[9n] Problem z regulacja ogrzewania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

y
yaCHim
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:09

[9n] Problem z regulacja ogrzewania

Post autor: yaCHim »

Witam,

Sytuacja wyglada tak, ze jak chce sobie nieco (podkreslam nieco) zwiekszyc temperature w samochodzie i ustawie pokretlo na 20 stopni to... po jakims czasie z nawiewu naplywa gorace powietrze. Zczytalem VAGiem bledy i pokazuje awarie silnika sterujacego nawiewem:
1271- ------- Temp. Reg. Flap Motor -V68
Open or Short to B+ INTERMITTENT
1271- ------- Temp. Reg. Flap Motor -V68
Short to Ground INTERMITTENT
1271- ------- Temp. Reg. Flap Motor -V68
Short to B+ INTERMITTENT

Pytanie - czy taki silniczek moge swobodnie gdzies kupic i samemu wymienic czy jest to akcja, ktora wykonam tylko w serwisie/warsztacie.
d
dawzim
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:40
Lokalizacja: Kępno/Ostrów Wlkp.

Post autor: dawzim »

Witam, mam ten sam problem. Winny jest silniczek regulujący otwarcie klapy ciepłego powietrza. Koszt nowego silniczka to ok 400zł. Niestety wymiana jest podobno dość trudna i bez wyjęcia kokpitu się raczej nie obejdzie. Ja na razie czekam do wiosny bo puki co na dworze zimno i nie jest to aż tak kłopotliwe.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

A czy ayto miałeś po wypadku?Najczęściej po wypadkach padają te silniki ale nie koniecznie.Zgadza się aby wymienić trzeba zdemontować konsole.Silniczek można dostać też jako uzywke na allegro za około 150zł i nie koniecznie musi być od polo, aby tylko numery się z niego zgadzały.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
y
yaCHim
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:09

Post autor: yaCHim »

Nie, samochod jest bezwypadkowy.

Dzieki w takim razie za info. Musze tylko zorientowac sie jakie jest oznaczenie tego silniczka, jak moge to sprawdzic ? Jakis czas temu szukalem na allegro ale bez rezultatu.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Może coś takiego ale musisz sprawdzać po numerze.http://moto.allegro.pl/item488763168_si ... lf_iv.html
lub zacznij szukać od tej strony:
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... ntry=1&p=0
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

Opis serwisowy: Błąd 1271 - silnik nastawczy klapy temperatury -V68-,
można też spotkać się z takim błędem: Błąd 710 - silnik nastawczy klapy rozmrażania -V107-.
Numer silniczka do klapy regulacji temperatury V68: 6Q0 907 511.
Numer powinien być dokładnie taki sam bo np. silniczek do klapy nawiewu odmrażania ma numer 6Q0 907 511A i różni się od tamtego do temperatury V68.
Od Golfa też prawdopodobnie nie będzie pasować, mogą być inne połączenia lub cięgła sterujące. Jeżeli już to można próbować szukać w Seacie Ibizie lub Skodzie Fabii (od wersji z Climatronikiem).
A co do samodzielnej naprawy to trzeba zdjąć kierownicę i deskę (nie ma innego dostępu) - bez odrobiny "wprawy" do takich prac, to nie polecam.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Ja podałem tylko przykład takich silników.Numery oryginału pomogą.Nie trzeba będzie wymontowywać silniczka choćby tylko po to aby zobaczyć jaki jest numer na nim.Roboty troche jest tak jak IREKK napisał.Jak któs wprawiony to w godzinke można się dobrać.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
y
yaCHim
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:09

Post autor: yaCHim »

Po wymianie silniczka regulacja dziala miodzio tak jak powinna dzialac :)
I faktycznie byl to 6Q0 907 511
d
dawzim
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:40
Lokalizacja: Kępno/Ostrów Wlkp.

Post autor: dawzim »

Mam to samo, ile kosztowała Cię wymiana i sam silniczek?
y
yaCHim
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:09

Post autor: yaCHim »

dawzim
Silniczek 130 brutto a robocizna... trudno powiedziec bo nie tylko tym sie zajmowal.
Awatar użytkownika
rafal_xl
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 21 kwie 2009, 2:01
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rafal_xl »

Witam,
możesz powiedzieć gdzie go kupiłeś?
Mam jeszcze pytanie - co mogło się stać jak nie działa zmiana "kierunku" nawiewu? (tzn. gdzie ma lecieć powietrze, leci cały czas na szybę mimo zmiany nastawienia).
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Prawdopodobnie masz uszkodzony któryś silniczek nastawu klapy. Podłącz vaga - on prawde Ci powie.Z tego co wiem to było gdzieś chyba nawet na temat ręcznej diagnostyki climatronica tzn.bez użycia vaga.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
c
caro
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: caro »

Silniczek można wymienić bez demontażu deski. Trzeba odkręcić schowek i dmuchawę. Co prawda ciężko się go potem demontuje ale jest to wykonalne (sam niedawno demontowałem). Silniczek jest taki sam w fabii
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”