004
Szacunek ja nigdy nie zdradze naszej ukochanej marki vw. Już wolał bym recznie pompować to paliwo niz miec na pokładzie obcego .... :mrgreen:
Ale jak zadziała to po cichu napisz mi tak na wszelki wypadek jaki to fiat

Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 30 gru 2009, 18:17
autor: adr0444
spoko

chodzi o producenta sterownika bo to wszystko jest uniwersalne podobnie jak całe monowtryski

Re: Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4
: 30 gru 2009, 22:10
autor: PR23M3K
mam pytanie odnosnie "stroker'a", a dokladniej zmiany pojemnosci z 1.3 na 1.4 przy uzyciu walu korbowego z diesla (1w)
Roznica w skoku to 7.1 mm, czyli tlok bedzie o 3.55 mm za wysoko, sa specjalne tloki (krotsze) do tego typu przerobki, ale czy mozna zastosowac cos takiego ...
blok-> uszczelka glowicy -> plyta 3.55 mm (wycieta laserem na wzor uszczelki) -> uszczelka glowicy -> glowica
czy to zda egzamin ?