jak to jest z ta przekladnia kierownicza ??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
sebi_o
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 262
Rejestracja: 17 cze 2009, 7:15
Lokalizacja: Szczecin

jak to jest z ta przekladnia kierownicza ??

Post autor: sebi_o »

Witam,

Jak to jest chłopaki z moja kierownica ze w suche dni chodzi ciezko a gdy jest duza wilgoc chodzi jak masełko jedna reka sie kreci.. :/
było:
Polo 86c2f kombi
Jest:
Golf IV SDI
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Jak jest sucho to wiadomo co się dzieje :grin:
Smarowanie jest potrzebne w odpowiednich miejscach. Sprawdź również płyn do układu kierowniczego, który trzeba zmieniać co jakiś czas.
Moim problemem przy suchości było potworne skrzeczenie gum zawieszenia. Wymiana pomogła.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Passlandis taki zbiorniczek ma na nakrętce wytłoczoną kierownicę.
U mnie to ten zielony korek.

Obrazek

Pytanie czy w 86c2f coś takiego jest? :roll:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

86c2f nie posiada wspomagania ukladu kierowniczego i nie znajdziecie takiego zbiorniczka.

w 86c2f jest maglownica z jednym punktem smarowania.
Awatar użytkownika
marcintju
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 4:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: marcintju »

ten układ kierowniczy idzie o kant dupy rozbić, wiele ludzi mam problem z tym układem(między innymi ja), maglownice do kitu, jak na takie lekkie auto skręca ciężko :/
musze coś zrobić z tą maglownicą ręce bolą po dłuższej jeździe po mieście
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Bruczyk gdzie jest ten punkt smarowania?Kilka ładnych latek jestem ze swoją Polą i nie znalazłem.
Panowie nie ma co się oburzać na maglownicę w Poli po pierwsze każdy z nas przed odpaleniem powinien się grzecznie ukłonić i powiedzieć Dzień dobry ludzie przecież one są już pełnoletnie czego więc oczekiwać każdy mechanizm kiedyś się zużyje nawet ten porządny germański.
Druga sprawa jeździłem kiedyś passkiem 82 też nie miał wspomagania do tego 1,6d i jakoś się jechało poldki,duże fiaty też nie miały serwa czasem jeszcze przejadę się starym starem 200 z wielgaśną fajerą tu dopiero jest piłowanie.I wreszcie trzeci aspekt napewno nazwiecie mnie starym wapniakiem ale niech tam po kiego Wuja zakładacie takie szerokie buty przecież one fabrycznie wychodziły na oponach 145R13 mowa tu o autkach o mocy 45-55kM zresztą sam tego doświadczam na zimę mam 145R13 a na lato 165/65R13 i niestety jest różnica zimą się lżej kręci i tyle.Tylko gorzej hamuje niestety coś za coś.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

punkt smarowania jest na samym srodku maglownicy

Obrazek
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

[quote=""leszek""]po kiego Wuja zakładacie takie szerokie buty przecież one fabrycznie wychodziły na oponach 145R13 mowa tu o autkach o mocy 45-55kM zresztą sam tego doświadczam na zimę mam 145R13 a na lato 165/65R13 i niestety jest różnica zimą się lżej kręci i tyle.Tylko gorzej hamuje niestety coś za coś.[/quote]

A co powiesz na to, że na letnich 175/50 Yoko kręci mi się lżej niż na zimowych 145/80 Semperit ?
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Moja przekladnie juz jest mega wytluczona, chyba ta tulejka co sie w niej znajduje :( Jak jade po prostej to normalnie mi kierownica tak fryka ze szok i dochodza stuki z przekladni, a najbardziej jak jezdze po dziurach.
Dla mnie to jest najwieksza porazka w tym aucie wlasnie ta przekladnia
Obrazek
Awatar użytkownika
marcintju
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 4:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: marcintju »

adam
jest śróba do likwidowania tych stuków, ale następstwem będzie "nieodbijająca" a za razem ciężej chodząca kierownica :x
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

marcintju
Juz tym krecilem, raz ze cholernie ciezko tam dostac :/ a dwa ze nic nie dalo, skrecilem nawet tak ze kiera chodzila jak w traktorze, a trzy to to ze podejrzewam ze jakas tulejka jest na koncu maglownicy w ktorej ona pracuje i to ona jest wyrobina, bo jak chwyce za prawy drazek to sie to lekko rusza
Obrazek
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Adam
Szukaj sprawnej maglownicy najlepiej wyciągnij z jakiegoś dawcy który świeżo przekroczył nasza zachodnią granicę.
Bruczyk
Aż poleciałem do schowka co by oblukać moja stara maglownica (bo tez borykałem się z tym problemem tylko u mnie okropnie waliło w skrajnych położeniach kół no i chrobotało) czy ma tą smarowniczkę i niestety nie ma być może te wcześniejsze ją miały u mnie brak.
rolek
Być może i lżej bo nie wiem czy odsadzenie felgi ma wpływ na kręcenie kierą ja mam felgi 4.5 cala takie jakie były fabrycznie i takie są moje spostrzeżenia.Reasumując zależy do czego komu służy polo moje do dojazdów do roboty,jako ciężarówka,do przeprowadzek a często także jako terenówka bo fiestówki na wypady do lasu kupował nie będę :P

-- Pon Lis 23, 2009 1:14 am --
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

to jest zdjecie z ETKI z czesci dop modelu 92r
Awatar użytkownika
mlody90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 219
Rejestracja: 17 lis 2008, 14:54
Lokalizacja: TOP / Kielce

Post autor: mlody90 »

w sobote wymienialem maglownice w polo bo byla straszna juz i ani w jednej ani drugiej nie bylo tej smarowniczki...

ET ma spory wplyw na krecenie kiera bo kola juz w seri przy skrecaniu robia łuk a jak sa bardziej zdystansowane(mniejsze ET) to ten luk jest jeszcze wiekszy...
[size=12px]https://picasaweb.google.com/mlody.997x/GIEDA#[/url] [/color][/size]
Awatar użytkownika
sebi_o
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 262
Rejestracja: 17 cze 2009, 7:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sebi_o »

i jak po wymianie maglownicy ?? duzo lepiej ??
było:
Polo 86c2f kombi
Jest:
Golf IV SDI
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”