Sprortowy wałek rozrządu do 1,4 8V

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Sprortowy wałek rozrządu do 1,4 8V

Post autor: rat4 »

Witam,
chciałbym was zapytać czy ktokolwiek stosował wałek z ostrzejszymi krzywkami taki a la sportowy?
np. taki, jeśli ktoś używał to ile koników więcej dostał i jakim kosztem?
http://www.v-maxzone.pl/produkty/6284,s ... k-111.html
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

rat4 odpuść dobie :P przy tym silniku
Schrick 260 Ojro
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no mniej więcej takiej odpowiedzi się spodziewałem...
upewniłeś mnie..dzięki :)
a co z tymi wałkami Schrick? można to w PL dostać?
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

można, pod zamówienie
zrób swapa na 1,6 16V to najlepsze rozwiązanie :P
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote="vwkas18"]
zrób swapa na 1,6 16V to najlepsze rozwiązanie :P[/quote]

agreed, i wtedy 2x Schrick 268 + program :)
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Z 1.4 też można conieco ukręcić. Podaje link do auta kumpla który w Ibizie 1.4 dorobił się w porywach ponad 100KM(m.in. przy pomocy wałka Świątka).
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Seat/Ibiza/2804
Czy mozna takie modyfikacje polecić? I tak i nie bo auto zyskało zdumiewający przyrost mocy, ale pamiętam, ze nigdy nie było idealnie. Przy którymś strojeniu wyszło 104Km i pod 140Nm ale za to wykres był mocno poszarpany i auto de facto nie wykorzystywało swojego potencjału, innym razem wyszło jakieś 95KM i było dobrze ale wynikły jakieś inne problemy. Auto w takim setupie paliło lekko 10L więc kolega załozył LPG co z kolei spowodowało problemy z wystrojeniem tego SMT6. Auto niedawno zostało ucywilizowane i jeździ nim jego siostra a sam kupił Colta GTI więc przesłanie jest raczej jasne ;). Da się, ale trzeba sie mocno zaprzeć a i tak w końcu człowiek stwierdzi "pierdole nie robie" i kupi coś co samo w sobie jest szybkie
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Borek sam sobie dałeś odpowiedź - bez sensu inwestwować
czy zyskał tą moc:
kolektro 4-2-1 ok 600 zł
regulator paliwa 160 zł
wałek 720 zł
kółko rozrządu 300 zł
ssa cy 100 zł
obróbka głowicy , szklanki itp 300 zł
suma = 2000 zł
moc niecałe 100 km a 1,6 16v ma 125 km i w tych pieniądzach znajdziesz silnik
a nawiasaem mówiąc to pozdrów kolegę ostry wałem i gaz poprostu miazga nie mam więcej pytań (choćby to była najlepsza sekwencja)
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Taa tylko kup te 1.6 16v bo takie silniki raczej nie leżą na każdym szrocie...i w 2000zł nie wierze myslę, że bez 5000zł nie ma co podchodzić do takiego swapa. LPG to była sekwencja z tych "lepsiejszych" i w założeniu miała słuzyć tylko do turlania sie po bułki więc nie negował bym tego z założenia. Mocna ingerencja mechaniczna faktycznie jest mało opłacalna i troche ryzykowna natomiast uważam, że zawsze warto poprawić przewietrzanie silnika(dolot+wydech) bo tym nie ingerujemy w mechanike ani elektronikę silnika, a zawsze przy takich modach współczynnik kasa/efekt jest najbardziej korzystny
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Zamiast 1.6 można też 1,4 16v wrzucić lepiej dostępne a i zasuwa przyjemnie już :)
Borek bez urazy ale vwkas18 ma rację - trochę bez sensu albo stawiam na ekonomikę albo osiągi. A nie ostre wałki a potem gaz (jaki by nie był).
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
p
polityk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:20
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: polityk »

[quote="rat4"]
a co z tymi wałkami Schrick? można to w PL dostać?[/quote]

Tak już można.

Zapraszam :)
pozdrawiam
polityk

VW Golf III GTI 1.8Turbo AUQ 220+ Mulberry Edition
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

[quote="vwkas18"]można, pod zamówienie
zrób swapa na 1,6 16V to najlepsze rozwiązanie :P[/quote]
znajdz mi 1,6 16V do 6n pogadamy
[quote="vwkas18"]Borek
moc niecałe 100 km a 1,6 16v ma 125 km i w tych pieniądzach znajdziesz silnik
a nawiasaem mówiąc to pozdrów kolegę ostry wałem i gaz poprostu miazga nie mam więcej pytań (choćby to była najlepsza sekwencja)[/quote]
oczywiście ze znajdziesz silnik tylko dolicz do tego przekładkę całej wiązki, i pół auta do wymiany.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”