EGR

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
markuscom
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2009, 20:43

EGR

Post autor: markuscom »

Witam mam zepsuty zawór egr VW Polo 1.7 sdi 1999r. Mam pytanie czy z innych modeli np.vw polo 1.9D czy z seata jak będzie pasowało wielkością i długością będzie dobre czy musi byc tylko z tego modelu. Czy ten zawór ma inne właściwości do 1.7 sdi a inne do 1.9 D czy to jest to samo.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Ten sam zawór był montowany do 3 silników AEF, AGD, AHG nr serwisowy: 028 131 501K
Do silnika AKU był montowany 038 131 501
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

hmmm a skad wiesz ze ci sie EGR zepsol ? tak chyba nie ma co sie zepsuc bo to prosty zawor podcisnieniowy z tego co sie orientuje. Acha czytalem na innych forach ze zawsze go można zaślepic jakby co.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
m
markuscom
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2009, 20:43

Post autor: markuscom »

Tak ja już go zaślepiłem bo mi bardzo żle chodził normalnie szarpał w czasie jazdy po zaślepieniu EGR auto wróciło do normy.Teraz chodzi tak jak powinien,tylko nie wiem jakie będą konsekwencje przez to zaślepienie i myśle o kupnie jakieś używki.A co wy byście doradzili można jezdzić na zaślepionym i nic się nie stanie.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote=""suhhar""]tak chyba nie ma co sie zepsuc bo to prosty zawor podcisnieniowy z tego co sie orientuje[/quote]
To źle się orientujesz uszkodzeniu ulega mieszek, i pełno na sieci ogłoszeń z naprawami tej przypadłości.
[quote=""suhhar""]Acha czytalem na innych forach ze zawsze go można zaślepic jakby co.[/quote]
Nie doczytałeś dokładnie, jakie on ma zadanie, tylko że zaślepiają.
Awatar użytkownika
siwylol2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:02
Lokalizacja: Rozgarty kolo Torunia

Post autor: siwylol2 »

Witam czytalem juz duzo opini na temat egr ale mam pytanie czy slinik pracuje lepiej i ma wpływ na odpalanie zimnego silnika? Zastanawiam sie nad zaslepieniem bo jest uszkodzony ale nie wiem czy da to jakis efekt czy bedzie lepiej palił na zimnym czy nie? Czy spalanie bedzie duzo mniejsze czy wieksze oraz czy bedzie bardziej kopcil. Prosze o info jesli ktos ma zaslepionny zawór egr.
VW Polo 1,9 D 1996r
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Z racji dużego zainteresowania tym pytaniem na pw…
[quote=""siwylol2""]Witam czytalem juz duzo opini na temat egr ale mam pytanie czy slinik pracuje lepiej i ma wpływ na odpalanie zimnego silnika?[/quote] Właśnie najlepszy wpływ ma na odpalanie zimnego silnika i to jeszcze w zimie. Ma też inne zadania mniej przydatne również ekologiczne. Nie od parady jest stosowany w każdym rodzaju silnika. Co nie znaczy, że po zaślepieniu silnik nie odpali. Przy prawidłowym wyregulowaniu sterowania nie odczuwa się żadnych negatywnych oznak, pod warunkiem, że tankujemy przyzwoity ON i od czasu do czasu silnik pracuje na maksymalnych obrotach, co pozwala podnieść temperaturę spalin, inaczej są problemy z wszechobecną zatykającą sadzą.
Awatar użytkownika
Kuba
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1942
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:35
Kontakt:

Post autor: Kuba »

a jak wyczyścić EGR w siniku SDI ? czy jeśli nie ma zadnych oznak,że jest zepsuty nie zagladać do niego ?
Obrazek
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Pierwszą oznaka nieprawidłowego sterowania zaworem EGR w silniku AEF jest nierównomierna praca zimnego silnika. Następnie po nagrzaniu do 90’C zmulony silnik do pewnego momentu obrotów (EGR zabrudzony, całkiem lub częściowo otwarty), mała reakcja po wciśnięcie pedału gazu w podłogę - powolne narastanie obrotów a gdy zawór się zamknie radykalna zmiana i gwałtowne przyśpieszanie.
[quote=""Kuba""]a jak wyczyścić EGR w siniku SDI ?[/quote] Czyszczenie wygląda tak samo jak w zwykłym D – budowa jest taka sama recyrkulacji spalin. Trzeba odkręcić 2 śruby od kolektora ssącego (na foto 2), którymi przykręcony jest EGR i poluzować metalową opaskę na rurce dolotowej do zaworu. Potem delikatnie oczyścić z zarośniętej sadzy, tak żeby nie uszkodzić metalowego mieszka. Wymontowany EGR prawidłowo ma być całkowicie zamknięty, o ile jego czyszczenie jest proste to czyszczenie kanału wylotowego w kolektorze ssącym (2) jest bardziej skomplikowane i pracochłonne.
Obrazek
Są tam małe średnice kanałów, które bardzo szybko się zatykają jeżeli silnik pracuje zawsze na najniższych obrotach. Trzeba rozkręcić całą komorę ssącą tak jak na foto. Ja czyściłem za pomocą stalowego pręta (wycior zakończony szmatką) i oleju napędowego. Trzeba uważać żeby nic nie utknęło w czyszczonym kanale, bo będzie problem z wyciągnięciem.
Awatar użytkownika
Kuba
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1942
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:35
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Tkich objawów nie ma,ale ostatnio się sporo o EGR slyszlem.Schemat przydatny,iem teraz jak sie to rozkręca i czyści .
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”