Pomocy 19D 1996

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

G
Gzesiek
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:06

Pomocy 19D 1996

Post autor: Gzesiek »

Pomocy!!!!!! Witam, mam VW Polo 19D z 1996roku...Kupiłem go 3 lata temu,od samego początku mojego użytkowania, mam problemy z paskiem wielorowkowym,tzn zrywa mi go co 2000 km. Po za tym zaciera mi sie łożysko na rolce napinającej.Jak sie okazało wyrobiona była cała łapa na której zamocowany jest alternator, pompa wodna,pompa wspomagająca, przez którą przechodzi wałek do napinacza, był ten wałek wyrobiony w tej obudowie. Wymieniłem całą tą łape na nową! I w dalszym ciągu rwie mi pasek i zaciera sie łożysko na rolce napinającej...Jeśli ktoś wie coś na ten temat, to będe bardzo wdzięczny za każdą odpowiedz na mój problem...
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote="Gzesiek"]I w dalszym ciągu rwie mi pasek i zaciera sie łożysko na rolce napinającej...Jeśli ktoś wie coś na ten temat, to będe bardzo wdzięczny za każdą odpowiedz na mój problem...[/quote]
Według mnie problem leży w źle wprasowanym łożysku i dlatego się zaciera, wymień cały napinacz i nie będzie problemu albo zmień fachowca, bo obecny sobie nie radzi.
Tu masz kilka postów związanych z twoim problemem:
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... lit=+pasek
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... lit=+pasek
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... lit=+pasek
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... lit=+pasek
G
Gzesiek
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:06

Post autor: Gzesiek »

Dzięki za wszelkie informacje, ale ja już wymieniałem cały napinacz na nowy orginalny vw Polo (też sie zatarł),natomisat ostatnio mi ścieło dwa rowki paska na całej długości, nie przerwając go , od strony alternatora, i już na nowym napinaczu....

Czy może być to wina źle zamontowanego alternatora, czy też koła na nim??????????/??????
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Niestety nie da się teoretycznie naprawić nietypowego uszkodzenia.
Nowe łożyska nie zacierają się od byle czego, przyczyną jest nie właściwe zamontowanie, uszkodzenie w trakcie montażu lub wada produkcyjna.
Na pewno zatarcie napinacza nie jest winą paska tylko na odwrót zatarty napinacz niszczy pasek.
[quote="Gzesiek"]Czy może być to wina źle zamontowanego alternatora, czy też koła na nim??????????/??????[/quote]
W twoim przypadku za dużo niewiadomych żeby można było to stwierdzić.
Przy założeniu, że wymieniona łapa jest na pewno od tego silnika jak i alternator z prawidłową rolką - nie ma możliwości źle zamontować.
Przyjrzyj się dokładnie zamieszczonym zdjęciom w podanych przeze mnie linkach i porównaj ze swoim silnikiem
Tu masz prawidłowe ustawienie paska względem rolki napinacza, tak powinno to wyglądać u Ciebie:
http://lh6.ggpht.com/_i4dm1bi9MuM/SpxGE ... %205PK.jpg
L
Lynn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 23 lip 2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lynn »

Gzesiek
Ja tez mam cały czas problemy z paskiem :]

Wymieniłem łapę, alternator, pompe wspomagania, napinacz i pompe wody. Niestety nie bylo mnie stac na nowe czesci, to tylko pompa wody była nowa. I problem jest dalej. Alternator nie pasuje idealnie do łapy, trzeba sie ratowac tulejkami i podkładkami, całosc nie jest idealnie równa, totez hałasuje. Dlatego teraz kupuje całosc, z pracujacego silnika, ktory gosc sprzedaje na allegro.

Jesli chodzi o cięcie paska, to u mnie powodowala to obudowa rozrządu. Na dole byłą zniszczona i wyszła blacha, ktora cięła mi pasek. Sprawdz czy nic Ci tam nie obciera.

Tak naprawde, zeby cokolwiek powiedziec, to trzeba to widziec, bo przyczyn moze byc milion.

Z jakiego miasta jestes?
Obrazek
G
Gzesiek
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:06

Post autor: Gzesiek »

Jak założyłem dobrą łape do altenatora i wszystko wzrokowo było dobrze, to po jakimś czasie zatarło mi sie łożysko na rolce, nie mogłem dostać orginalnej rolki, więc założyłem plastikową rolke (nową) od Fiata która rozmiarami była idealna...Po założeniu tej rolki, pasek był idealnie na wszystkich kołach. Gdy uruchomiłem silnik pasek na alternatorze zawinoł mi sie od strony alternatora o 2 rowki,a dalej już chodził dobrze...Więc kupiłem orginalną teraz go nie zawija, ale w dalszym ciągu problem pozostaje....
Ja mieszkam w woj, Świętokrzyskim okolice Pińczowa
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote="Lynn"]Alternator nie pasuje idealnie do łapy, trzeba sie ratowac tulejkami i podkładkami, całosc nie jest idealnie równa, totez hałasuje. Dlatego teraz kupuje całosc, z pracujacego silnika, ktory gosc sprzedaje na allegro.
[/quote]
[quote="Gzesiek"]więc założyłem plastikową rolke (nową) od Fiata która rozmiarami była idealna...[/quote]
Niestety tak to się dzieje przy kombinowaniu albo jak samochód przeszedł wypadek.
Nie spotkałem się jeszcze żeby były takie problemy przy normalnej eksploatacji z zachowaniem wymiany dedykowanych części.
G
Gzesiek
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:06

Post autor: Gzesiek »

Dzięki za pomoc a mam Pytanie odnośnie alternatora....Nie skierował byś mnie na jakąś str lub nie wiesz jaki jest orginalny numer seryjny alternatora do Polo 1.9 D 1996rok/?????
L
Lynn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 23 lip 2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lynn »

Tych alternatorów troche było.

Tu masz zestawienie do silnikow AEF.

Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”