jakie ustawic cisnienie w oponach 155/70/13 1,6 75 k

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

jakie ustawic cisnienie w oponach 155/70/13 1,6 75 k

Post autor: Anonymous »

jak w temacie
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

2,0 we wszystkie koła
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

dzieki, a skad wiesz ze zapytam? bo w mojej ksiazce po niemiecku pisze zeby na przod dac wiecej niz na tyl, ale i tak ustawie tak jak napisales
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

darot sprawdź na klapce wlewu paliwa - tam jest podane jakie ciśnienia do jakich opon mają być. Z tyłu z reguły się więcej pompuje jak jest auto obciążone (full bagażnik i komplet osób)
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

2,1 / 2,1 sam kierowca
2,4 / 2,7 w pełni obciążony
Awatar użytkownika
Tomcioxxx
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 22 lis 2009, 0:02
Lokalizacja: Pomorze GWE

Post autor: Tomcioxxx »

2.0 powinno zimą wystarczyć, tu masz dokładniejsze dane.
http://img63.imageshack.us/img63/9614/beztytuuqx.jpg
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

ja od zawsze daje 2.0 i nidgy nie mam problemu
z reszta masz na klapce napisane ale ja sie tym nie sugeruje ;)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ja tez sie tym na klapce nie sugeruje, bo nie wiem o jaki rozmiar opon tam chodzi, ja mam tam jakies dziwne cyfry
k
krakus84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 14 lis 2008, 16:48
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: krakus84 »

Zaczerpnięte z Instrukcja obsługi VW Polo.

Obrazek

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

az 2,5 i 2,3 przy 185/55/14 to ja mam takie letnie i mam 2,2 2,0
Awatar użytkownika
Kolo z Polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:01

Post autor: Kolo z Polo »

Ja daje na przód 2,2 na tył 2,0
my little Poli
Awatar użytkownika
kuchar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 14 gru 2009, 19:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kuchar »

[quote=""darot""]az 2,5 i 2,3 przy 185/55/14 to ja mam takie letnie i mam 2,2 2,0[/quote]
Ale powyższa tabela odnosi się TYLKO do opon zimowych. Dla opon letnich masz dane pod klapką wlewu paliwa.
Awatar użytkownika
sieran
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 30 lis 2008, 10:51
Lokalizacja: Warszawa/Józefów

Post autor: sieran »

2.1 z przodu i 2.0 z tyłu.
2.2 za twardo 2.0 za mało z przodu. i to samo z tyłu -+1 z tyłu.

Nie wiem czemu ludzi dają tyle samo z przodu i z tyłu jak tył jest lżejszy...
Awatar użytkownika
Tomcioxxx
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 22 lis 2009, 0:02
Lokalizacja: Pomorze GWE

Post autor: Tomcioxxx »

sieran napisz może nam dlaczego tak sądzisz
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

[quote=""sieran""]Nie wiem czemu ludzi dają tyle samo z przodu i z tyłu jak tył jest lżejszy...[/quote]
Akurat obciążenie osi nie jest w prostej zależności do wartości ciśnienia w ogumieniu.
Z czasów moich związków z Politechniką Świętokrzyską ( Instytut Pojazdów i Maszyn Roboczych - ale b. dawno ) :
był robiony taki test ( FSO Polonez 1,6 obciażony tylko kierowcą , przejazd kontrolny po małej pętli toru Kielce ) :
przód 1,4 , tył 2,0 = samochód jedzie normalnie, trzyma się drogi, wchodzi w łuki itd .
przód 2,0 , tył 1,4 = samochód jest niestabilny, w zasadzie nie pozwala się wprowadzić w łuk, a jak już w łuk wejdzie, ma tendencję do wpadania w poślizg tylnej osi.
A w tym samochodzie tył był wybitnie lżejszy.
Rozkład ciśnień w ogumieniu tak bardzo wpływa na charakterystykę pojazdu w ruchu, że w krańcowych przypadkach zaleca się wręcz dopompowanie opon ( nie tylko w związku z ich większym obciążeniem ). Polo III akurat jest takim przypadkiem, na najwęższych z zalecanych opon widać to najwyraźniej ( wartości ciśnień podałem uprzednio ).
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”