cztery nierówne ślady na śniegu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zielak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, 23:21
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

cztery nierówne ślady na śniegu

Post autor: zielak »

Witam, ostatnio zauważyłem, że robiąc skręt na śniegu robią sie 4 niesymetryczne ślady tzn slady koła przedniego prawej strony w stosunku do koła tylniego sa w innej odległości od śladów kół strony lewej. Dodam, ze jestem po wymianie spręzyn i ustawieniu zbieżności. Spreżyny wymieniłem bo poprzednik musiał ostro przywalic w dziursko bo sie z dwóch zwojów spręzyny zrobił jeden. Może coś jeszcze sie przy tym zniszczyło? Co ewentualnie może być przyczyna?
Polo 6N, 1.0 ALL, 1998r, 190 tys km.
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

sprawdz drazki kierownicze i przegluby bo one takze dostaja podczas spotkan 3 stopnia z dziurami.
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

zielak a wziąłeś pod uwagę to że promień skrętu się zmienia? :grin:

Nijak nie mogę sobie wyobrazić symetrycznych śladów na śniegu :-) aż przejadę się dzisiaj w kółko i zobaczę co CI tutaj nie gra :D

A przy jeździe na wprost ile śladów zostawiasz?
Skręcając w prawo i w lewo ślady są identyczne?
z
zielak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, 23:21
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: zielak »

Aha , dodam jeszcze,ze po ustawieniu zbiezności od razu wydawało mi sie że i tak koła nie sa idealnie prosto ustwione, jedno na wprost a drugie lekko w lewo było przy ustawieniu kół na wprost, pojechałem do zakladu i mowil ze sie lepiej nie da ustawic. I faktycznie w zakladzie wszystko ok a jak sie przejade kawałek to lekko sie krzywia;/
Polo 6N, 1.0 ALL, 1998r, 190 tys km.
z
zielak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, 23:21
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: zielak »

no tak promien sie zmienia ale to powinno po oby stronach auta być tak samo , w takiej samej odleglosci po prawej i i po lewej stronie przednie kola powinny byc oddalone od tylnich(chodzi o slady na sniegu), przy jezdzie na wprost mam 2 slady
Polo 6N, 1.0 ALL, 1998r, 190 tys km.
g
gilles
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 20 lip 2009, 9:06
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: gilles »

może narysuj w paincie jak te ślady wyglądają
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

Akurat ukłąd jezdny jest tak skonstruowany, że promienie zataczania koła zewnętrznego i wewnętrznego w łuku są różne ( bo i muszą ), a więc nie będzie nigdy symetrii śladów prawych i lewych kół.
Osobiście przejmował bym sie wtedy, gdy przy skręcaniu w prawo i w lewo tym zamym promieniem łuku ślady różniły by sie zasadniczo.
Co do ustawienia kół - trzeba by to dokłądniej opisać/jakieś forto - nie za bardzo wiem, o ktory kąt chodzi : w płaszczyźnie pionowej czy poziomej.
Jeśli jedno koło jest na wprost, a drugie do środka - absurd, sprawa do wyregulowania na drżąkach, chyba że skrzywiony jest wahacz.
Jeśli jedno koło stoi prosto i drugie wyraźnie odchyla się od pionu - trzeba szukać, co zostało zgięte/zgniecione ( wahacz/rama pomocnicza/nadwozie )
Pomocny byłby opis charakteru zużycia opon / różnicy prawe/lewe oraz opis zachowania samochodu w łukach ( np. chętniej skręca w prawo )
z
zielak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, 23:21
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: zielak »

Zamieszczam rysunek pogladowy z painta.
Auto chetniej skręca w lewo , nawet na prostej po puszczeniu kiery znosi do srodka. Opony sa zużyte bardziej po stronie zewnętrznej

Oto rysunek http://www1.speedyshare.com/data/118531 ... sumnek.bmp
Polo 6N, 1.0 ALL, 1998r, 190 tys km.
L
Luki56
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 16 gru 2009, 22:18

Post autor: Luki56 »

Może drążek kierowniczy jest skrzywiony, przez to jest krótszy ja jednym z kół i koło mniej chętniej skręca do drugiego.
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

Rys. 1 : tak mniej-więcej ma być, porównaj ze śladami przy skręcie w drugą stronę.
Rys. 2 : sugerował bym wizytę na DOBREJ stacji diagnostycznej i wykonanie pomiaru wszystkich kątów zawieszenia przedniego, a zwłaszcza pomiary równoległości osi.
Podejrzewam naruszenie (przesunięcie) punktów mocowania zawieszenia ( dolne punkty wahacza ) w wyniku kolizji. Ewentualnie - skrzywienie samego wahacza - ale przecież człowiek regulujący zbieżność musiał by to skrzywienie zauważyć. Chyba, że nie chciał ...
z
zielak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, 23:21
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: zielak »

Drązki kierownicze to nie to, bo były wymieniane.

Obejrzę wahacz, przy pierwszej lepszej okazji.
Dziekuję za podpowiedzi
Polo 6N, 1.0 ALL, 1998r, 190 tys km.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”