Pierwsze polo, kilka pytań

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
parada
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2009, 21:25

Pierwsze polo, kilka pytań

Post autor: parada »

Witam!

Pare dni temu moj wujek kupil sobie polówke, 98 rocznik, silnik 1.0 , pierwszy wlasciciel, krajowy itd itp (o tym ewentualnie poźniej jak spytam o zgode na zdjecia) ( wypadaloby ;) )

W zwiazku z tym mam pare pytan.

1. Co to za filtr który znajduje sie pod maską od strony pasazera, pod takim plastikiem, w górnej czesci maski? Filtr powietrza wyglada inaczej z tego co widzialem (CHYBA :) ) , kabinowy jest od wewnatrz z tego co wyczytalem. Trzeba go wymienic bo juz swoje lata ma i nie wyglada zbyt dobrze.

2. Kiedy jezdzilem nim to slychac tak jakby świst, cos ala turbina, na poczatku sie smialem ale pozniej jednak postanowilem, ze bezpieczniej bedzie spytac. Wystepuje to na biegach 1-3 przy dosc znacznym przyspieszaniu, poźniej go nie ma.

3. Silnik czasem gaśnie przy dojeżdżaniu do swiatel, w momencie kiedy mam sie zatrzymac i wciskam sprzeglo np na 2jce to zapala sie kontrolka akumulatora. Praktycznie tego nie slysze i wciskam gaz a tu ku mojemu zdziwieniu auto stoi... Sporadycznie sie to zdarza, ale jednak. Czytalem na forum o potencjalnych przyczynach (czujnik halla, brudna przepustnica...) Jednak gdyby ktos mogl mi powiedziec cos wiecej na ten temat bylbym bardzo wdzieczny. Czasem bywa tez tak, ze kontrolka ledwo sie zapala ale powiedzmy dodaje gazu i jest w porzadku.
Poprzedni wlasciciel mowil, ze auto bylo jezdzone praktycznie tylko po miescie, akumulator niby byl zmieniany niedawno. Dodam, ze samochod ma zamontowane głośniki w tylnej polce, na oko dosc duze, nieseryjne radio i twittery z przodu.

PS. Zdaje sobie sprawe, ze pytania 2 i 3 nadaja sie do dzialu usterki, ale nie chce tworzyc kilku tematow, zeby nie zasmiecac. Jesli cos zrobilem zle przyjme krytyke :)

Pozdrawiam klubowiczów
Awatar użytkownika
drago
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 01 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Poznań-Nowe Miasto,

Post autor: drago »

1. To jest dokładnie filtr kabinowy - strona pasażera... filtr powietrza masz pod maska w centralnym pkt komory silnika..

2. Dźwięk przy obrotach ok 3000? jeśli tak to możne być metalowa osłona kolektora.. możliwe ze jakaś śruba jest niedokręcona i przy tych obrotach metal wchodzi w rezonans
Jadac droga, mysl o innych..

Moje maleństwo...http://r18181.ovh.net/forum/viewtopic.p ... 95d9aa018d
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

pkt.3. to na 99.9% wina brudnej przepustnicy. Na forum jest opis czyszczenia.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
p
parada
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2009, 21:25

Post autor: parada »

[quote="drago"]2. Dźwięk przy obrotach ok 3000? jeśli tak to możne być metalowa osłona kolektora.. możliwe ze jakaś śruba jest niedokręcona i przy tych obrotach metal wchodzi w rezonans[/quote]


Nie zwrocilem uwagi na obroty ale sadze, ze raczej tak 2000 z hakiem do troszke ponad 3000, potem jest luz, sprawdze jeszcze i napisze najwyzej. Niesie to za soba jakies konsekwencje? Bo w sumie ten dzwiek jakas przeszkoda nie jest, a zawsze wrazenia jak z turbo :D

[quote="madmax"]pkt.3. to na 99.9% wina brudnej przepustnicy. Na forum jest opis czyszczenia.[/quote]

Czytalem... Ale chyba jednak nie podejme sie tego sam, tym bardziej, ze auto nie jest moje. A wujek jest zupelnie zielony, ma prawko od dawna ale spora przerwa w jezdzeniu, praktycznie jakby zaczynal od nowa, wiec to ja na razie bede tym, ktory bedzie dbal o samochod od str technicznej. Ile kosztuje operacja czyszczenia w warsztacie mniej wiecej?
Awatar użytkownika
drago
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 01 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Poznań-Nowe Miasto,

Post autor: drago »

dokladnie miedzy 2000-3000 obr.. :)konsekwencji raczej nie...
ja u siebie to mialem, metal przy srubie mi przerdzewial.. podlozylem pod lepek sruby wieksza podkladke i dokreclem i jest git
Jadac droga, mysl o innych..

