[6n2]Montaż czujnika temperatury zewnętrznej zegary GTI

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

[6n2]Montaż czujnika temperatury zewnętrznej zegary GTI

Post autor: TOFIK_6n2 »

Nazwa czynności: montaż czujnika temperatury zewnętrznej pod zegary GTI gdzie zamiast zegarka wyświetlana jest temperatura.
Model samochodu: Polo 6n2
Rocznik: 2001

Potrzebne materiał:
-Czujnik temperatury zewnętrznej Golf IV, Bora, Polo itp nr oryginału 1J0919379A
-około 4 m kabla 2 żyłowego lub 2 kable po 4 m jedno żyłowe przekroju około 0,2
-tasma izolacyjna :grin:
- i pare niezbędnych narzedzi typu szczypce kombinerki śrubokręt itp ;)

Czas wykonania: 1 godzina
Przewidywany koszt: ok 100zł (zależnie od ceny czujnika)

Sposób wykonania:

1. wykrecamy zegar. Trzeba wyszarpnąć plastikowa oslonke daszka , potem odkrecamy torxem od dolu gorna czesc. Nastepnie odkrecamy dolna czesc daszka na 3 troxy i kolejnie na 2 torxy odkrecamy zegar. Odpinamy niebieska i zielona kostke.
2. Rozbieramy zieloną kostke za pomoca plaskiego srubokreta wysuwajac rozowa zaslepke i wysuwamy srodkowa czesc kostki gdzie sa wszystkie piny na wierzchu.
Ukazjue sie nam :
Obrazek
Na kostce sa na brzegach opisane nr pinów tak wiec liczymy 26 pin . W 6n2 na kostce ukazuje nam sie wpiety kabelek (zolto czerwony) nie mam pojecia gdzie on biegnie, lecz kostki od termometra nie znalazlem wiec uznalem ze jest zbedny.
Tak wiec wypinamy ten kabelek i wpinamy swoj w ten pin. :
Obrazek
Wypiety kabelek izolujemy i skladamy kostke do kupy :
Obrazek
3. Przeciagamy kabelek pomiedzy kabina a komora silnika, przy lewym kielichu jest taka guma gdzie mozemy wiele kabli przeciagac, potrzeba tylko troche sprytu.
4. Mierzymy na dlugosc kabel tak by luzno byl przy lewej kratce zderzaka i montujemy na nim malutka wsuwkę. Przy okzaji robimy to samo z kabelkem ktory bedzie podpiety do masy.
5. Wsuwamy wsowki w piny w czujnika oczywiscie zaizolowane (+/- oboejetnie ktory) a kabelek masowy przykrecamy albo gdzies do karoseri albo bezposrednio do masy akumulatroa (jak kto woli ) Nastepnie czujnik wpinamy w kratke zderzaka :
Obrazek
6. Wkręcamy kratke do zderzaka, skrecamy zegar i gotowe ;)
Obrazek Obrazek
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”