Jaki leją płyn hamulcowy leją w serwisie silnik 1,2 2005r stan jest ok ale tak dla siebie.
Czasem na zimnym zapala się kontrolka ilości płynu w chłodnicy stan jest ok po zgaszeniu i ponownym odpaleniu gaśnie niby nic a czasem zaskoczy zaspanego człowieka i straszy
tak jak kolega wyżej, producent nie ważny (nie ma sensu lać dot5 bo polo to nie jest auto wyczynowe i nie tarcze nie są narażone na tak wysokie temperatury),
ważne aby miał właśnie taką specyfikację (dot4) i warto wymienić co 2-3 lata ten płyn
bo jest on wysoce higroskopijny i po kilku latach traci on swoje właściwości antykorozyjne itd. i robi się z niego herbata....
warto zmienić też dla bezpieczeństwa i skuteczności całego układu hamulcowego,. :umnik:
A ja nie do konca sie zgodze z koelgami. Zglebilem wiedze z tego teamtu. Po 2006 roku VW zalewa inne plyny do butelki. Dla aut z ABS/ESP jest to numer czesci B 000 750 M? , gdzie ? oznacza cyfre przyporzadkowana do pojemnosci. U mnie w ASO VW u mine nie mozna kupic w butelce, tylko z beczki. W Skodzie owszem maja butelki litrowe i pol litrowe.
Plyn hamulcowy do nowszych ukladow ESP i ABS, ABS z ASR charakteryzuje sie nizsza lepkoscia w zimnie, co ma zwiazek z szybkoscia reakcji w zimnie na uklady samoregulujace hamulcow. W dodatku temperatura wrzenia to jedno, a wlasciopwsci konserwuajce i smarujace płynu to druga kwestia. Obecnie VW zalewa do butelek o ktorych wyzej mowa płyn firmy Pentosin. Niemiecka firma. Dokladniej Pentosin DOT4 LV(low viscosity). U dystrybutora mozna kupic w cenie 39zł za L. W ASO Skody u mnie za 45zł za litr. Jesli ktos ma mozliwosc wynegocjowania rabatu u autoryzowanego partnera moze zejsc do ceny 30zł za litr.
Oczywiscie ta firma ma tez plyny standardowe DOT 4 doukaldow z ABS.
Kategorycznie nie zgadzam sie z teza ze nie ma sensu lac DOT 5.1. Ja bym powiezial, ze nie mozna lac tego plynu, a jak chce sie bardziej odporny plyn to mozna kupic niebieski plyn Racing tez pentosin albo w ASO dla serii GTI.