[6n] nieudana próba adaptacji przepustnicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
IgorJG
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 24 gru 2008, 11:31
Lokalizacja: Szklarska Poręba/ Jelenia Góra/ Szczecin

[6n] nieudana próba adaptacji przepustnicy

Post autor: IgorJG »

Witam
Próbowałem dzisiaj zrobić adaptacje przepustnicy.
Znalazłem na forum instrukcję jak to robić.
Wykonywałem krok po kroku.
W momencie gdy wszedłem w bloki pomiarowe [08], ustawiłem kanał 001 (silnik AEE) i następnie przeszedłem do nastawy [04]
powinno w prawym górnym rogu wyświetlić że adaptacja trwa.
No i tu właśnie mam problem, bo żaden taki napis się nie pojawia, nic nie słychać pod maską, żeby przepustnica się nastawiała.

Co radzicie? zły program, czy problem występuje gdzie indziej?

aha, pokazuje mi błędy 01087 i 00282
Memory Red Metalic Power

moja córa --> viewtopic.php?f=29&t=11330
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

IgorJG
zagadaj do Czaja454 on robił u siebie niedawno to Ci pomoze :)
Awatar użytkownika
IgorJG
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 24 gru 2008, 11:31
Lokalizacja: Szklarska Poręba/ Jelenia Góra/ Szczecin

Post autor: IgorJG »

Ok, już pisze pw do Czaja454, w sumie można temat wykasować.
Memory Red Metalic Power

moja córa --> viewtopic.php?f=29&t=11330
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Ale po co kasować?? Już teraz za późno. Było podiąć się pod coś istniejącego :)
[quote=""IgorJG""]aha, pokazuje mi błędy 01087 i 00282[/quote]

00282 - Serwomotor pozycji przepustnicy – V60 - nie mam pojęcia co to za babol. Nie było tam jeszcze coś w odzaju Intermittent?? Trochę poczytałem i może coś być z silniczkiem krokowym, ale najpierw zaadaptuj przepustnice
01087 - Podstawowe ustawienia nie zaistniały - Miałem to samo. po rozładowaniuu akumulatora jak próbowałem odpalić autko to sie wszystko wyzerowało. Liczniki, zegar i ustawienia kompa w aucie.

TU porządny opis jak zrobić adaptację.
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9
Dla naszych autek opcja nr 1. Jakby ktoś miał problemy z netem i nie mógł wejść na strone:
» Procedury diagnostyczne > Adaptacja nastawnika przepustnicy
Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.

Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy.
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy :-)

Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
Przepustnica czysta!
Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 80 a 95ºC
W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).


PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNˇ LINKˇ GAZU (ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Tak jak w tej instrukcji nie może być żadnych błędów. Taki napis że adaptacja trwa mi sie nie wyswietlał. Tylko słyszałem że coś tam sie dzieje pod maską. Trzeba próbować do skutku. U mnie wyszło po 6-7 razie :)
Ostatnio zmieniony 25 gru 2009, 21:02 przez czaja, łącznie zmieniany 1 raz.
k
kwinto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:11

Post autor: kwinto »

u mnie również nie bylo komunikatu że adaptacja trwa (silnik AEE) ale słychać było, no i jeszcze w okienku w którym wyświetlane są zera i jedynki widać że w trakcie pracy przepustnicy zmienia się chyba z 0 na 1. Sama adaptacja nie załatwiała sprawy musiałem wykasować wartości wyuczone.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

kwinto napisz jak to zrobiłeś bo i ja o tym czytałem ale nie zauważyłem żeby coś sie zmieniło po tej operacji.
Awatar użytkownika
IgorJG
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 24 gru 2008, 11:31
Lokalizacja: Szklarska Poręba/ Jelenia Góra/ Szczecin

Post autor: IgorJG »

a robiliście na kanale 001, czy 098?
Memory Red Metalic Power

moja córa --> viewtopic.php?f=29&t=11330
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
tutaj jest mały babol temperatura musi wynosic przynajmniej 80-85 stopni , można próbować na kanale 01 , 60 , lub 98
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Zmienione. Ja o tym wiem i nie zwróciłem uwagi że tak napisali na stronie.
Awatar użytkownika
conan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 259
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:30

