Strona 9 z 14
Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 29 sie 2013, 20:18
autor: krakers2207
[quote="fisitko"]Panowie chciałbym kupić w miarę komfortowe zawieszenie o sportowej charakterystyce (tj nie gwint) i teraz pytanie którą opcję wybrać:
1. seryjne amory + sprężyny obniżające
2. sportowy kit jednej firmy
3. kombinacja np. amory mts sprężyny weitec
Nie chcę już gwintu bo jeżdżę po dziurach, krawężnikach, mam ostry zjazd do garażu i wyjeżdżam często na wieś a z gewinde to męczarnia
Koło 195/45/15[/quote]
1. Będzie w miarę komfortowo ale amortyzatory w niedługim czasie się wyleją gdyż amor będzie ściśnięty
2 i 3. Jedno i to samo ale nie oszczędzał bym na tym zważając że dużo jest firm co produkuje teile do 6n

Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 29 sie 2013, 21:34
autor: Kubrick
Ja tam jestem zadowolony z kitu MTS i mogę go śmiało polecić, bo do betonu jeszcze trochę mu zostało, a fajnie się auto położyło i jeździ się sporo lepiej, niż na fabrycznym sportowym zestawie od SACHSa.
Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 30 sie 2013, 21:53
autor: fisitko
dzięki krakers2207
Kubrick właśnie najbliżej jestem mtsa zastanawiam się tylko czy ładnie siądzie z kołem 195/45/15 i felgą 7J
Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 30 sie 2013, 22:20
autor: Marcinek
Ja wam powiem ze w życiu raczej nie będe sie bawił w KITY. Szkoda kasy, lepiej odłożyć pare zł wiecej i kupić gwint i ustawić pod siebie
Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 31 sie 2013, 1:07
autor: fisitko
widzisz najwyraźniej nie cenisz komfortu w jakimkolwiek wymiarze i wolisz zawsze tłuc się na gwincie
nie neguję gwintu bo sam miałem trzy ale z jakiegoś powodu produkują kity
jest to połączenie komfortu i sportowej charakterystyki zawieszenia
a mnie właśnie o to chodzi
Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 31 sie 2013, 5:11
autor: JuStIcE
[quote="fisitko"]widzisz najwyraźniej nie cenisz komfortu w jakimkolwiek wymiarze i wolisz zawsze tłuc się na gwincie
nie neguję gwintu bo sam miałem trzy ale z jakiegoś powodu produkują kity
jest to połączenie komfortu i sportowej charakterystyki zawieszenia
a mnie właśnie o to chodzi[/quote]
Nie do końca się zgodzę. Gwinty, szczególnie TA Tesco czy MTS są miękksze niż porządny kit. To, że jest beton, to kwestia ustawienia gwintu i odbojów

Im niżej na gwincie, tym miękksze jest zawieszenie

Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 31 sie 2013, 12:42
autor: pakokula
[quote="JuStIcE"][quote="fisitko"]widzisz najwyraźniej nie cenisz komfortu w jakimkolwiek wymiarze i wolisz zawsze tłuc się na gwincie
nie neguję gwintu bo sam miałem trzy ale z jakiegoś powodu produkują kity
jest to połączenie komfortu i sportowej charakterystyki zawieszenia
a mnie właśnie o to chodzi[/quote]
Nie do końca się zgodzę. Gwinty, szczególnie TA Tesco czy MTS są miękksze niż porządny kit. To, że jest beton, to kwestia ustawienia gwintu i odbojów

Im niżej na gwincie, tym miękksze jest zawieszenie

[/quote]
tak jak piszesz miałem gwint dość wysoko i nie dało się latać... teraz jest skręcony (choć nie na maxa) i jest większy komfort niż na kicie 60/40 (gwint i kit TA Tesco) a w dodatku mam niższe opony niż na aucie z kitem

