Więcej koników w 1,9d AEF

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote="cage009"]vjarecki dobrze zrozumiałem że chcesz z AEF 190 kucy wycisnąć?? Jak to zrobić?[/quote]

Z ARLa nie z AEFa.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

nigol_jom
Jeżeli chcesz mieć oszczędny silnik to zmień tylko katalizator lub go wypatroszyć i kup sobie filtr K&N-a do oryginalnej obudowy.
Koszt ok 200zł nr katalogowy: E-2658
Obrazek
Każda inna modyfikacja będzie kosztowała dużo więcej nie obędzie się bez fachowców, zajmie więcej czasu i będzie większe spalanie.

Tu jest za 179 zł
http://cgi.ebay.pl/K-N-AIR-FILTER-VW-Vo ... 19b708d6ed
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

ile taki swap z AEF na ARL wyniesie?
Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: nigol_jom »

Dzięki za info, vjarecki, mniej więcej o to chodziło, może nie o oszczędny silnik ale mniej więcej o takie info.

a możesz jeszcze opowiedzieć krótko o innych modach? z fachowcami i kosztami :D
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

vjarecki ile ten filtr K&N doda mocy?
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote="cage009"]vjarecki ile ten filtr K&N doda mocy?[/quote]
Nie będzie dławił fabrycznej (spróbuj biegać oddychając tylko przez nos) i jest wielorazowego użytku, nie tak jak zwykłe, co wymiana kosz.
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

vjarecki ale z tych 64 fabrycznych kucy to do ilu mi zwiększy?? do 75?? ;P
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

cage009 jak mu co tydzień dołożysz paczkę tiktaków do filtra to nawet 200 koni Cie nie dogoni :rotfl: Samym filtrem nie zwiększysz mocy.
Nie będzie dławił fabrycznej
to znaczy, że silnik łatwiej będzie się dotleniał i będzie elastyczniejszy, szybciej będzie reagował na deptanie po gazie !

Poczytaj sobie ze zrozumieniem fachową literaturę o tuningu, ogólnie dostępną na internecie, wystarczy skorzystać z http://www.google.pl a nie zadawać idiotycznych pytań.
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

Żadne pytanie nie jest idiotyczne. Najwyżej odpowiedź.

Chyba po to jest forum i temat "100 technicznych pytań do..."
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

zwieksz wydatek na pompie no imozna jeszcze deczko pryspieszyc kat wtrysku to bedzie pare koni wiecej ale moze zostawiac lekkiego kopciucha za soba jak przydepczesz. Oczewiscie tez na przegladzi emoze byc problem ale kto tam unas sprawdza spaliny na stacji diagnostycznej.
Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: nigol_jom »

Podsumowanie,

Wymienić filtr powietrza, i poprzestawiać pompę.

Czy coś jeszcze można zrobić?

"Wyciąć" katalizator?


I pytanie teoretyczne...

Czy możliwe jest zamontowanie skrzyni biegów z Golfa IV 6 biegowej... czy ewentualnie z jakiegoś innego VW z 6 biegami... Bo teoretycznie:
króciec z skrzyni wchodzi w tarczę sprzęgła więc wystarczy zamontować skrzynię i tarczę sprzęgła... jeśli jest podobnych rozmiarów...
Mocowanie skrzyni do silnika... i tu mam problem... łatwiej kombinować z flanszami do mocowania skrzyni czy ew, dałoby się jakoś przełożyć "bebechy" z skrzyni "6" do standardowej DCH?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

pozno ale odpowiem. Nie podejdzie skrzynia 6 biegowa dwa to ze starsznie droga impreza nawet zmieniajac w golfie 4 na VP. Potrzeba masa gratow poza skrzynia to jeszcze dwumas sprzeglo, rozrusznik itd. W golfie sprzeglo jest hydrauliczne a w polo mechaniczne na linke. Nawet gdyby to pasowalo to w TDIku slabym jakos nie wiedze sensu zbytniego montowania szóstki a co dopiero w wolnossacym. Piatki bys nie wbil bo by silnik nie uciagnał. Jak chcesz miec wieksze przelozenie to mozna zalozyc kola wieksze. Ja tam myslabym o adaptacji jakiejs skrzyni popularnej takiej zeby mozna bylo ta nieszczesliwa w AEFach czy SDIkach zamienic i miec spokoj.
Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: nigol_jom »

Tak... skrzynia z golfa 4 odpada... a szkoda bo jakoś nie mam nerwów żeby jechać 120 kmh i mieć te 3000rpm :D

na razie jestem po regeneracji wtrysków i regulacji pompy. Jeszcze chyba katalizator wyczyszczę koła 14" i tyle :D

a i jeszcze drobna uwaga. A tych silnikach jest coś takiego jak dodatkowy obieg spalin (nie wiem jak się to fachowo nazywa) biega o to że na zimnym część spalin wraca do kolektora ssącego żeby "podgrzać" wpadające powietrze. Ja miałem ten zawór lekko zepsuty tak wiec mam to zaślepione. Silnik dostaje ciągle czyste i zimne powietrze.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Chodzi o zawor EGR -sluzy on do podawania czesci spalin do ukladu dolotowego w celu obnizenia temp w komorze spalania. Powoduje to ze wydzilane jest mniej zwiazkow telnku azotu (NOx). Jest to zabieg ekologiczny. EGR otwira sie na wolnych obrotach choc i w wyzszych partiach przy malym obciazeniu tez. Sterowane zazwyczaj podcisnieniem ( jak w AEFie) ale bywaja tez elektrycznie sterowane. Sam mam ten wezyk zaslepiony od podcisnienia i EGR jest zamkniety caly czas.

[quote="nigol_jom"]Tak... skrzynia z golfa 4 odpada... a szkoda bo jakoś nie mam nerwów żeby jechać 120 kmh i mieć te 3000rpm[/quote]

Prawdopodobnie palil by jeszcze wiecej jakby dal za duze przelozenie. TO nie jesttak ze jak sobie dasz mega duze przelozenie to bedize ci jechal 160km/h i obroty na poziomie 1800 a palil zaledwie 3,5 litra. W konsekwencji w silniku od duzych przeciazen sprzeglo by nie wyrabialo, panewki by sie przekrecily albo korbowody powyginalo. Mozna cos tam deczko zrobic- dac jakas skrzynie z wiekszym przelozeniem ale nie tak drastycznie jak planowales. Trzeba miec ze 150 KM z silnika na VP by byl sens zakladania takiej skrzyni 6 biegowej.
Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: nigol_jom »

no w golfie 4 116 KM też na 6 biegów wystarcza :d

Dobra, temat zmiany skrzyni odpada. Zastanawiam się nad własnie zmianą przełożeń... trochę 4 bym "wydłużył" i 5... ale to kiedyś :D... może... w każdym bądź razie dziękuję za odpowiedź. Na razie zajmuję się silnikiem...

co do EGR to chyba to :d i ja właśnie mam AEF... mam zablokowany ten zawór co dało przyrost mocy o 0,12 % hehehe... (żart sceniczny)

A co powiesz na "wyczyszczenie" katalizatora? to mit czy to też coś daje?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”