Strona 8 z 33

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 13 cze 2011, 15:00
autor: Lipson
Ja się wyleczyłem z Castrola (Syntetyk 5W40 lany od nowości - zmieniany regularnie i pilnowany stan) jak rozebrałem silnik i zobaczyłem stan panewek po 160 tyś km.. Teraz mam nowe panewki, nowe prowadnice zaworów, pierścienie i popychacze. Zalałem syntetykiem Mobil 5w50 i czekam na efekty..
W skrzyni mam Castrol TAF-X 75W90 nie ma z nim problemów.

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 16 cze 2011, 13:22
autor: Maciej
Elo

Mam pytanko jaki olej mineralny 15w40 polecacie ostatnio wlałem Lotosa gas i nie jestem zadowolony silnik jest wyraźnie głośniejszy myślałem nad valvoline może mobil?
cena nie gra roli bo i tak płace ceny hurtowe

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 16 cze 2011, 16:43
autor: Anonymous
Zachecam do zapoznania sie z ponizszym artykulem dotyczacym wad i zalet olejow syntetycznych i nie tylko:

http://www.autoflesz.pl/artykuly/2413,C ... Mobil.html

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 19 cze 2011, 21:46
autor: paulooo
Witam wszystkich.
Zakupiłem właśnie polówkę z 97 r., silnik 1,0 - przywieziony w Włoch. Na budziku ma 240 tys. Na drzwiach jest naklejka z wymiany oleju przy 156 tys. km w 2005r. a więc wygląda na to, że jeździł 6 lat na jednym oleju i zrobił na nim 84 tys. km. Jestem w stanie w to uwierzyć - po odkręceniu korka przestraszyłem się - nagar można zeskrobywać szpachelką. Na bagnecie olej ma kolor czarny - wygląda jak rozrzedzona smoła. Co radzicie - wymienić tylko olej czy zrobić jakieś płukanie silnika (obawiam się, że po takim zabiegu silnik może lać wszędzie gdzie tylko jest to możliwe). Zamierzam ściągnąć miskę, przeczyścić smoka i zalać nowy olej. Co o tym sądzicie.
Pozdrawiam,

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 03 lip 2011, 2:53
autor: Maciej
Normalne u makaroniarzy ze nie zmieniają oleju wlej mu czegoś dobrego wymień po jakiś 3000km i zalej znowu i zobacz czy się trochę oczyści jak nie to trzeba będzie coś zadziałać


A jak myślicie do mojego Polo Castrol minerał

GTX
Magnatec
czy muzę zwykł motor Oil?

muszę koniecznie wymienić bo na tym szicie lotosie to szkoda mi silnika
przebieg 145 000

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 15 lip 2011, 18:06
autor: jhosef
[quote=""paulooo""]Witam wszystkich.
Zakupiłem właśnie polówkę z 97 r., silnik 1,0 - przywieziony w Włoch. Na budziku ma 240 tys. Na drzwiach jest naklejka z wymiany oleju przy 156 tys. km w 2005r. a więc wygląda na to, że jeździł 6 lat na jednym oleju i zrobił na nim 84 tys. km. Jestem w stanie w to uwierzyć - po odkręceniu korka przestraszyłem się - nagar można zeskrobywać szpachelką. Na bagnecie olej ma kolor czarny - wygląda jak rozrzedzona smoła. Co radzicie - wymienić tylko olej czy zrobić jakieś płukanie silnika (obawiam się, że po takim zabiegu silnik może lać wszędzie gdzie tylko jest to możliwe). Zamierzam ściągnąć miskę, przeczyścić smoka i zalać nowy olej. Co o tym sądzicie.
Pozdrawiam,[/quote]
Brud i nagar nie uszczelnia silnika wbrew obiegowym opiniom.
Na Twoim miejscu zalał bym go jakimś tanim lotosem mineralnym (wbrew pozorom minerały mają niezłe parametry płuczące) wraz z filtrem a po kilkuset do 1000 km znowu wymiana z filtrem na jakieś 10w40 z odpowiednią normą dla silnika

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 16 lip 2011, 3:10
autor: Anonymous
ine zgodze sie. Mineralne maja wlasciwosci takie, jak wieksza gestosc, na skutek czego uzywa sie ich w autach gdzie sa luzy i jesli nie robi sie remontu, to zeby mniej lecialo, leje sie olej gestszy, zeby lepiej cisnienie trzymac.

Najlepsze wlasciwosi płuczace/czyszczace ma syntetyk, chyba ze sa tez mineralne o zwiekszonej ilosci takich substancji.

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 16 lip 2011, 7:56
autor: jhosef
[quote=""cruz""]ine zgodze sie. Mineralne maja wlasciwosci takie, jak wieksza gestosc, na skutek czego uzywa sie ich w autach gdzie sa luzy i jesli nie robi sie remontu, to zeby mniej lecialo, leje sie olej gestszy, zeby lepiej cisnienie trzymac.

