Sytuacja wyglada tak, ze jak chce sobie nieco (podkreslam nieco) zwiekszyc temperature w samochodzie i ustawie pokretlo na 20 stopni to... po jakims czasie z nawiewu naplywa gorace powietrze. Zczytalem VAGiem bledy i pokazuje awarie silnika sterujacego nawiewem:
1271- ------- Temp. Reg. Flap Motor -V68
Open or Short to B+ INTERMITTENT
1271- ------- Temp. Reg. Flap Motor -V68
Short to Ground INTERMITTENT
1271- ------- Temp. Reg. Flap Motor -V68
Short to B+ INTERMITTENT
Pytanie - czy taki silniczek moge swobodnie gdzies kupic i samemu wymienic czy jest to akcja, ktora wykonam tylko w serwisie/warsztacie.
Witam, mam ten sam problem. Winny jest silniczek regulujący otwarcie klapy ciepłego powietrza. Koszt nowego silniczka to ok 400zł. Niestety wymiana jest podobno dość trudna i bez wyjęcia kokpitu się raczej nie obejdzie. Ja na razie czekam do wiosny bo puki co na dworze zimno i nie jest to aż tak kłopotliwe.
A czy ayto miałeś po wypadku?Najczęściej po wypadkach padają te silniki ale nie koniecznie.Zgadza się aby wymienić trzeba zdemontować konsole.Silniczek można dostać też jako uzywke na allegro za około 150zł i nie koniecznie musi być od polo, aby tylko numery się z niego zgadzały.
Dzieki w takim razie za info. Musze tylko zorientowac sie jakie jest oznaczenie tego silniczka, jak moge to sprawdzic ? Jakis czas temu szukalem na allegro ale bez rezultatu.
Opis serwisowy: Błąd 1271 - silnik nastawczy klapy temperatury -V68-,
można też spotkać się z takim błędem: Błąd 710 - silnik nastawczy klapy rozmrażania -V107-.
Numer silniczka do klapy regulacji temperatury V68: 6Q0 907 511.
Numer powinien być dokładnie taki sam bo np. silniczek do klapy nawiewu odmrażania ma numer 6Q0 907 511A i różni się od tamtego do temperatury V68.
Od Golfa też prawdopodobnie nie będzie pasować, mogą być inne połączenia lub cięgła sterujące. Jeżeli już to można próbować szukać w Seacie Ibizie lub Skodzie Fabii (od wersji z Climatronikiem).
A co do samodzielnej naprawy to trzeba zdjąć kierownicę i deskę (nie ma innego dostępu) - bez odrobiny "wprawy" do takich prac, to nie polecam.
Ja podałem tylko przykład takich silników.Numery oryginału pomogą.Nie trzeba będzie wymontowywać silniczka choćby tylko po to aby zobaczyć jaki jest numer na nim.Roboty troche jest tak jak IREKK napisał.Jak któs wprawiony to w godzinke można się dobrać.
Witam,
możesz powiedzieć gdzie go kupiłeś?
Mam jeszcze pytanie - co mogło się stać jak nie działa zmiana "kierunku" nawiewu? (tzn. gdzie ma lecieć powietrze, leci cały czas na szybę mimo zmiany nastawienia).
Prawdopodobnie masz uszkodzony któryś silniczek nastawu klapy. Podłącz vaga - on prawde Ci powie.Z tego co wiem to było gdzieś chyba nawet na temat ręcznej diagnostyki climatronica tzn.bez użycia vaga.
Silniczek można wymienić bez demontażu deski. Trzeba odkręcić schowek i dmuchawę. Co prawda ciężko się go potem demontuje ale jest to wykonalne (sam niedawno demontowałem). Silniczek jest taki sam w fabii