[6n2] Kontrolka oleju + silnik nie pali!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tomiirow
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2009, 17:19

[6n2] Kontrolka oleju + silnik nie pali!

Post autor: tomiirow »

Witam! Jestem posiadaczem VW polo z roku 2000, auto ma przebieg 173 tyś km. Wczoraj wieczorem przy odpaleniu pojawiła się kontrolka oleju, podczas jazdy kontrolka zaczela mrugac. Przejechalem tak okolo 1,5 km. gdy auto nagle zgasło i juz nie chcialo zapalic. Gdy proboje zapalać słychać tylko takie cyknięcie (silnik wogole nie kręci). Dodam że niedawno wymienialem olej, wiec nie bylo go za malo. Nie jest to raczej wina akumulatora, bo wszystkie swiatla swieca, klakson dziala itp. Jezeli bedzie potrzeba wiecej informaci to prosze pisac. Czekam na odpowiedz :)
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

[quote="tomiirow"] Dodam że niedawno wymienialem olej, wiec nie bylo go za malo.[/quote]
Wg. mnie zatarles silnik :D Zignorowales jeden z najwazniejszych sygnalow, przy ktorym powinienes sie zatrzymac natychmiastowo. Moja teoria jest taka, ze zamarzla ci odma czyt. odpowietrzanie skrzyni korbowej, przez co wytworzylo sie cisnienie wewnatrz i wyrzucilo olej na zewnatrz najprawdopodobniej przez bagnet. Sprawdz czy nie masz czasem silnika ulanego olejem
Obrazek
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
t
tomiirow
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2009, 17:19

Post autor: tomiirow »

... no to dupa! Jeszcze takie pytanie: w wątku ktory podal kolega przeczytalem zeby sprobwowac pokręcic wałem korbowym, czy moglibyscie mi powiedziec w jakim miejscu on sie znajduje / jak sie do niego dostac lub czy da sie jakos inaczej sprawdzic czy silnik jest zatarty. Co do tego czy silnik jest zalany olejem moze sprawdze za okolo godzine i dam znać. Dziękuje za odpowiedz.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Jak nie wiesz, gdzie znaleźć wał korbowy, to wrzuć trójkę, czwórkę i zobacz, czy uda Ci się auto pchnąć. Jak nie - to masz odpowiedź.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
r
rondelek2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 15 gru 2008, 22:27
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: rondelek2000 »

Pare dni temu odebrałem samochód z warsztatu... Zrobiłem w ciagu dnia ok 60 km. Poszedłem coś załatwić, wróciłem, odpaliłem i zaświeciła się po paru sekundach kontrolka... Przejechałem ok 5m. Momentalnie zgasiłem silnik. Nigdzie żadnych wycieków. Poczekałem chwile, sprawdziłem na bagnecie był olej. No ale wyraźnie, gdy silnik był włączony, to słychać było, że nie ma smarowania. Olej wymieniony miesiąc wcześniej. Samochód zaholowałem z kumplem na warsztat. Po paru dniach diagnoza: na 90% pompa oleju źle działa. Jakiś zaworek w niej czy coś. Pompa wymieniona i chodzi jak igiełka, tylko że jestem chudszy o 175 zł za pompe i 270 zł za naprawe. No ale silnik niezatarty...
"Pragnienie, motywacja i stawianie sobie celów..."
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”