ciężko pali jak zimny silnik polo 1.4D

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
prezesso
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 02 lip 2009, 21:09
Lokalizacja: Łęczyca Daszyna

ciężko pali jak zimny silnik polo 1.4D

Post autor: prezesso »

Witajcie

na początku piszę, że jestem "noga" w dieslu, piszę w imieniu znajomej, która ma polo coupe 1.4D 92r. Samochód ciężko odpala na zimnym silniku (akumulator nowy, dobrze kręci), trzeba trochę pokręcić, aby wreszcie odpalił. W ciągu dnia jak silnik jest ciepły już odpala normalnie.

Podpowiedzcie co mogę sprawdzić samemu?

Ktoś kiedyś mi mówił, aby odkręcić świece żarowe i wyczyścić...
Obrazek
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

no przede wszystkim świece. albo też przekaźnik świec w podszybiu obok silniczka wycieraczek może być walnięty i przez to świece nie grzeją.
Awatar użytkownika
prezesso
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 02 lip 2009, 21:09
Lokalizacja: Łęczyca Daszyna

Post autor: prezesso »

przekaźnik był wymieniany w tym roku, bo dostała się do niego woda i go szlag trafił, także pozostają tylko świece do wymiany.

Podpowiedzcie jakiej firmy najlepiej kupić i szacowany koszt kompletu świec, bo w tym to się nie orientuję.
Obrazek
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

12zl sztuka Febi ,potrzebne 4 .. ja takie mam
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
R
Romuss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 kwie 2009, 23:02

Post autor: Romuss »

Witam,też ujeżdżam 1,4 D.Palenie zimą jest trochę inne,ale tylko trochę.Tak mnie nauczył poprzedni właściciel tego automobilu.Ano trzeba 2 a najlepiej 3 razy grzać świece i dopiero odpalać.Jedno zagrzanie to aż zgaśnie kontrolka i jeszcze czekać do pyknięcia stycznika i tak 3 razy.Mam leciwy aku,ale tą metodą zawsze pali zimą.Już w tej chwili rano ten proceder stosuję.A na duże mrozy zabieram np na narciarską czy inną dalszą eskapadę,drugi stary aku plus przewody rozruchowe-to tak dla pewności,ale raczej rzadko z nich korzystałem.Pozdrawiam Polowiczów.Hey
Awatar użytkownika
prezesso
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 02 lip 2009, 21:09
Lokalizacja: Łęczyca Daszyna

Post autor: prezesso »

ale Ty czasem nie przegrzewasz świec? Czy jest wogóle opcja, że można je przegrzać?
Obrazek
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

jakaś tam opcja jest, że można, ale to raczej ze starośći tak się dzieje albo jak przekaźnik jest walnięty i cały czas grzeje. w zimę to ja też grzeje świece na 2-3 razy, ale po 10-15 sekund, bo mam lipny przekaźnik. także jak jest zimno to im więcej ciepła, tym lepiej :)
j
jasiek21
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2009, 15:32

Post autor: jasiek21 »

A ja mam pytanie jakie powinno być nominalne ciśnienia kompresji w silniku 1W?
I jeszcze pytanie czy wasze 1,4 Diesle reagują podniesieniem obrotów na wyciągnięcie przyspieszacza, bo u mnie tylko praca silnika się zmienia.
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

[quote="jasiek21"]jakie powinno być nominalne ciśnienia kompresji w silniku 1W[/quote]
Jeszcze nie sprawdziłem jakie powinno być w 1W ale w pozostałych dieslach koncernu VW z wtryskiem pośrednim nominalne powinno być od 34 do 30 atm.
Wartość graniczna silnika zużytego to 26 atm (2,6 MPa).
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
j
jasiek21
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2009, 15:32

Post autor: jasiek21 »

no to nieładnie.
Wczoraj mi magik pomierzył i wyszło 22,21,20 i 9. Więc ogólnie silnik do wyrzucenia.
Podejrzewamy głowicę, bo nie wpierdziela oleju, ani płynu chłodniczego. Tylko jak się mu przyciśnie to puszcza chmurki czarne. Tylko poniżej 3-4 stopni zaczynają się jaja z odpaleniem.
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

[quote="jasiek21"]magik pomierzył i wyszło 22,21,20 i 9[/quote]
Pierwsze trzy wartości jakoś by uszły, ale 9 to mało nawet na benzyniaka - pewnie szarpie silnikiem po uruchomieniu i trzęsie podczas jazdy.
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Jak na mój rozum choć nie znam się na dizlach to silnik trup, 9bar to już nawet w benzyniaku mało,a co dopiero w dizlu.Szykuj kasę na remont.Pewnie pierścienie bardzo zużyte i głowicę też trzeba będzie robić,jaki masz przebieg?? bo według mnie to chyba z 0,5mln.
Obrazek
j
jasiek21
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2009, 15:32

Post autor: jasiek21 »

99657 wg. licznika. tylko pytanie ile razy się przekręcił. Auto nie wygląda żeby przejechało jakiś straszny przebieg.
Blacha zdrowa i w zasadzie tylko dlatego go kupiłem jako zastępstwo dla maluszka. Podejrzewam, że osoba która wymieniała uszczelkę pod głowicą przed zakupem, po prostu nie zrobiła nic z głowicą i stąd teraz problemy. Najśmieszniejsze jest to, że auto nie zużywa oleju ani płynu chłodniczego. Wtryski są w dobrym stanie, a to że puszcza chmurki na wysokich obrotach wynika pewnie z tego, że się zawory nie domykają np. na tłoku gdzie jest tylko 9 atm.
powyżej 3-4 stopni na dworze pali normalnie, tylko jak jest zimniej trzęsie i strasznie ciężko zapala.
Awatar użytkownika
noki
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 11 kwie 2009, 15:03

Post autor: noki »

może zapowietrza ci sie diselek jaas nieszczelnosc w układzie paliwowym, ja przeżywam to teraz u siebie chyba bo diagnozuja mi i zdjagnozowac nie mogastwierdzili e mam kłopoty z odpalaniem bo zawór zwrotny paliwa przepuszcza olej napedowy i dlatego na zimnym silniku mam kłopot z odpaleniem tylko ze w starszych diselkach jest pompa która reguluje dopływ paliwa ale tak daleko sie nie znam :) :grin:
j
jasiek21
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2009, 15:32

Post autor: jasiek21 »

może zapowietrza ci sie diselek jaas nieszczelnosc w układzie paliwowym, ja przeżywam to teraz u siebie chyba bo diagnozuja mi i zdjagnozowac nie mogastwierdzili e mam kłopoty z odpalaniem bo zawór zwrotny paliwa przepuszcza olej napedowy i dlatego na zimnym silniku mam kłopot z odpaleniem tylko ze w starszych diselkach jest pompa która reguluje dopływ paliwa ale tak daleko sie nie znam
na pewno nie, bo jak jest ciepło to się nie zapowietrza, a jak zimno to się zapowietrza.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”