Padł Akumulator

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
mr_raven
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 352
Rejestracja: 22 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Stalowa Wola

Padł Akumulator

Post autor: mr_raven »

witam mam pytanie bo dziś juz polóweczka nie odpaliła i wypiołem akumulator jest w domu bo musze go naladowac i czy jak go podepne to czy nic nibedzie pozniej szwankowac zle pokazywac albo cos takiego polo rocznik 98
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Nie powinno, wyzeruje Ci się licznik od km, godzina 00:00 , radio będziesz musial jeszcze raz programowac. Czasami zdarza się że kontrolki poduch się zapalą po odłączeniu aku.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2009, 15:47 przez bleah, łącznie zmieniany 1 raz.
2
2plus2jest5
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 18 gru 2009, 10:49

Post autor: 2plus2jest5 »

[quote=""mr_raven""]witam mam pytanie bo dziś juz polóweczka nie odpaliła i wypiołem akumulator jest w domu bo musze go naladowac i czy jak go podepne to czy nic nibedzie pozniej szwankowac zle pokazywac albo cos takiego polo rocznik 98[/quote]

niestety ten sam problem- po raz drugi w ciągu kilku dni...
od dawna biedak krecil slabo, no i mrozow nie wytrzymal...
prawdopodobnie czeka mnie zatem kupno nowego- i tu pytanko- jakie parametry powinien miec akumlator do polo 6n 1.6 AEE?? moze jakies sugestie co do marki?
niestety stary aku także nie jest oryginalny wiec nie ma sensu sie na nim wzorowac...
i jeszcze- co sadzicie o zakupie aku przez allegro? czy jest sens oszczedzac w ten sposob? boje sie poprostu ze dostane aku ktory wczesniej przelezal 2lata na magazynie...
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

no i przepustnica do adaptacji albo przemeczyc sie ok 100km aby sama sie zaadaptowala
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""suff""]no i przepustnica do adaptacji [/quote]

rozwin temat bo u mnie czegos takiego nie było,a aku dosyc czesto wyciagam z roznych wzgledów
u mnie tylko resetuja sie zegary radio i nic poztym
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

kupuj 44 Ah do AEE zalecany od 36-44 Ah, z marek polecę ci: Centra, Varta, Zap Piastów.
Oryginalnie były montowane Varta Tudor 44 Ah i Varta arctic też to samo.
Przy kupnie zwróć uwagę na prąd rozruchowy wypisany na akumulatorze np. 320 A im większy tym lepiej odpali w mrozy
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

wszystko zalezy od portfela ale im wiekszy tym lepiej.
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

ja mam 48Ah i 520 A i wystrzeliwuje jak z procy przy -18 :D firmy nie znam, ale aku wygląda na parę dobrych lat i kręci elegancko także polecam
Awatar użytkownika
kolekcjoner79
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:02
Lokalizacja: Nowa Sarzyna

Post autor: kolekcjoner79 »

pytanie do kolegi rat4 a do modelu AKV jaki będzie najlepszy pozdrawiam
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""kolekcjoner79""]pytanie do kolegi rat4 a do modelu AKV jaki będzie najlepszy pozdrawiam[/quote]
Katalog mówi że dla ciebie akumulator będzie podobny jak napisał wyżej rat4 dla silnika AEE
[quote=""rat4""]zalecany od 36-44 Ah, z marek polecę ci: Centra, Varta, Zap Piastów.
Oryginalnie były montowane Varta Tudor 44 Ah i Varta arctic też to samo.
Przy kupnie zwróć uwagę na prąd rozruchowy wypisany na akumulatorze np. 320 A im większy tym lepiej odpali w mrozy[/quote]
Także kupujcoś w okolicach 45-47Ah i prąd 450-500A
Ja przy podobnym silniku pojemnościowo (1.4 AEX) kupiłem 45Ah i 470A i w te mrozy kręci normalnie.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

eTech wskazuje do większości silników benzynowych w tym AKV że jeśli mamy Alternator 70 Amper no to minimum 36 Ah akumulator, jeśli aku 90 Amper no to aku 44 Ah, zależy też czy masz klimę i inne dodatkowe elektryczne bajery i potrzebujesz prądu no to wtedy dajesz duży, akumulator jeśli masz goły silniczek 1,0 to spokojnie 36 Ah starczy,
u mnie w AKV jest oryginalny jeszcze Varta tudor 44Ah, jeszcze zipie ale jednak powoli umiera, dlatego zaraz schodzę na pole i wykręcam go, nie pozwolę aby umarł w mrozie..... :rotfl:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""rat4""]jeśli aku 90 Amper no to aku 44 Ah,[/quote]

coprawda tu mamy przejezyczenie ale odrazu mowie ze nie ma znaczenia jaki mamy altek i nie dobiera sie pod niego aku. Wypowiedzialem sie w sprawie akumulatorow w innym watku wiec nie bede sie powtarzal jak wyglada sprawa. Kazdy choc troszke sie zna na elektryce albo jest elektrykiem to przyzna mi racje.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no prawda przejęzyczyłem się powinno być jeśli alternator 90A to aku 44 Ah, tak wywnioskowałem z eTecha, nie jestem z wykształcenia elektrykiem mogę się mylić, jeśli to co mówisz to prawda to OK, ja nie podważam tego. :agree:
pozdrawiam
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

Witam ja mam silnik 1.9D mam nowe aku firmy ad 60ah rozruch 540 i wydaje mi sie że to za mało jest bo w te większe mrozy podgrzeje świece do samego końca czyli aż usłysze magnes w sterowniku odpalam,rozrusznik 2x przekręci i potem tak jak by sie wydawało aku nie miał siły na przękręcenie kolejny raz wałem ale ostatkiem sił przekręci i tak jak by silnik coś łapał(chciał odpalić ale sie męczy, wiec przestaje go męczyć.Ponowie przekrecam kluczyk,czekam aż kontrolka od świec zgasnie przekręcam kluczyk i odpala po przekrecenie 2x rozrusznikiem. może to kwestia rozrusznika? zastanawiam sie czy nie kupić aku 72ah rozruch 680 bo 540 chyba troszke mało, świeczki oki i wtryski też ok, przy mniejszych mrozach nie było problemu dodam że jak silnik ciut cieplejszy nie ma takiego problemu najgożej jest jak autko postoi na polu na mrozie.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Slabe aku. Ja wsadzilem od golfa czyli sporo wiekszy jak ten dedykowany do polo. Chyba juz nawet wspominalem- kreci jak szaony. A ten stary to pewnie by nawewt w golfie walem nie obrocil. Zmien aku na nowy i zapodaj odrazu wiekszego(74Ah)- dobrze Ci radze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”