Strona 10 z 13
Re: Wzmocnienie pułki.
: 20 sty 2011, 10:42
autor: 2mek
w weekend pomierze i sprawdze czy to w ogóle się zmieści pod półką, trochę sporo tego mam, a jeszcze z jednego mds08 mają dwa się zrobić w zamkniętym pudle :butcher: szkoda że kombiaka nie kupiłem, docelowo miał być karawan.
najwyżej przykręce płytę mdf 05-1cm pytanie czy się nie zarwie
szkoda że nie producent nie przewidział wersj CA i metalowej nie wypuścił do sprzedaży, niektórym by wtedy wybil z glowy mocowanie tam głośników

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
a więc tak co do masy sprzetów
2x2,8kg wzmacniacze
~ 2kg kondensator
~ 0,5kg zwrotnica aktywna
= 8 z groszem kg :mrgreen:
Re: Wzmocnienie pułki.
: 21 sty 2011, 17:39
autor: v-wej
[quote="przem_polo"]Dobra nikt nie napisalem,wiec ja napisze pierwszy.
Od kiedy to półka pisze sie przez takie u.
Tak przy okazji glosniki w polce to chyba jeden z gorszych pomyslow.Mam tak u siebie,ale jak kupilem auto to byly juz i w niedlugim czasie beda zmieniane(usuwane).Czasem gra lepiej,czasem gorzej.Odradzam glosnikow w polce[/quote]
Witam.Człowiek uczy sie przez całe życie i ktos potrzebuje pomocy a 2 go wyśmiewa,nie rozumiem takiego postepowania i powtarzam ''proszę nie POWIELAĆ'' bzdurnych opini ze nie daje się głosników w tylna półkę bo psuje się scena muzyczna??Ktoś gdzies przeczytał i jak dla mnie można to do słownie '' miedzy bajki wsadzić'' dobry przykład??!!zachęcam i zapraszam do odsłuchu do mnie,mam głośniki w półce choć moje auto to polo clasic,głośniki z tyłu mam po to aby uzupełniać całe pasmo czyli najlepiej górę i średnie tony,bas bedzie pochodził z bagaznika,radio oczywiscie z opóznieniem czasowym i prockiem,dobrze wszystko skonfigurowane daje niesamowity efekt orkiestry 3D i jest to dla mnie jak najbardziej 101% satysfakcji także niedowiarków zapraszam na odsłuch,mogę dodać że jeszcze niestety nie mam w bagazniku woofera z tego wzgledu ze czekam na wiosnę

.Także niech każdy robi jak chce i jak mu wygodniej,dla mnie sam zestaw odseparowany z przodu i skrzynia w bagaju to niestety za mało i nikt mnie do tego nie przekona,odsłuchiwałem już kilka aut i brakowało mi właśnie dzwięku z tyłu,[przestrzennego],wiem nie każdy ma radio z prockiem,jednak myślę że w wiekszości można ustawić balansem i na pewno będzie dobrze.Co do tematu,rzeczywiscie zrobił bym półkę z MDFu ewentualnie z płyty albo sklejki,wiadomo MDF ma inny rezonans ale to nie będzie skrzynia tylko półka,napewno polecam na tylna półkę jakieś 2-3 drożne głosniki a napewno nie basowe,bass oczywiście jak najbardzie w bagażnik,
Re: Wzmocnienie pułki.
: 21 sty 2011, 17:53
autor: Artpolo
v-wej można by dyskutować. Głośniki efektowne powinny znajdować się na wysokości uszu słuchacza - jeżeli do tego zmierzasz. Bardziej w słupkach niż w "pułce". Przynajmniej tak to wynika z systemu 5.1 i 7.1
Głośnik basowy może być w dowolnym miejscu gdyż ucho ludzkie nie potrafi zidentyfikować kierunku pochodzenia niskich tonów. Ze względu na mało miejsca w aucie montuje się to w bagażniku. Dodatkowo bagażnik sam robi za skrzynię rezonansową. Odnoszę wrażenie, że mam Daja Vu i gdzieś to już kiedyś pisałem :lol:
Re: Wzmocnienie pułki.
: 21 sty 2011, 18:48
autor: v-wej
[quote="Artpolo"]
v-wej można by dyskutować. Głośniki efektowne powinny znajdować się na wysokości uszu słuchacza - jeżeli do tego zmierzasz. Bardziej w słupkach niż w "pułce". Przynajmniej tak to wynika z systemu 5.1 i 7.1
Głośnik basowy może być w dowolnym miejscu gdyż ucho ludzkie nie potrafi zidentyfikować kierunku pochodzenia niskich tonów. Ze względu na mało miejsca w aucie montuje się to w bagażniku. Dodatkowo bagażnik sam robi za skrzynię rezonansową. Odnoszę wrażenie, że mam Daja Vu i gdzieś to już kiedyś pisałem :lol:[/quote]
W polo wysokotonówki sa na podszybiu a wiec po co montować jeszcze dodatkowo w słupki??pewnie,dobrze by było gdyby głośniki były montowane na wysokości uszu