Post autor: conan »

na 098 i nie zrażaj sie po jednej próbie, u mnie chwyciła dopiero za kilkudziesięcioma razami. Opisane było niedawno na forum :!:
k
kwinto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:11

Post autor: kwinto »

adaptacja przepustnicy w AEE 1.6 75KM jest w grupie 001 (wyraźnie pisze kilka postów wcześniej !!!) Co do bloku wartości bitowych to nie pamiętam dokładnie który co pokazuje, na pewno przy otwieraniu przepustnicy zmienia się któryś bit (więc widać czy adaptacja ruszyła) po osiągnięciu temperatury 85 stopni zmienia się jeden bit.
To znalazłem na szybko
Obserwuj parametr nr 4 (znajdujący się w prawym dolnym rogu ekranu). Jest to 8 pozycyjny blok wartości bitowych. Jeśli kalibracja przepustnicy zakończyła się powodzeniem to na miejscu 2, 3 oraz 5 tej wartości (licząc od prawej strony) musi być wskazanie 0.
Jeśli tak nie jest oznacza to:
wskazanie 1 na pozycji 2 - silnik nie pracuje równo, zanotowano obroty powyżej 2000 obr/min,
wskazanie 1 na pozycji 3 - nastawnik klapy przepustnicy nie zamyka się,
wskazanie 1 na pozycji 5 - nie przełącza się przełącznik końcowy obrotów silnika.
Awatar użytkownika
IgorJG
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 24 gru 2008, 11:31
Lokalizacja: Szklarska Poręba/ Jelenia Góra/ Szczecin

Post autor: IgorJG »

[quote=""conan""]na 098 i nie zrażaj sie po jednej próbie, u mnie chwyciła dopiero za kilkudziesięcioma razami. Opisane było niedawno na forum :!:[/quote]

mogę prosić link.
z góry dzięki
Memory Red Metalic Power

moja córa --> viewtopic.php?f=29&t=11330
Awatar użytkownika
BrianWNC
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 04 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Post autor: BrianWNC »

Podepne sie pod temat. Otoz dzisiaj wyczyscilem przepustnice bo lekko falowalo na postoju. Falowanie pomiedzy 680 a 720 obr. Robilem adaptacje na vagu wg instrukcji. Silnik nagrzany do 85stopni, zapisana wartosc 0 na kanale 00 adaptacji. W basic settings dalem blok 98 i go. Pisalo ADP run i bylo slychac prace przepustnicy i po chwili pisze ADP OK. Czyli w porzadku. Postanowilem sie przejechac i okazalo sie ze nie jest tak malinowo. Otoz po przejechaniu okolo 15 km na postoju na swiatlach obroty zaczely falowac pomiedzy 600 a 800obr i nie umialo sie to ustabilizowac i strasznie buda szarpalo. Samochod nie zgasl o dziwo ale duzo nie brakowalo. Jak zgasilem silnik i po chwili odpalilem to mialem obroty 680 i bylo ok. Po jakims odcinku znow falowanie 640-700. Czy cos zrobilem nie tak czy mam tak jezdzic z tym i samo sie uspokoi? A moze to nie wina przepustnicy? Prosze o pomoc.
m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

Post autor: maxxxior »

IgorJG, i jak udało Ci się zrobić tę adaptację ?
c
cyfar126
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 28 paź 2013, 11:36

Post autor: cyfar126 »

Witam wszystkich . Czysciłem przepustnice w Polo ojca (silnik ADX 1.3 benzyna 1995r). Nie mogłem nigdzie znalezć jak zaadaptować przepstnice przez program (posiadam kabel i vaga 2.5), więc postanowiłem że zostawie , może się sama zaadaptuję. Przed czyszczeniem obroty około 950 , po czyszczeniu spadły do około 850 . Moze ktoś z forumowiczów zna wartość "ksiązkową " obrotów biegu jałowego .Czy moge stwierdzić ze przepustnica się sama zaadaptowała. Dodam , ze autko sie zbiera lepiej , pracuje ciszej. Przed czyszczeniem gasło po odpaleniu, trzreba było przegazowywać i czasami w czasie jazdy
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”