Ciągła temperetura 70 st C? termostat?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
chesteroo
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2008, 13:52
Lokalizacja: Augustów

Ciągła temperetura 70 st C? termostat?

Post autor: chesteroo »

Tak jak w temacie miał ktoś tak kiedyś?Wolę nie ignorowac tej usterki ponieważ słyszałem że jeśli silnik nie pracuje w swojej optymalnej temp czyli 90 st, to ulega szybszemu zużyciu oraz wzrasta zużycie paliwa?To jak myślicie termostat? :roll:

//Dostałeś ostrzeżenie za łamanie regulaminu, pkt 1 i 2. Temat przenoszę. G.//
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

100 % termostat, Pole tak czasem maja :(
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

silnikowi wiadomo szkodzi niedogrzanie ale nie tak jak przegrzanie

najbardziej w tym momencie możesz zaszkodzić katalizatorowi, niedogrzany silnik to i większa toksyczność spalin, spalanie niecałkowite i więcej związków trafia na katalizator (pamiętajmy tylko, że przy sprawnej sondzie-sterowniku i tak współczynnik lambda powinien być utrzymany)

przede wszytkim zużycie paliwa bardzo mocno rośnie
Obrazek
c
chesteroo
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2008, 13:52
Lokalizacja: Augustów

Post autor: chesteroo »

Termostat wymieniony firmowy wahler czy jakoś tak iiii...
temperature 90 st łapie po upływie 20 min pracy na jałowym z przygazówką co 5 min..za długo :roll: wiatrak włącza sie po ok 30 min..za długo..a najlepsze jak juz złapie na jałowym 90 st co trwa wieki to po 1 min jazdy temperatura spada do 0st!!co jest grane??dodam że dzisiaj nie odpaliłem polówki jak był lekki mrozek nawet nie zagadała.. :( może to wina czujnika temperatury cieczy? help :(
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

Sam teraz przerabiam czujnik - obejzales dokladnie ten krociec- dekielek ktorym zamykasz obudowe rozdzielacza plynu chlodzacego? Moze ulamane cos jest jak u mnie, albo termo do d... Osobiscie wczoraj zainstalowalem nowke termo plus krociec i dupa dalej sie wychladza, chyba termo skopany na dziendobry albo cos sie zle zlozylo, heh, nie lam sie i znowu rozkrec moze. Wiem ze to wkur... ale co robic.
c
chesteroo
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2008, 13:52
Lokalizacja: Augustów

Post autor: chesteroo »

Byłem u mechanika a on stwierdził zasłoń kartonem.heh kurrr.. :o :o i problem z głowy..ale nie dla mnie..please jakieś sugestie, porady ,cokolwiek ;( Wogóle sie teraz nie podnosi wskazówka podczas jazdy tylko na postoju po upływie jakiś 20 min :cry:
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

oprócz termostatu walnięty może być: króciec, czujnik, licznik - ja obstawiam to pierwsze...
c
chesteroo
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2008, 13:52
Lokalizacja: Augustów

Post autor: chesteroo »

termostat nowy,czujnik temperatury nowy, łącznie już 70zł i nic jest jeszcze gorzej bo teraz wogóle nie wskazuje szlak mnie trafia..czyżbym włożył nowy uszkodzony termostat ??a gdzie znajduje sie ten kruciec?chciałbym dojśc sam co jest grane bo jak postawię do warsztatu to zedrą ze 150 zeta i albo zrobią albo nie :hmm:
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

[quote="chesteroo"]czyżbym włożył nowy uszkodzony termostat ??[/quote]
ja tak miałem kiedyś kupiłem nowy i nie działał dopiero za drugim podejściem trafiłem warto sprawdzić przed założeniem w gorącej wodzie czy działa...
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

o ile dobrze przeczytałem i dobrze zrozumiałem to pisałeś że temperatura spada do zero stopni a sam wiesz że to ni możliwe wskazuje to raczej na awarię wskażnika lub elektryki :( przy zepsutym tarmostacie temp.będzie spadać do ok. 70 st
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
c
chesteroo
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2008, 13:52
Lokalizacja: Augustów

Post autor: chesteroo »

koledzy nasuneła mi sie taka myśl.Bo termostat zmieniał mi taki ''pan złota rączka'' zna sie bardziej na lakierowaniu niż na silnikach :roll: byłem przy tej zmianie i najpierw gostek odkręcił tę obudowę termostatu z rurą.Wydłubał stary termo palcem nowy oparł o ten dekielek obudowy i wsunął termo przykręcił obudowę i tyle.Z tego co tu piszecvie to musi on idealnie leżeć w tej obudowie tak?gościu mi go pewnie zle zamontował tym bardziej że na starym termo pokazywało chociaż 70 st a na tym nic wskazówka podnosi się o milimetr po włączeniu zapłonu czyli termo jest ale jakby go nie było?? :? jak myślicie?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

u kolegi ostatnio sprawdzałem na VAGu temperature cieczy i była 90 stopni okazało się że czujnik walnięty i tylko lekko się odchylał pomimo prawidłowej temperatury.
Podepnij Vaga i sprawdzisz czy wszystko ok z temperatura może to czujnik a termostat działa :gitara:
trzeba sprawdzić
civic r18a2/407 1,6 HDi
c
chesteroo
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2008, 13:52
Lokalizacja: Augustów

Post autor: chesteroo »

dobra umowie sie na Wag-A i napewno napisze co bylo przyczyna!
h
hryniew
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46

Post autor: hryniew »

Podłączam się pod temat z szybkim pytankiem - czy przy wymianie termostatu w 1.6 AEE trzeba zlać cały płyn, czy tylko troszkę wycieknie z samej obudowy termostatu? Nie wiem czy muszę odkręcać korki przy chłodnicy czy nie a niespecjalnie chce mi się to robić...
Zablokowany

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”