jednak wiadomo że w aucie nie ma na to szans,ja zostaje przy swoim zdaniu że dobrze zgrane głośniki nawet w tylnej półce mogą mocno podkreślić znaczenie ''muzyka'' i mnie to tak jak powiedziałem w 101% satysfakcjonuje
Re: Wzmocnienie pułki.
: 21 sty 2011, 19:21
autor: sabled
[quote="2mek"]
a więc tak co do masy sprzetów
2x2,8kg wzmacniacze
~ 2kg kondensator
~ 0,5kg zwrotnica aktywna
= 8 z groszem kg :mrgreen:[/quote]
Najlepiej zrobić własną półkę. Bierzesz sklejkę 16 mm obijasz kocykiem i bangla. Masz 100% pewność, że wytrzyma. Siłowniki w klapie nie podniosą tego. Bolce robisz z odpowiedniego prętu albo wkrętów. Parapety powinny wytrzymać takie obciążenie. Plusy:
-wytrzyma :butcher:
-nie wiercisz w ori półce
Minusy:
-trzeba zrobić samemu
-koszty
Podobny temat przerabiałem w volvo 440 mojego brata. Tam był problem bo półka była ze "spojlerem". Ale zrobiłem wszystko tak, że nikt nie poznawał, że podwieszony był do niej głośnik 30 cm :acute: W polo półka jest płaska, więc nie ma problemu. Dzień roboty z przerwą na obiad

Re: Wzmocnienie pułki.
: 21 sty 2011, 22:27
autor: v-wej
[quote="sabled"][quote="2mek"]
a więc tak co do masy sprzetów
2x2,8kg wzmacniacze
~ 2kg kondensator
~ 0,5kg zwrotnica aktywna
= 8 z groszem kg :mrgreen:[/quote]
Najlepiej zrobić własną półkę. Bierzesz sklejkę 16 mm obijasz kocykiem i bangla. Masz 100% pewność, że wytrzyma. Siłowniki w klapie nie podniosą tego. Bolce robisz z odpowiedniego prętu albo wkrętów. Parapety powinny wytrzymać takie obciążenie. Plusy:
-wytrzyma :butcher:
-nie wiercisz w ori półce
Minusy:
-trzeba zrobić samemu
-koszty
Podobny temat przerabiałem w volvo 440 mojego brata. Tam był problem bo półka była ze "spojlerem". Ale zrobiłem wszystko tak, że nikt nie poznawał, że podwieszony był do niej głośnik 30 cm :acute: W polo półka jest płaska, więc nie ma problemu. Dzień roboty z przerwą na obiad

[/quote]
He,he i pewnie takiej odpowiedzi sie kolega spodziewał :good: Dobrze że są jeszcze tacy ludzie którzy chcą pomóc a nie tylko odradzac bez powodu :good:
Re: Wzmocnienie pułki.
: 25 sty 2011, 9:03
autor: 2mek
[quote="sabled"][quote="2mek"]
a więc tak co do masy sprzetów
2x2,8kg wzmacniacze
~ 2kg kondensator
~ 0,5kg zwrotnica aktywna
= 8 z groszem kg :mrgreen:[/quote]
Najlepiej zrobić własną półkę. Bierzesz sklejkę 16 mm obijasz kocykiem i bangla. Masz 100% pewność, że wytrzyma. Siłowniki w klapie nie podniosą tego. Bolce robisz z odpowiedniego prętu albo wkrętów. Parapety powinny wytrzymać takie obciążenie. Plusy:
-wytrzyma :butcher:
-nie wiercisz w ori półce
Minusy:
-trzeba zrobić samemu
-koszty
Podobny temat przerabiałem w volvo 440 mojego brata. Tam był problem bo półka była ze "spojlerem". Ale zrobiłem wszystko tak, że nikt nie poznawał, że podwieszony był do niej głośnik 30 cm :acute: W polo półka jest płaska, więc nie ma problemu. Dzień roboty z przerwą na obiad

