Problem z ukl. zaplonowym

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
JaCEkkk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 02 paź 2009, 10:17
Lokalizacja: Inowrocław

Problem z ukl. zaplonowym

Post autor: JaCEkkk »

Witam
Mam pytanie co jest nie tak z ukl. zaplonowym? Juz kiedys przestal mi palic na jeden cyl. (2 od prawej) i wymienilem swiece i bylo dobrze przez jakies 5 km i znowu zaczal przerywac. Stwierdzilem ze moze jeszcze jakas inna swieca dobrze nie pali bo juz sa stare i tak wymienilem sobie wszystkie swiece na inne uzywane ale dobre jeszcze i tym razem pojezdzilem sobie troche dluzej bo jakies zrobilem 50 km i bylo ok. Pozniej stalo polo chyba z 2 dni i gdy odpalile je po tych 2 dniach znowu pojawilo sie to samo(falowanie obrotow na biegu jalowym, przy przyspieszaniu o golnie wkrecaniu sie na obroty) i sie zastanawiam czy czasem przyczyna nie jest rozdzielacz choc 2 tyg temu czyscielem go powiezchownie i na szybko :D moze juz palec jest zly (od tej drugiej swiecy od prawej strony silnika) ?
Aaa no i kable sa oryginalne vw i nie wiem czy fabryczne czy gdzies kupione oryginalne i nie wiem kiedy byly ostatnio wymieniane :D
Macie jakies pomysly? Z gory thx za odp. ;)
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Jaki przebieg?
Czy świeca z trzeciego (drugiego od prawej) cylindra była czarna? Jak wyglądły inne świece?
Ile oleju bierze?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
J
JaCEkkk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 02 paź 2009, 10:17
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: JaCEkkk »

Przebieg 215 tys. oleju z pewnoscia cos bierze ale malutko bo na razie po wymianie nie widze roznicy a olej zmienialem jakies 2 miesiace (z reszta az tak duzo nie nabilem km)
Swiece z 3 cyl. no moze troche byla czarna
Glownie moje pytanie brzmi dlaczego na 3 cylindrze nie ma dobrej iskry? Dzisiaj odlaczalem kolejno fajki i tylko po wyciagnieciu kabla WN z 3 cyl. nie bylo roznicy w pracy silnika.
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

[quote=""JaCEkkk""]dlaczego na 3 cylindrze nie ma dobrej iskry? Dzisiaj odlaczalem kolejno fajki i tylko po wyciagnieciu kabla WN z 3 cyl. nie bylo roznicy w pracy silnika. [/quote]
Przede wszystkim :
- zdejmij przewód z podejrzanej świecy
- włóż w fajkę inną świecę i dotknij nią do masy
- niech ktoś uruchomi silnik - obserwuj, czy jest iskra i jak wygląda ( kolor, energia )
Bo może okazać się, że iskra jest, tylko np. po nagrzaniu silnika w cylindrze nie ma kompresji...
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Zmierz kompresję na sucho i mokro.
Wszystko będzie wiadomo. Polecam opcję "szukaj" w celu uzyskania dodatkowych informacji :D
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""Cooyon""]Zmierz kompresję na sucho i mokro.[/quote]
Polecam.

Potem podstaw drugi aparat zapłonowy może mieć już spore luzy i czujnik halla ma problemy z dokładnością.
[quote=""JaCEkkk""]Aaa no i kable sa oryginalne vw i nie wiem czy fabryczne czy gdzies kupione oryginalne i nie wiem kiedy byly ostatnio wymieniane :D
Macie jakies pomysly? [/quote]
Wymień na nowe.
J
JaCEkkk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 02 paź 2009, 10:17
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: JaCEkkk »

Ok thx wszystkim za podpowiedzi :) i jeszcze jedno pytanie :
martwie sie tym zeby przyczyna nie bylo brak kompresji (dluzo dlubania) i pocieszam sie tym ze ta opcja mi nie pasuje poniewaz jak juz wczesniej wspominalem ze po wymianie tych swiec na inne (nie nowe) bylo dobrze przez jakies 50 km a gdyby nie trzymal kompresji to ciagle by tak bylo no nie? Czy sie myle?
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Mylisz się. Czyste świece działają świetnie do momentu, gdy zostaną zabrudzone przez olej, który dostaje się do komory spalania właśnie przez nieszczelne pierścienie.

Powodzenia!
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”