Płyn chłodniczy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Tomek714
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 20 gru 2009, 19:02
Lokalizacja: Jędrzejów

Płyn chłodniczy

Post autor: Tomek714 »

Mam problem poci się obudowa termostatu tam gdzie jest przykręcana do silnika i gdzie nachodzi wąz prosto na termostat ucieka z tego uchwytu co sie dokręca do obudowy termostatu sprawdzałem uszczelki dobre da sie to jakos uszczelnić ??
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Napisz jaki masz silnik .
Awatar użytkownika
Tomek714
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 20 gru 2009, 19:02
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Tomek714 »

1.6 a model to chyba AEF czy jakos tak nie mam pojecia jak to sprawdzić
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Nie wiem czy obudowa termostatu jest podobna jak w moim 1,4 ale jeśli tak to może ta uszczelka się wyrobiła między króćcem a ubodową ? albo śruby nie trzymają .
Awatar użytkownika
Tomek714
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 20 gru 2009, 19:02
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Tomek714 »

a mozna dokupic takie sruby ?? bo one nie były za specjalne to bardzie wkręty takie są a nie da sie to jakims hermetykiem albo silikonem ??
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

spróbować możesz i może Ci się uda. Oryginalnie są tam takie "blachowkręty".
Awatar użytkownika
Tomek714
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 20 gru 2009, 19:02
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Tomek714 »

nie wiem jutro bede kombinował moze inne wkręty wstawie albo jakoś uda mi sie uszczelnić czymś bo w końcu całkiem zacznie kapać i bedzie problem wtedy
P
Pawel-6N
Początkujący
Początkujący
Posty: 199
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:49

Post autor: Pawel-6N »

Nie baw się tymi fabrycznymi wkrętami tylko daj od razu 2 x dłuższe blachowkręty z dużym łebkiem lub takie same do drewna (jak będą cieńsze od standardowych śrub to się nic nie stanie). Wywierć tylko cienkim wiertłem w tym plastiku otwory prowadzące. Wiertło cieńsze o 2/3 od wkrętu wystarczy.

Nie bój się, że coś rozwalisz bo się raczej nie da. Jak wkręty będą za długie to wyjdą z tyłu - jest tam trochę miejsca.

Ja tak miałem rozwiązane przy mojej pierwszej wymianie termostatu. Normalny gwint się zerwał. Dokręciłem mocno tymi "szpaksami" i było git.
Awatar użytkownika
Tomek714
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 20 gru 2009, 19:02
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Tomek714 »

Dobry pomysł i tak zrobie jak bedzie ciekło bo narazie przestało jak posmarowałem silikonem jak bedzie ciekło to wymienie wkrety bo te są tragiczne i boje sie mocniej dokręcic zeby w termostacie nie został :) trzeba poprostu co jakis czas sprawdzac bo nie rozbierałem jak nie ciekło bo jak zaczne poprawiac to moze byc gorzej :)


Życze wesołych i pogodnych świąt i szczęsliwego nowego roku :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”