[6n2] turbina??? prosze o pomoc

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
pheronike11
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 sie 2009, 18:23
Lokalizacja: Kraków-Limanowa

[6n2] turbina??? prosze o pomoc

Post autor: pheronike11 »

Witam, od dwóch dni cos "niedobrego" dzieje sie z moim silnikiem... przepraszam, wiem ze to typowo babskie zapytanie, ale jezeli ktos moze potwierdzic moje przypuszczenia, bede wdzieczna... otóz silnikowi po kilku minutach jazdy włącza sie kontrolka turbiny i niestety w czasie jazdy silnik zaczyna tracic moc... tzn jakby z polowki robił sie maluch :( co da sie z tym zrobic???
pierwsze auto... i wiesz, że nic nie wiesz ;)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

najlepiej podepnij polę pod VAGa, możliwe że masz przepływomierz zabity brudem, lub do wymiany, to najczęstsza opcja która lubi się posypać, lub też nieszczelność w układzie doładowania, może walnięty zawór BlowOff który wypuszcza całe powietrze, zbyt niskie ciśnienie doładowania, w najgorszym przypadku uszkodzenie turbiny (turbina do regeneracji bądź wymiany) ale to tylko gdybanie, komputer pokaże usterki jakie masz. Wtedy będzie można podjąć jakieś działania.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
pheronike11
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 sie 2009, 18:23
Lokalizacja: Kraków-Limanowa

Post autor: pheronike11 »

[quote="rat4"]najlepiej podepnij polę pod VAGa, możliwe że masz przepływomierz zabity brudem, lub do wymiany, to najczęstsza opcja która lubi się posypać, lub też nieszczelność w układzie doładowania, może walnięty zawór BlowOff który wypuszcza całe powietrze, zbyt niskie ciśnienie doładowania, w najgorszym przypadku uszkodzenie turbiny (turbina do regeneracji bądź wymiany) ale to tylko gdybanie, komputer pokaże usterki jakie masz. Wtedy będzie można podjąć jakieś działania.[/quote]

Dzieki za info, przyda się na przyszłość, jestem juz po wizycie u mechanika i po podpieciu do komputera okazało się ze na szczescie turbina jest ok, natomiast nie działał czujnik stopu !! to powodowalo spadek mocy... bo silnik nie dostawał sygnału o hamowaniu... do konca i tak jako "baba" nie jestem w stanie tego wytłumaczyc, ale grunt, ze zadziałało i autko jedzie bez zarzutów :)
Dzieki jeszcze raz !!
pozdrawiam
pierwsze auto... i wiesz, że nic nie wiesz ;)
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Bardzo możliwe jest to że kierownice w turbinie się zacierają. Typowy objaw to gdy auto jedzie zazwyczaj z wiekszą prędkością nagle traci moc. Gasisz silnik, odpalasz i wszystko znów jest ok. To jest tzw. NOTLAUF.Tak jak kolega pisal- VAG prawde powie.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
Awatar użytkownika
wojtix
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 28 cze 2009, 17:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wojtix »

A jak wygląda kontrolka turbiny??Z ciekawości bo nie wiem
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

mi jak umarla turbina to nie byla na tyle laskawa zeby zapalic po sobie kontrolke ;)
a tak na powaznie to nie wiedizalem ze taka kontrolka wogole jest
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Najlepiej vagiem sprawdzić jej wartości. Ciśnienie doladowania itd oraz oczywiście można wizualnie ją przejrzeć.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote="wojtix"]A jak wygląda kontrolka turbiny??Z ciekawości bo nie wiem[/quote]Niema takiej kontrolki.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
mmslus
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 11 sty 2010, 15:08
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: mmslus »

o ile mi wiadomo panowie to w 1.4 tdi niema geometri wiec notlauf raczej nie mozliwy jesli sie mysle to prosze porawic
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

Tak dla potomnych to chyba toszkę lipton z tym czujnikiem stopu. U mnie też padł a auto działało bez problemu. Mrugał wskaźnik od świec żarowych.
y
yanosho
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 17 lis 2012, 13:12
Lokalizacja: NO

Post autor: yanosho »

Czujnik stopu nie ma nic wspólnego z prawidłową pracą silnika

Jeśli mruga kontrolka świec żarowych to znak, że dzieję się coś niedobrego z silnikiem.

tylko w części masz rację, w wielu vagach jest tak że jeśli nie działa stop to miga kontrolka świec żarowych, miganie kontrolki może oznaczać też inne usterki.

bleah
White Polo 6N2 GTI Pakiet 1.4 TDI AMF+ by Tune-Up
Black A4 B7 S-line 3.0 TDI quattro ASB+ by Ecu Project
Shadow A4 B6 1.9 TDI quattro AVF+ by Tune-Up
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”