Moje maleństwo...http://r18181.ovh.net/forum/viewtopic.p ... 95d9aa018d
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="parada"]Ale chyba jednak nie podejme sie tego sam, tym bardziej, ze auto nie jest moje.[/quote]
To zrób to razem z wujkiem "amatorem". Co dwie głowy to nie jedna. Poza tym po czyszczeniu przepustnicy trzeba ją zaadaptować VAG'iem (VAG-COM, Polski VAG - to programy do obsługi grupy VW). Część silników się sama adaptuje. Ale to znikomy procent.
Napisz skad jesteś to może ktoś za :piwo: ci pomoże. Podłączy autko pod kompa, poradzi przy przepustnicy.
Wracając do czyszczenia przepustnicy to niekoniecznie musisz ją wykręcać. Można to zrobić bez tego. Oczywiście lepiej by było ją wykręcić.
p
parada
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2009, 21:25

Post autor: parada »

http://coolchip.co.funpic.de/cc2/index. ... sselklappe

Znalazlem cos takiego, niby obrazkowo fajnie tylko ze ja z niemieckiego leże :D
Aaale! Wystarczy, ze zrobilbym do tego obrazka : http://coolchip.co.funpic.de/cc2/_polo/ ... ker_ab.jpg, przeczyscil benzyna ekstrakcyjna zlozyl do kupy i potem z tym vagiem kombinowal? W sumie ten vag powoduje u mnie najwieksze zaniepokojenie, kabla zadnego nie mam, laptopa tez nie, wiec chyba trzeba byloby wykrecac...

Jestem ze Zgorzelca jak coś.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

No tak jak pisałem wcześniej, czy ją wymontujesz czy nie, to po czyszczeniu potrzebna jest adaptacja.
p
parada
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2009, 21:25

Post autor: parada »

Co jest potrzebne do niej?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Adaptacji dokonujesz poprzez kabel OBD2 (zwany potocznie VAG) oraz program VAG-COM lub Polski Vag. Opis adaptacji masz na forum więc spokojnie znajdziesz (jak nie znajdziesz to wrzuce te linki). Ale z teo co naisałes wiemy już że nie posiadasz ani kabla, ani lapka.
Więc tak szczerze mówiąc to chyba cię czeka wizyta u mechaniora.
Chyba że ktoś ze Zgorzelca lub okolicy, kto ma kabel i lapka, się odezwie.
p
parada
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2009, 21:25

Post autor: parada »

Bylem u mechanika bo przy okazji dziewczyna musiala wymienic amory w swoim aucie i spytalem o to. Powiedzial, ze 20zl wezmie. Jak spytalem o adaptacje przez kompa to powiedzial mi, ze tego nie trzeba robic tylko mozna to obejsc poprzez odpiecie klem czy nie wiem czego (niedokladnie uslyszalem) i osiagnie sie ten sam efekt. Co o tym powiecie?

EDIT:
Znalazlem w necie jeszcze cos takiego:
Sposób II
1.Najpierw należy wypiąć wtyczkę od przepustnicy.
2.Następnie podpiąć ponownie
3.Włączyć zapłon na ok.1min i czekać
4.Słyszalny będzie spod maski delikatny pisk-silniczek nastawnika przepustnicy
5.Po zakończeniu sygnału(pisku) należy odczekać jeszcze ok 30 sek dopuki nie usłyszymy kliknięcia z okolic przepusticy
6.Następnie należy wyłączyć zapłon całkowicie i odczekać ok 1 min.
7.Włączyć silnik czekając aż osiągnie temp.90st.
Awatar użytkownika
baros21
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: baros21 »

Koszt czyszczenia przepustnicy w salonie Vw we Wrocku wynosi 150 zł z adaptacją. W Zgorzelcu pewnie też, Gdybyś sobie nie poradził ;)
p
parada
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2009, 21:25

Post autor: parada »

Dzieki za info! Wiadomo, w aso najpewniej (niby) ale i najdrozej. Z adaptacja sam sobie nie poradze na pewno, to juz wiem :D Poki co czekam na opinie o tym co napisalem wyzej, jak nie to znajde kogos. Tak z ciekawosci spytam... Na ile starcza ten zabieg?
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”