lista przyczyn dużego spalanie to kopalnia może dlatego nikt się nie wypowiedział wcześniej,
1. Wykluczyć jakiekolwiek opory toczenia (zła geometria, zacinające się zaciski hamulca, złe ciśnienie opon etc)
2. Podpiąć pod komputer i sprawdzić ewentualne błędy, najczęstszym jest sonda lambda lub jej grzałka uwalona co skutkuje podwyższonym spalaniem nawet o 4 litry więcej
3. Wymienić filtry, obadać cały układ zapłonowy od cewki aż do świecy, ewentualnie poczyścić te wszystkie elementy, złe ciśnienie z pompy paliwa,
4. Niedogrzany silnik (np 70 stopni) lub za długo nagrzewający się, powyżej 5 km z samego rana, termostat, czujnik temperatury cieczy jego brak to tryb awaryjny, czujnik temperatury/ciśnienia kolektorze dolotowym, jego wadliwe działanie to tryb awaryjny, dlatego niektórzy na forum mieli problemy z odpaleniem bo po chwili gasł to właśnie taki objaw.
niesprawność którychś z powyższych powoduje jazdę na ssaniu czyli około 8-9 l/100 km lub z wadliwymi czujnikami tzw tryb awaryjny gdzie spalanie jest uśrednione tzn też za duże.
5. Dolot, jego nieszczelność czy uszkodzenie lub brak trójnika ciepłe/zimne powietrze sterowanego bimetalem, powoduje wolniejsze nagrzewanie się silnika i większe spalanie, to samo tyczy się dorobionego amatorsko stożka lub rury zimne powietrze z atrapki...
6. Zabrudzona przepustnica, wyczyścić i zaadaptować.
Można też uciekać się do zrobienia sobie manualnego ssania w polo to też pomoże zaoszczędzić kilka litrów szczególnie dla osób które dojeżdżają do pracy na krótkich odcinkach i zawsze na ssaniu.
Dla zainteresowanych manual:
viewtopic.php?f=25&t=10278&hilit=manualne+ssanie
Która z przyczyn dotyczy konkretnie was musicie obadać sami i to stwierdzić.
Jak ktoś ma jeszcze jakieś inne sugestie co do przyczyn niechaj pisze :piwo:
pozdrawiam