Podpięcie Pilota[Sterownik]Pod fabryczny centralny zamek...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
brzoza
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 2009, 19:28

Podpięcie Pilota[Sterownik]Pod fabryczny centralny zamek...

Post autor: brzoza »

Witam.
Posiadam VW polo 6n sdi z fabryczny pneumatycznym zamkiem.
Kupiłem na allegro sterownik z pilotem BX30
Prosze o pomoc w podłączeniu chodzi mi oto jak jest sterowany centralny zamek + czy -
Prosze o jakiś schemacik wpięcia sie w drzwi kierowcy oraz pod kierunki wiem ze trzeba uzyc jakiś diud do kierunków.
Na skanie instrukcja od sterownika.

Prosze o szybka pomoc i z góry dziekuje.

http://img36.imageshack.us/img36/9972/skan001k.jpg
http://yfrog.com/10skan001kj
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Skan jest nie czytelny pod względem jakości.
Fabryczny centralny (pneumatyczny) w polo sterowany jest impulsem +12V z zamków przednich drzwi.
Kupiłeś sam sterownik centralnego, więc najprościej będzie go zamontować w bagażniku kolo fabrycznego (nadkole po stronie pasażera).
Najprościej sprawdzić małą żarówką, na których pinach kostki pojawia się napięcie w momencie zamykania / otwierania kluczykiem i tam podepnij kable od sterownika, a pod kierunki podepniesz się do kabli od tylnich żarówek.
J
Jaras
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 17 lis 2009, 20:13

Post autor: Jaras »

Witam,
Sterownik podłączasz do przewodu szaro czarnego (zamykanie) i szaro czerwonego (otwieranie) w wiązce w progu kierowcy.
Kierunkowskazy podłączasz pod przewód zielono czarny i czarno biały w schowku pod kierownicą nad skrzynką z bezpiecznikami.
Przewody te znajdziesz w podłużnej 6-cio pinowej kostce. Będzie ona swobodnie 'zwisać' nad bezpiecznikami.
Jeżeli ze sterownika jest tylko jedno wyjście na kierunkowskazy musisz zastosować diody prostownicze.
Awatar użytkownika
Pestka772
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 13 paź 2009, 19:01
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Pestka772 »

[quote=""Jaras""]Jeżeli ze sterownika jest tylko jedno wyjście na kierunkowskazy musisz zastosować diody prostownicze.[/quote]

Mam pytanie jakich diód użyć?? bo u siebie w weekend montowałem centralkę i mam jedno wyjście na kierunki, próba podłączenia pod guzik od awaryjnych nie powiodła się gdyż miałem zamiast kierunków cały czas awaryjne, dioda powinna pomóc tylko jakaś specjalna czy zwykła prostownicza od 1 do 5A wystarczy.
b
brzoza
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 2009, 19:28

Post autor: brzoza »

Witam.
Są to tak zwane diody prostownicze tak 5 amper wystarczy.
tu masz zdjęcie jak podłączyć

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c8 ... c6b36.html
tu masz zdjęcie i aukcje
http://www.allegro.pl/item804966437_dio ... wa_fv.html

tu masz moja instrukcje do VW Polo 6n

Więc tak:
1. najlepiej mieć probówkę samochodową lub miernik. aby przebadać instalacje.
2.podłączenie:
Nie rozbierałem drzwi jest prostszy sposób w POLO 6N
Pod kierownica obok skrzynki bezpiecznikowej jest wyjście wiązki na drzwi i tak u mnie są trzy kostki
a.pierwsza do przody odpowiada za szyby
b.środkowa odpowiada za centralny zamek pneumatyczny
c.elektryczne lusterka

Ja oczywiście wpiłem sie w środkowa i tu uwaga jakie kolory hehe czerwono niebieski zamykanie....czerwono zielony otwieranie.... czerwony zasilanie stałe +12v i tak podłączyłem zasilenie centralki {wszystko w tej jednej kostce} zalety takiego podłączenia plusa są takie ze dostajemy dodatkowe zabezpieczenie którym jest bezpiecznik odpowiadający za centralny zamek w fabrycznej instalacji,oprócz tego mam bezpiecznik przy centralce.

Jeżeli chodzi o kierunki :
Dwie diody 6A.
Wpiąłem się we wiązce przy kierownicy tam jest złącze na 7 pin od dołu przy złączce od poduszki.
Wpiąłem się pod nr3[czarno biły] nr.7[zielono czarny]

Jak narazie wszystko cyka jak zegarek...