[/quote]
dzieki :piwo:
ja nie jestem zwolennikiem wkładania głosników w półkę, tak jak wspomnaiełem chce zyskać na przestrzeni...
niech się ociepli to coś pokombinuje z drugą parą drzwi, jakiś digital commander się dokupi od alpine i powinien zasilić jakiś niewielki zestaw nawet 10cm, obecne radio to deck więc z tąd te kombinacje, ewentualnie jakiś mały wzmacniacz 4kanałowy plus kolejna aktywna zwrotka

Grubość MDF do podłogi bagażnika
: 06 lut 2011, 14:46
autor: Artpolo
Jak w temacie. Zamierzam zabudować podłogę i nie wiem jaka grubość byłaby odpowiednia.
Musi wytrzymać to wszystko co tam będzie oraz powiedzmy 30kg nacisku z góry.
Jak rozwiązać motyw otwierania. Myślałem o dwóch klapach w obszarze koła dojazdowego (obecnie puste) oraz druga pokrywka na przybornik przy tylnym pasie.
Mile widziane fotki.

Re: Grubość MDF do podłogi bagażnika
: 06 lut 2011, 14:50
autor: Lodzio525
Nie za bardzo to wszystko widze ale płyte propnuje w zakresie 12-18 a otwieranie na siłownikach meblowych pod warunkiem zawiasu po drugiej stronie, zdjec brak...
Re: Grubość MDF do podłogi bagażnika
: 06 lut 2011, 15:07
autor: Artpolo
Właśnie trochę wyszukałem i ludzie budują skrzynie. Sama skrzynia tworzy podłogę odporną na nacisk gdyż ma pionowe ścianki.
Jestem skłonny nawet podnieść podłogę o 10cm co da extra powierzchnię pod zabudowę. W sumie nie potrzebuję całej przestrzeni bagażowej.
Re: Grubość MDF do podłogi bagażnika
: 06 lut 2011, 15:30
autor: sabled
Jeżeli podłoga którą będziesz robił ma leżeć na płasko to jedyne sensowne rozwiązanie otwierania jest takie:

Niebieskie są zawiasy, małe kółeczko to otwieranie, duże kropkowane kółko to miejsce gdzie jest koło zapasowe. Nie patrz na rozmiary, proporcję itd, ale na sama koncepcję. Jeżeli całość chcesz zamontowane na zawiasach to musisz podnieść podłogę o kilka centymetrów aby weszły zawiasy meblowe lub sprężyny z łóżka. W takim przypadku konstrukcję bym proponował inną:

Czerwone to zawiasy łóżkowe, przerywana linia to wzmocnienia i konstrukcja opierająca się w bagażniku, linia ciągła to linia bagażnika, zielona linia to linia zagięcia i powyżej będzie przestrzeń niewykorzystana. O resztę pytaj.
Re: Grubość MDF do podłogi bagażnika
: 06 lut 2011, 15:55
autor: Artpolo
Dobra. Muszę to obmierzyć ile tej płyty i zrobić projekt. Muszę się zastanowić co docelowo ma się tam znajdować.
Na pewno nie będzie nic wystającego. Może ewentualnie pokuszę się o jakieś plexi w strategicznych miejscach.
Mam już namiary na punkt sprzedaży MDF. Do roboty.
Chyba najprościej będzie wyjąć wykładzinę bagażnika i szablon gotowy.
Re: Grubość MDF do podłogi bagażnika
: 06 lut 2011, 16:53
autor: Gaary
Nie wiem czy widziałeś
viewtopic.php?f=33&t=22649&p=247868#p247868
podłoga jest z płyty wiórowej grubości 12mm i wytrzymuje ciężar ponad 50kg,sprawdzałem.

Re: Grubość MDF do podłogi bagażnika
: 06 lut 2011, 17:00
autor: Artpolo
Gaary a płyta wiórowa nie absorbuje zbyt wiele wilgoci? No i jest chyba dość ciężka.
No i podziel się wiedzą na co szczególnie uważać w classicu. Jakieś newralgiczne miejsca?
Re: Grubość MDF do podłogi bagażnika
: 06 lut 2011, 17:05
autor: Gaary
Hmm.ja wilgoci w bagaju nie mam na tyle żeby sie martwić czy mi się płyta rozpadnie czy nie .Poza tym taką miałem na stanie ,a za mdf musiałbym zapłacić.Na pewno wytrzyma dłużej niz auto, :rotfl: