[6n2] Biere olej?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

[6n2] Biere olej?

Post autor: mariusz86 »

Witma

Mam pytanie do wszystkich ile bierze wam oleju?? u mnie po przejechaniu 3500km na bagnecie jest minimum a bylo 3/4 czy to może świadczyć o jakiejś usterce?? :boredom: czy to normalne zeby brał tyle oleju?? i drugie pytanie ile trzeba dolać żeby bylo max lub tak jak wczesniej 3/4

pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
p
pumpiszon
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 27 gru 2009, 9:57

Post autor: pumpiszon »

Mi oleju wcale nie bierze od wymiany do wymiany ,a mam przejechane 200 tyś. Według producentów taki ubytek oleju jest dopuszczalny, 3/4 bagnetu to około pół litra oleju. Według mnie to apetyt trochę za duży i może świadczyć o zużyciu silnika. Dolej trochę, pojeździj i zobacz co się będzie działo.
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

To znaczy co ma się dziać??? myślałem żeby może przy następnej wymianie zmienić na 10w40 bo teraz mam 5w40 Castrol Edge??
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

może nie jest to jakiś zły objaw masz dizla z turbiną która pali olej aż miło, jak dajesz mu w palnik od czasu do czasu to norma że zużyje trochę tego oleju, np. w benzynie u mnie po 10 tyś km (pałowany przy wyprzedzaniu tylko) z 3/4 spadło do minimum i nie jest to jakiś objaw dużego zużycia bo silnik ma b.wysoką kompresję na każdym cylindrze,
może to uszczelniacze zaworów ale nie jest to dotkliwe.
Do twojego trójbaniakowego dizla wchodzi do miski na max 3,8 L oleju także sobie oblicz mniej więcej ile masz dolać.
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

dzieki!! a może ktoś jeszcze się wypowie :-)
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

U mnie tyle nie bierze oleju po przejechaniu około 5000km od wymiany wskaźnik oleju spadł max 5mm od stanu początkowego jak nie mniej. Jak dla mnie to turbina być może kończy swój żywot, jaki masz przebieg. Jeszcze jedno jak silnik pali olej to z tłumnika leci niebieski dymek.
Zobacz ten link:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42340
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

teraz mam przejechane 154 800 km i nie kopci mi na niebiesko tylko na biało ale to chyba normalne jak jest zimno, i to nie przez cały czas tylko dopóki się nie nagrzeje
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

a grzejesz auto rano po odpaleniu na wolnych obrotach czy od razu jedziesz i dajesz mu w dupę na zimnym?
i czy po jeździe odczekujesz trochę na postoju czy od razu wyłączasz silnik?
te dwie sprawy też mają duży wpływ na zużycie oleju :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

rano zawsze czekam na to żeby samochód sie nagrzał a po jeździe to już rożnie bywa ale raczej staram sie choć chwile odczekać...źle robie???
ja to juz sam nie wiem od czego mi ten olej może brać :( a może zmiana na 10w40 by pomogła??
k
kaczor4011
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 11 cze 2009, 13:44
Lokalizacja: Kołczewo zach-pom

Post autor: kaczor4011 »

mariusz86
zdejmij górna osłone silnika i sprawdź czy nie cieknie pod tą ,,przedłużką'' do wkręcania korka oleju, u mnie stąd ciekło i uszczelniłem odpowiedniej średnicy oringiem
Obrazek
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

u mnie w tym miejscu nie widać jakiś wycieków bo by się lalo po silniku jak odkręciłem korek to jest olej na nim ale to chyba normalne,ale nie cieknie

Ale za to odkryłem miejsce w którym wydostaje się jakaś lepka ciemna substancja,zapachem nie przypomina ropy...jest to połączenie wężyka z waku pompą(która znajduje się z prawej strony silnika). nie wiem za co jest odpowiedzialny ten przewód, może ktoś wie?

znajduje się on patrząc od przodu..z tylu waku pompy od góry..jak ktoś ma pomysły to piszcie co to może być!!

Obrazek

miejsce w którym cieknie.... gdyby było słabo widać przesyłam link: http://yfrog.com/31beztytuusg
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”