Świece żarowe nie zawsze grzeją, dlaczego ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Barbuletis
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 07 wrz 2009, 19:29
Lokalizacja: Cisownica

Świece żarowe nie zawsze grzeją, dlaczego ?

Post autor: Barbuletis »

Jak w temacie czasami po przekręceniu kluczyka świece nie grzeją (kontrolka się nie zapala i nie ma mowy o odpaleniu), trzeba tyle razy przekręcić kluczyk aż kontrolka się zapali i zgaśnie wtedy odpala "od strzału".
Gdzie szukać przyczyny ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Przekaźnik od świec żarowych ?
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="Barbuletis"]Jak w temacie czasami po przekręceniu kluczyka świece nie grzeją (kontrolka się nie zapala i nie ma mowy o odpaleniu), trzeba tyle razy przekręcić kluczyk aż kontrolka się zapali i zgaśnie wtedy odpala "od strzału".
Gdzie szukać przyczyny ?[/quote]
Kiedy tak sie dzieje jak silnik zimny czy ciepły ?.
Awatar użytkownika
Barbuletis
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 07 wrz 2009, 19:29
Lokalizacja: Cisownica

Post autor: Barbuletis »

nie zależnie czy zimny czy ciepły, gdzie szukać przekaźnika od świec żarowych ?
Obrazek
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

Jak polo 6N 1.9D AEF to np u mnie w polo przekaźniki są z lewej strony pod kierownicą tam gdzie bezpieczniki.Przekaźnik to taka troszke większa puszka o numerze 187 wygląda to tak http://photos03.allegroimg.pl/photos/or ... /855233590 tylko ze tu masz inny numer(120) napewno znajdziesz, za każdym razem powinieneś usłyszeć elektromagnes po przekręceniu kluczyka wtedy własnie zaczynają grzać świece, mimo iż kontrolka zgaśnie, świece dalej grzeją (jeszcze przez chyba 10-15sekund i dopiero wtedy slychać Brzdęk z przekaźnika i je wyłancza.Mogą Ci wcale nie grzać bo są spalone sprawdz je pierw.Możesz też odpinając czujnik temperatury, potraktować silnik jako bardzo zimny i sterownik świec będzie napewno załanczał świece.Powyzej 75C stopni cieczy chłodzącej sterownik nie załancza świec
Awatar użytkownika
Bobeksm
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 17 lis 2009, 21:43
Lokalizacja: ŚMIGIEL
Kontakt:

Post autor: Bobeksm »

TYlko gdybys chcial kupic nowy lub uzywany ten przekaznik to z tego co wiem on nie jest taki tani.... umnie jest problem teg tego typu ze jak jest zimny to swiece sie grzeja ale jak juz sie nagrzeje to juz nie chca grzac i ma problem zeby odplalic.... bylem u mechanika i mowil ze to jest wina pompy bo nie podaje sygnalu do komputera czy jakos tak i dzisiaj mam przyjechac i mowill ze to jakos obejdzie
Awatar użytkownika
Barbuletis
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 07 wrz 2009, 19:29
Lokalizacja: Cisownica

Post autor: Barbuletis »

Już się orientowałem ile kosztuje ok 200 zł za używkę wołają - za drogo żeby kupować "na próbę".
Kiedyś zepsuł mi się przekaźnik od klimatyzacji (część włączająca sprężarkę) więc podpiąłem dodatkowy przekaźnik (z malucha) ale na świece żarowe idzie dużo większy prąd więc tak już nie da rady zrobić. Jak dojdę do tego co jest grane to napiszę.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bobeksm
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 17 lis 2009, 21:43
Lokalizacja: ŚMIGIEL
Kontakt:

Post autor: Bobeksm »

a niemasz jakiegos funfla co ma tez osiołka wdieslu ? Zeby od niego zabrac przelozyc i zobaczyc czy bedzie sii
Awatar użytkownika
Barbuletis
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 07 wrz 2009, 19:29
Lokalizacja: Cisownica

Post autor: Barbuletis »

jak bym miał takiego i on by pozwolił coś z auta pożyczyć to bym nie myślał o kupnie na próbę tylko pożyczył, jeden znajomy ma w benzynie ale nie zna się nic na tym i nie pozwolił by nawet żarówki wyciągnąć :(.
Obrazek
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

na forum golfa wyczytalem ze te przekazniki sie psuja to sie nazywa ZIMY LUT tzn ze na plytce przekaznika peka cyna z zimna i nie laczy a jak sie robi cieplo to juz laczy albo od drgan tez nie łączy. Wiec ja bym wyciagnalo ten przekaznik rozebral go i sprawdzil czy w nim sie nic nie porobilo i czy przechodzi przez niego prad. Bobeksm nie kapuje po co ci mają grzac swiece cieply silnik ? jak jest zimny to jak najbardziej a jak juz jest zagrzany to nie ma mowy zeby ci swiece grzaly bo i PO CO ? pozatym pompa nie podaje zadnego sygnalu do swiec tylko czujnik cieczy o ile sie nie myle. Do pompy to ci moze elektromagnez podaje ale czy on ma cos ze swiecami wspolnego to mi sie nie wydaje. JAk sie myle to przepraszam caly czas sie ucze.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Dlatego zapytałem
[quote="Dziadek13"]Kiedy tak sie dzieje jak silnik zimny czy ciepły ?.[/quote]
Silnik ciepły to nie załączają sie świece,robią specjalne ręczne załączniki tego przekażnika co by załączał świece żarowe przy ciepłym silniku jeżeli ciężko pali.
I masz odpowiedż
[quote="suhhar"]Bobeksm nie kapuje po co ci mają grzac swiece cieply silnik ? jak jest zimny to jak najbardziej a jak juz jest zagrzany to nie ma mowy zeby ci swiece grzaly bo i PO CO ? .[/quote]
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

Bobeksm niestety ale to przypadłośc słabych pomp lucasa w tych polówkach (koszt nowej na allegro 1800zł) jest szerzej ten problem opisany na forum poszukaj mam to samo i oszukuje sterownik świec żarowych jak jest ciepły żeby załanczał mi swiece.
Awatar użytkownika
Bobeksm
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 17 lis 2009, 21:43
Lokalizacja: ŚMIGIEL
Kontakt:

Post autor: Bobeksm »

No wiec ja niewiem jak to dokladnie jest bo z zawodu jestemn hudraulik a nie jakis elektro mechanik lub co kolwiek w tym kierunku, ja na tym sie wcale nieznam bo od tego sa mechanicy itp.... jak bylem u niego to mi jakos to tak tlumaczyl ze wlasnie pompa jest słaba i nie podaje sygnalu do komputera moze zle to pisze ale na moj prosty sposub ja to tak zrozumialem. Dzisiaj zawoze auto jutro bedzie zrobione to sie go dokladnie zapytam co on mi tam zrobic zeby nie bylo :) i co najwazniejsze zobaczymy czy bedzie lepiej odpalal
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”