także kwestia ustawienia

Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 04 wrz 2013, 12:48
autor: fisitko
a ja mam skręcony gwint dość mocno bo przód -90 tył -70 i jeździć się nie da
może jest to spowodowane przez naciąg opon 175/50/15 na felgę 7J
może. ale miałem też skręcony nowiutki gwint na nowiutkich dunlopach 195/50 (mój wątek zielonej butelki) i również był beton
prawda jest taka że jakikolwiek komfort odpada w przypadku gwintu i nikt mi nie wmówi że: "na gwincie da się komfortowo jeździć tylko kwestia regulacji"
Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 04 wrz 2013, 15:22
autor: VWV
o jakim Wy mówicie komforcie na gwincie??
Latam na gwintach TaT już jakiś czas i zasada jest jedna:
kręcisz wysoko = masz beton
kręcisz nisko = lepiej wybiera dziurska (no chyba że na odboju dasz skok poniżej 1cm :oki: )
Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 13 wrz 2013, 19:23
autor: darek-vw
jest też różnica "gwint" a prawdziwy gwint
na dobrej używce dobrych producentów można bez problemów latać na co dzień i nie cierpieć z powodu twardości ;P
Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 18 paź 2013, 15:38
autor: Marek009
Hej, jeśli szukasz części do zawieszenia to sprawdź tą stronkę
http://www.noweczesci.pl/amortyzatory,do,100121/, nie wiem czy Ci tum pomogę, ale zawsze możesz sprawdzić i porównać z innymi ofertami

Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 08 lis 2013, 21:37
autor: Iron987
Witam, zima idzie wielkimi krokami a po zimie trzeba zacząć coś działać z zawieszeniem, jestem jeszcze uczniakiem więc na gwint na razie mnie nie stać. Zacznę po kolei co i jak.
Zawieszenie obecnie oryginalne, nie było jeszcze nigdy wymieniane ( sprężyny i amory ) :glare:
Kiedy samochód stoi bez żadnego obciążenia:
Wysokość nadkola z oponą:
Przód 7cm
Tył 6cm
Kiedy samochód jest dociążany
Przód bez zmian
Tył: z każdym dodatkowym ciężarem idzie coraz niżej, zaczyna schodzić już z obciążeniem 20kg, przy pełnym załadowaniu 3 osób ok 200-250kg nadkole zachodzi na oponę. :glare:
Chciałbym aby wysokość nadkola z oponą wynosiła
Przód 2/3cm
Tył 3/4cm
Chcę połączyć komfort jazdy z wyglądem :oki:
Stan obecnego zawieszenia. Uważam za słaby, tył bardzo miękki przód twardszy.
Co zrobić aby wymiary były takie jak powyżej i aby tył był bardziej twardszy. Kupić nowe oryginalne amory i do tego sprężyny obniżające (
http://allegro.pl/emu-sprezyna-sprezyny ... 68707.html) czy jak ? Proszę o pomoc :amen:
Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 08 lis 2013, 21:49
autor: Kubrick
Nie baw się w półśrodki. Co prawda, do -40 można stosować seryjne amortyzatory, ale to nie pozwoli wykorzystać w pełni możliwości zawieszenia i pewnie żywotność też lekko ucierpi.
Najlepiej chyba byś wyszedł na kicie tego typu, co mój MTS - z regulacją tyłu na talerzykach. Jak dorwiesz zestaw na przód -40 i tył z talerzykami, to spokojnie powinieneś ustawić te 40/30 - 40/40 i jak to mawiał klasyk, "Będzie Pan zadowlony". :crazy:
Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 08 lis 2013, 22:18
autor: Iron987
Jak patrzałem na same sprężyny to ok 600zł trzeba wyłożyć + do tego oryginalne amory
Jeśli chodzi o MTS to o tym mowa ? Cena dość pozytywnie mnie zaskoczyła
http://www.sklep.carstuff.pl/zestaw-zaw ... -3658.html
Re: WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU
: 01 gru 2013, 20:54
autor: chalabala
Witam, potrzebuję porady..
Miałem w swoim 6N gwint supersport. Jakiś czas temu poleciał mi tył, wymieniłem na gwint technixa (za 2 na tyl dalem 400pln) - aby dalej była możliwość regulacji, sprawdziłem na stacji dignostyczne przednie amory i bylo ok, dlatego nie wymienialem calego kompletu.
Jaki czas temu polecail mi rowniez przod. Moje zmartwienie i pytanie, w jaki sposob moge to zlozyc w najtanszy sposob? Polo jest uzywane sporadycznie, max raz na tydzien, ale przeglad musi przejsc:)
- raczej odpada opcja wstawienie seryjnego zawieszenia z przodu, zostawiajac tyl?
- jest opcja kupienia 'kitu' do przodu i wyregulowania wysokosci z tylu,
- wymiana calego zawieszenia?
Proszę o radę, w jaki sposób mogę tę operację przeprowadzic, aby auto jezdzilo te 200km miesiecznie po miescie i przeszlo przeglad? Z jakim wydatkiem musze sie za czesci liczyc?
Dzieki!