Najlepsze wlasciwosi płuczace/czyszczace ma syntetyk, chyba ze sa tez mineralne o zwiekszonej ilosci takich substancji.[/quote]

A ja się z Tobą zgodzić nie mogę. Dużo osób używa pojęcia gęstości oleju. Chciałbym niestety zmartwić autorów tych wypowiedzi, ponieważ z technicznego punktu widzenie nie istnieje pojecie gęstości oleju w takim pojęciu jak autorzy mają na myśli. Taka właściwość fizyczna istnieje ale nie ma większego znaczenia dla silnika.
Nie należy patrzeć na zachowanie oleju w butli bo nie to ma znaczenia. Znaczenie ma lekpość oleju w wysokiej temperaturze pracy silnika. To co macie w butli może mieć znaczenie tylko zimą. I tu dalej przewaga dla syntetu w przypadku zimnego startu. Olej, który wydaje się "gęsty" w warunkach laboratoryjnych warsztatu, może mieć małą lepkość w dużych temperaturach. I na odwrót.
Więc należy posługwać się lepkością czyli popularnymi oznaczeniami dwuczłonowymi XWZZ. Niższa liczba to lepkość w zimnym rozruchu, czyli właściwie zachowanie płynności w niskich temp. Druga wyższa to lepkość w wysokiej temp 100 st Celsjusza.
Więc jeśl weźmiemy olej 15W40 i 5W40 to klasę lepkości w temp pracy silnika mają taką samą. Różnica polega na stałości parametrów oleju syntetycznego, który potrafi utrzymać płynność znacznie niżej niż minerał.

Często zapominamy też o klasyfikacji jakościowej oleju.
Według klasyfikacji API (Amerykański Instytut Naftowy) oleje dzieją się na dwie grupy: - oznaczone symbolem "S" przeznaczone dla silników z zapłonem iskrowym - oznaczona symbolem "C" przeznaczona dla silników z zapłonem samoczynnym (wysokoprężnych). Nie należy stosować olejów o klasie niższej niż wymagana dla naszego silnika.

Te wszystkie teorie o nie zalewaniu rzadszego oleju po gęstszym mają się nijak do rzeczywistości podobbnie jak stwierdzenie, że wypłucze nagar. Czy ktoś z Was widział ten mityczny nagaw r silniku? Ja widziałem wfiacie 125p po jeździe na superolu ponad 20 lat temu. Miałem wtedy około 8 lat. Do ojca mechanika przyjechał szwagier na ustawienie zaworów. Ale, że zaworów nie było widać z nagaru to nie ustawili. Zalali natomiast silnik Mobilem 1 syntetykiem. I nic się nie stało.

Ja sam osobiście po zakupie Golfa mk3 GTD zalałem silniczek 1,9 TD olejem Shell Helix Ultra 5W40. Wcześniej był elf 15w40. I wiecie co? Nic się nie stało. I dalej tak jeździ.

Najważniejsze jest dobranie odpowiedniej normy dla silnika. olej musi mieć aprobatę danego producenta. Nie ma nie zalewam.
W normalnych autach może nie odczujecie negatywnych skutków oleju bez normy dla silnika. Ale w specyficznych konstrukcjach np V10 TDI poleci napradwopodobniej rozrząd bez właściwego oleju. Koszt nowego bagatela 12 koła.

Co do właściwości płuczących olejów. Właściwości czyszczące oleju określa liczba zasadowa
TBN. Tutaj jest pewne porównanie, niestety już nie najmłodsze. Porównaj poziom mgKOH w syntetykach danego producenta i minerałach. http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 17 lip 2011, 13:56
autor: Anonymous
Wszystko prawda tylko ze akurat bralem udzial w konursie zwiazanym z olejami i nie tylko zima, no i akurat mialem okazje zapoznac sie z pytaniami i slowami przedstawiciela na Polske dr Tippe od Shella i czytalem tez wypowiedzi kogos z Mobil1.

Nie chodzi mi o to jak gesty jest olej w butelce, tylko o to, że jesli pojawiają sie w zuzytym silniku luzy, albo np zaczyna mocniej ciec, to przez jakis czas mozna jezdzic na mineralnym lub półsyntetyku, zatem w syzszych temp. muszą one byc mniej rzadkie, plynne lub lepkie. Jak zwał tak zwał. Mozna przeczytac o tym w działach FAQ na stronie Esson Mobil, Castrol i bodajże Shell.

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 18 lip 2011, 0:02
autor: ruwado
Poprzedni właściciel jeździł na półsyntetyku Orlenu. Mnie zaraz po kupnie (1.4 APQ - 125.600 km) mechanior zalał Mobilem Super 2000 X1 10W 40.

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 18 lip 2011, 2:06
autor: Anonymous
Temat olejów to temat rzeka :D . Na subaru forester na pasie czolowym pod maska, jest naklejka lotos quazar.
Na ramce od tablicy jest naklejony castrol z nazwa dealera Subaru.

1 silnik boxer a 2 roznych producentow reklamowanych jest na 1 pojezdzie :D

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 20 lip 2011, 22:58
autor: pawellini
Ja leje od nowości do Polówki olej Mobil 1 5w50 syntetyk. :)

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 20 lip 2011, 23:14
autor: ruwado
Już mam mętlik w głowie.

Trzymam się zasady - Octavka poleca??? Castrola - więc taki leje. Tylko kupuje taniej na allegro.

Do Polówki był semisyntetyk - więc jest semisyntetyk - tylko (wg. mnie) lepszy - zamiast Orlenowego - firmowy Mobil.

A czy faktycznie niby firmowe są lepsze od np. olei Orlenu??? Któż to wie.

Jaki olej do polo 6N 1996 ?

: 23 lip 2011, 10:44
autor: Januszek
Witam jaki olej mam zalać do polo 6N przebieg (10000 tyś) .Nie pamiętam jaki wlewałem ?

Re: Jaki olej do polo 6N 1996 ?

: 23 lip 2011, 11:01
autor: cantanis
najlepiej półsyntentyk