biała substancja

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
komornik997
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:00

biała substancja

Post autor: komornik997 »

witam mam polo 95 r 1,6 silnik AEA ostatnio przy wymianie filtra zauważyłem iż przez gumową rure do obudowy filtra powietrza przedostaje się biała substancja o konsynstencji margaryny po zdemontowaniu jej okazało sie ze w 100% jest zapchana i nie ma przez nią wogóle przeswitu. Wyczyściłem ja i jest ok wiecej mocy . Ale co jest tego przyczyna prosze o radę .?
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Jeżdzisz jak emeryt,jakość oleju,zimno teraz więc skrapla sie woda do oleju i masz masło.
[quote="komornik997"]ostatnio przy wymianie filtra zauważyłem iż przez gumową rure do obudowy filtra powietrza przedostaje się biała substancja o konsynstencji margaryny po zdemontowaniu jej okazało sie ze w 100% jest zapchana i nie ma przez nią wogóle przeswitu. Wyczyściłem ja i jest ok wiecej mocy[/quote]
Ta gumowa rura to odma miałeś szczęście że na czas wyczyściłeś ją bo inaczej by ci wywaliło cały olej przez bagnet,więc należy co jakiś czas to wyczyścić lub wyskoczyć na autostrade i dać popalić poli wtedy wydmuch,przedmucha odme.
k
komornik997
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:00

Post autor: komornik997 »

może to wina oleju bo mam zalany mineralny
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

A przy dużym mrozie w tych silnikach zamarza wilgoć w odmie oraz w kanałach odprowadzających olej z głowicy do skrzyni korbowej. Skutkuje to tym, ze pompa po odpaleniu wypompowuje cały olej z miski do głowicy i wywala nadmiar za silnik.
Przyczyną jest eksploatacja na krótkich trasach, niedogrzanie silnika i wydzielania się pary wodnej która po prostu tworzy emulsję z olejem w postaci tzw. majonezu.
Najlepiej mu zrobić długą trase + czyszczenie odmy.
Lub Jest na to rada. Trzeba zawsze stosować olej o niskiej lepkości w niskiej temperaturze np 0W40 , 5w50 a nie 15W40 czy 10W40. Przed sezonem oczyścić odmę oraz w duże mrozy porządnie rozgrzać silnik przed kolejnym zgaszeniem. Nie wolno tez zaraz po odpaleniu silnika wchodzić na obroty. Silnik musi się trochę rozgrzać bo inaczej bardzo gesty olej nie da rady prawidłowo cyrkulować w układzie smarowania i wypchnie uszczelkę filtra oleju - kolejna możliwość zatarcia silnika.Ale zmiana z mineralnego na syntetyk może być problemem,ale na półsyntetyk to już wymieniają poczytaj na forum lub szukajke użyj.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2009, 21:52 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
k
komornik997
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:00

Post autor: komornik997 »

no wyczyściłem zmieniłem olej bo miałem lotosa mineralnego na mobila a czy moge wlać półsyntetyka teraz bo słyszałem że się nie powinno
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

nie powinno sie zmieniac oleju z mineralnego na polsyntetyk...
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="komornik997"]zmieniłem olej bo miałem lotosa mineralnego na mobila[/quote]
No bo właśnie z lotosem są takie problemy popytaj na ten temat wujka google.
Ja osobiście mam zalany mobil 10W40 i już 3 lata nim zalewam problemu z majonezem nie mam.
k
komornik997
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:00

Post autor: komornik997 »

jak już mineralny to jaki najlepszy dla polo 1,6
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Dziadek13
Ja od 3 lat leje lotosa 5w/40 i nie mam z nim żadnych problemów ;p
Awatar użytkownika
Pestka772
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 13 paź 2009, 19:01
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Pestka772 »

Ja mam zalany Castrol magnatec 5w40 (tyle że z beczki :/ ) i ostatnio miałem masełko ale to dlatego że max temp to 80st była, ale po wymianie termostatu już znikło, tyle że coś wolniej auto się nagrzewa ale przynajmniej do pionu ;) a jutro będzie czyszczenie przepustnicy i odmy by uniknąć jakiegoś nie miłego psikusa.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie ważne jaki olej zalejecie zawsze na niedogrzanym silniku i na krótkich trasach szczególnie w zimie pojawi się masło jak nie w odmie to pod korkiem wlewu oleju,
Co do zmiany na półsyntetyk to zrób najpierw płukankę i potem zalewaj 10W40,
nie powinno się nic stać bo półsyntetyk to w 70% olej mineralny także spokojna głowa.
A warto zmienić bo mineralny ma wysoką temperaturę krzepnięcia i już przy -15 robi się z niego smoła... półsyntetyk zamarza w -30, -36 stopniach
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”