Problem z rozrusznikiem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
Seku
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:13

Problem z rozrusznikiem

Post autor: Seku »

Witam
Mam problem z rozrusznikiem a właściwie z elektryka. Gdy przekręcam stacyjkę w pozycje start rozrusznik kreci bardzo wolno (tak jakby akumulator był wyładowany), radio się resetuje, lekko pala się diodki na przyciskach od świateł przeciwmgielnych i odgrzewania tylnej szyby, oraz wydobywa się dym z pod deski. pozdejmowałem plastiki z obudowy kolumny kierowniczej i dym wydobywa się z palącej się izolacji brązowego kabelka(jeden z kabli w czerwonej kostce podłączonej do przełącznika zespolonego).Podczas rozruchu gdy rozrusznik wolno kreci ten kabel strasznie się grzeje i pali izolacje
1 moje pytanie jaka funkcje ma ten brązowy kabel w rozruchu.
2. zauważyłem ze jak ruszam przełącznikami zespolonymi to czasami kreci dobrze

Rozrusznik jest dobry sprawdzany przez elektryka tulejowany i czyszczony. Kręcił b.ładnie

Proszę o pomoc
S
Seku
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:13

Post autor: Seku »

Na pych odpala bez problemu. Tez mi sie tak wydaje ze gdzieś przekierowuje prąd, zamiast w rozrusznik idzie w instalacje. Czy przyczyna możne być kostka stacyjki?
l
lanusi90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 28 paź 2009, 20:37

Post autor: lanusi90 »

Sprawdź wszystkie masy, poczyść klemy itp. :)
S
Seku
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:13

Post autor: Seku »

Znalazłem winowajce kostka w stacyjce. Ponieważ spięty na "krotko" pali idealnie
Pojawia się następne pytanie jak zdjąć wieloklin ze sprężyna który przytrzymuje stacyjkę. Trzeba mieć jakiś specjalny ściągacz?
l
lanusi90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 28 paź 2009, 20:37

Post autor: lanusi90 »

[quote="Seku"]Znalazłem winowajce kostka w stacyjce. Ponieważ spięty na "krotko" pali idealnie
Pojawia się następne pytanie jak zdjąć wieloklin ze sprężyna który przytrzymuje stacyjkę. Trzeba mieć jakiś specjalny ściągacz?[/quote]

Nie trzeba ściągać tego wieloklina :) wystarczy odkręcić śrubę imbusową co trzyma mocowanie stacyjki (1 śruba, patrz od dołu) i mocno pociągnąć za całą stacyjkę :) wyjdzie razem z takim trzpieniem, łączącym układ kierowniczy z kierownicą (nie wiem jak dokładnie to się nazywa). Myślę że napisałem dość jasno :)
S
Seku
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:13

Post autor: Seku »

Kostkę wymieniłem ale to nie to. 2 razy zapalił normalnie, pochodził w chwile. Jak go zgasiłem to już nie zapalił. Znowu objaw kręcenia ledwo ledwo jakby akumulator rozładowany, dodam ze aku ma zmierzone 12,8V . Czy to możne być elektromagnes rozrusznika?

P.S.
Jak rozrusznik przestaje kreci zapalaj się pozycje (stacyjka cały czas w pozycji START)
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote="Seku"]Jak rozrusznik przestaje kreci zapalaj się pozycje (stacyjka cały czas w pozycji START)[/quote]
posprawdzaj masy "brązowe" kable przy klemie oraz mase akumlator-nadwozie i nadwozie-silnik
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”