Pierwszą oznaka nieprawidłowego sterowania zaworem EGR w silniku AEF jest nierównomierna praca zimnego silnika. Następnie po nagrzaniu do 90’C zmulony silnik do pewnego momentu obrotów (EGR zabrudzony, całkiem lub częściowo otwarty), mała reakcja po wciśnięcie pedału gazu w podłogę - powolne narastanie obrotów a gdy zawór się zamknie radykalna zmiana i gwałtowne przyśpieszanie.
[quote=""Kuba""]a jak wyczyścić EGR w siniku SDI ?[/quote] Czyszczenie wygląda tak samo jak w zwykłym D – budowa jest taka sama recyrkulacji spalin. Trzeba odkręcić 2 śruby od kolektora ssącego (na foto 2), którymi przykręcony jest EGR i poluzować metalową opaskę na rurce dolotowej do zaworu. Potem delikatnie oczyścić z zarośniętej sadzy, tak żeby nie uszkodzić metalowego mieszka. Wymontowany EGR prawidłowo ma być całkowicie zamknięty, o ile jego czyszczenie jest proste to czyszczenie kanału wylotowego w kolektorze ssącym (2) jest bardziej skomplikowane i pracochłonne.

Są tam małe średnice kanałów, które bardzo szybko się zatykają jeżeli silnik pracuje zawsze na najniższych obrotach. Trzeba rozkręcić całą komorę ssącą tak jak na foto. Ja czyściłem za pomocą stalowego pręta (wycior zakończony szmatką) i oleju napędowego. Trzeba uważać żeby nic nie utknęło w czyszczonym kanale, bo będzie problem z wyciągnięciem.