Strona 10 z 10

Re: [6n] Walnięty termostat?

: 08 lis 2013, 22:12
autor: sdamian111
najpierw odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego, po tym w środku nawiew ma maxa tzn na 4 i temperatura na maxa na gorąco, u mnie nagrzewał się dobre 15 minut zanim osiągnął 90 stopni, ja musiałem uważać gdyż mam nie sprawne wentylatory... u ciebie gdy wszystko działa czekasz do puki wentylator się załączy i to wszystko zakręcasz zbiornik i gotowe... ja na początku zapomniałem włączyć nawiew w środku potem odkręciłem ale widocznie za krótko chodził...

Re: [6n] Walnięty termostat?

: 03 gru 2013, 18:32
autor: qwertypol
Witam, polo 1.4 AEX kiedyś mi łapał 90 stopni po 3-4km teraz po 3-4km brakuje z 1-2mm do osiągnięcia 90 stopni, nagrzeje się dopiero po 7-9km. Czasami podczas dynamicznej jazdy do 5tys obr wskazówka spada o 1-2mm z 90 stopni ale nie więcej. Grzeje w miarę dobrze.
Czy to będzie winny termostat?

Re: [6n] Walnięty termostat?

: 03 gru 2013, 18:52
autor: Jacoo
qwertypol a nie ruszasz czasem z odkręconym ogrzewaniem?

Re: [6n] Walnięty termostat?

: 03 gru 2013, 19:57
autor: qwertypol
[quote="Jacoo"]qwertypol a nie ruszasz czasem z odkręconym ogrzewaniem?[/quote]

minimalnie mam włączone, ale autem jeżdżę 3 zimę i wcześniej nie było tego problemu

Re: [6n] Walnięty termostat?

: 20 gru 2013, 12:22
autor: maxxxior
Mam 3 pytania odnośnie temperatury:
1.Przy jakiej temperaturze powinien włączyć się wentylator?
2.Przy jakiej temperaturze dolny wąż od chłodnicy powinien robić się ciepły?
3. Czy po otwarciu, termostat powinien się sam zamknąć(bez żadnych sił zewnętrznych)? Czy zamyka się pod wpływem nacisku przez krociec?

Re: [6n] Walnięty termostat?

: 27 gru 2013, 17:27
autor: maxxxior
up

Re: [6n] Walnięty termostat?

: 27 gru 2013, 19:32
autor: jacek_g
Witam użytkowników, jako że to mój pierwszy post tutaj.
Pojawił się nietypowy, sądząc z innych postów, problem z temperaturą silnika 1,4 8V. Na wolnych obrotach i podczas jazdy w mieście temperatura osiąga standardowe 90st. i trzyma. Przy jeździe z prędkością ok. 90km/h na 5 biegu (około 2000 obr.min) temperatura skacze pod 110st. Przy tej samej prędkości na 4 biegu (ok 2500 obr.min) spada lekko powyżej 90st. Ogólnie w trasie muszę trzymać silnik powyżej 2500 obr/min żeby móc normalnie jechać.
Wina może leżeć po stronie termostatu czy raczej należy szukać przyczyn gdzie indziej?

Pozdrawiam,
Jacek

Re: [6n] Walnięty termostat?

: 28 gru 2013, 10:38
autor: maxxxior
Zobacz, czy w czasie jazdy dolny wąż idący do chłodnicy jest gorący. Jeśli nie, to termostat jest uszkodzony(zamknięty) i nie puszcza Ci na duży obieg, i ci się grzeje płyn chłodniczy.

P.S. Odpowie ktoś na moje pytania?

Re: [6n] Walnięty termostat?

: 28 gru 2013, 10:44
autor: mavq
[quote="jacek_g"]Witam użytkowników, jako że to mój pierwszy post tutaj.
Pojawił się nietypowy, sądząc z innych postów, problem z temperaturą silnika 1,4 8V. Na wolnych obrotach i podczas jazdy w mieście temperatura osiąga standardowe 90st. i trzyma. Przy jeździe z prędkością ok. 90km/h na 5 biegu (około 2000 obr.min) temperatura skacze pod 110st. Przy tej samej prędkości na 4 biegu (ok 2500 obr.min) spada lekko powyżej 90st. Ogólnie w trasie muszę trzymać silnik powyżej 2500 obr/min żeby móc normalnie jechać.
Wina może leżeć po stronie termostatu czy raczej należy szukać przyczyn gdzie indziej?

Pozdrawiam,
Jacek[/quote]


Podpinałeś pod kompa? Błędy jakieś Ci wykazał? I tak jak wyżej sprawdź czy wąż na dole jest ciepły po przekroczeniu 90 stopni :)


maxxxior
1. wg. książki:

termostat przy 87
pierwszy etap wentylatora przy 93-98
drugi etap wentylatora przy 99-105

2. Przy przekroczeniu 87 stopniach (otwarcie termostatu)

3. Wydaje mi się, że bez żadnych sił się zamyka.

Re: [6n] Walnięty termostat?

: 27 paź 2015, 10:49
autor: mdhf
się tu podepnę, bo dotyczy pośrednio termostatu...czy ktoś z was ma tabelę
jakich czujników temp. wody (kolory) używamy do jakich silników (kody)?