Centralkę zamocowałem na plastikowe zaciski koło skrzynki bezpiecznikowej.


i to wszystko...
d
darek24e
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2009, 19:03

Post autor: darek24e »

kupiłem centralny .zamontowałem zgodnie z schematem tylko mam problem z kierunkami
podłączyłem je do kostki nad bezpiecznikami i było wszystko ok do momentu gdy włączyłem kierunek lewy bądź prawy a uruchamiały się awaryjne .
Awatar użytkownika
jackdaniel1125
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 30 maja 2009, 8:43
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
Kontakt:

Post autor: jackdaniel1125 »

Najlepiej pociągnąć kabelek od centralki do kabli idących od manetek.Kupujesz diody prostownicze takie http://www.image.micros.com.pl/_icon_auto/do15.jpg robisz mostek na kabelkach od kierunków rozcinasz go,na tych kabelkach lutujesz po diodzie,diody do przewodu od centralki i kieruneczki mygają jak się patrzy. Jak znajde to podrzuce jakiś schemat: http://hobby-elektronika.eu :grin:
Ostatnio zmieniony 06 maja 2014, 14:09 przez jackdaniel1125, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam sterownik do polo 1.3AAV cena 50ziko + wysyłka
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

darek24e dlatego masz awaryjne, bo nie zastosowałeś odseparowania stron za pomocą diody prostowniczej.
Tu masz sprawdzone rozwiązanie i opis podpięcia samego sterownika:
viewtopic.php?f=13&t=10256
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Jest koledzy jeszcze jedna opcja :D Jeżeli masz 2 kable do kierunków od centralki to możesz sie nimi wpiąć do kabli idących w lewym progu do tylnich świateł. Są tam 2 kable i wpinasz sie w nie bez diod itp. Chyba kable biało zielony i biało czarny (ale pewny nie jestem).
d
darek24e
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2009, 19:03

Post autor: darek24e »

diody zamontowane wszystko jest :oki:
r
robercikj100
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 22 sie 2009, 9:17

Post autor: robercikj100 »

A ja odswieże temat i zapytam się jakiego typu diody trzeba zamontować żeby wytrzymały ( chodzi mi ile amperowe) bo słyszałem ze te najmniejsze 1A to mogą nie wytrzymać
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

robercikj100 jak byś przeczytał post z linku podanego przeze mnie to byś nie zadawał zbędnych pytań.
W tamtym temacie jest nawet link do foto jak i do rysunku technicznego połączenia diody !!
Dla kolejnych potencjalnych, którym wszystko ciężko przychodzi… :banghead:

Standardowa żarówka kierunkowskazów ma 21W (jest ich dwie na stronę) i 5W boczna, więc po zastosowaniu prawa Ohma (Ω) wygląda to tak:

21W + 21W + 5W = 47W : 12V ≈ 3,92A - to jest minimum jakie musi mieć dioda inaczej pójdzie z dymem !
Należy pamiętać, że każda dodatkowa kontrolka zwiększa ten próg prądu, jak również trzeba zastosować zapas do prawidłowej długotrwałej pracy układu.

Standardowo zakłada się 5A diody lub o większym prądzie przewodzenia !!
r
robercikj100
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 22 sie 2009, 9:17

Post autor: robercikj100 »

Witam, odswieżę temat.
A czy ktoś podłączał taki sterownik pod zamek uniwersalny elektryczny???
Bo mama taki w polo z siłowników wychodzą 5 kabelków.
Nie wiem jaki schemat zastosować, czy taki zamek elektryczny jast steerowany + czy -. ????
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

No proszę następny oczekujący KASZPIROWSKIEGO :) - mało danych
Masz założone same siłowniki elektryczne i otwierasz je tylko z kluczyka ?? czy wysypało się sterowanie z pilota i chcesz dokupić inne??

Uniwersalne siłowniki sterowane są +12V.
5-cio przewodowy to master (sterujące) a 2 przewodowe to slave (wykonawcze)
Tak wygląda zestaw na 4 drzwi:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 mar 2010, 11:40 przez vjarecki, łącznie zmieniany 1 raz.
r
robercikj100
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 22 sie 2009, 9:17

Post autor: robercikj100 »

mam założony jakiś uniwersalny zamek (wstawiłbym zdjęcei ale nie wiem jak), i teraz kupiłem taki sterownik do pilotów jaki jest w pierwszym poście i nie wiem jak to podłączyć.
Z przodu są 2 mastery a z tyłu 2 slavy no i jeszcze jeden slave w bagażniku.
teraz otwieram z kluczyka a chce podpiąć pod ten uniwersalny taki sterownik na piloty.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”