Wymieniony: czujnik temp + termostat = 80 stopni ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Wymieniony: czujnik temp + termostat = 80 stopni ?

Post autor: zulv »

Witam!

Ostatnio wymienilem termostat i czujnik na nowy bo mialem problemy z temp silnika. Po wymianie zmienilo sie tylko to, ze czujnik dobrze wskazuje temp. Wczesniej wentylator wlaczal sie przy 90 stopniach, teraz wlacza sie przy 100 stopniach. Stary czujnik wskazywal o 10 stopni mniej.

Teraz w czasie jazdy mam caly czas rowno 80 stopni. Jak stane na swiatlach to podskoczy troszeczke. Ale w pelnym pedzie niestety spada do 80 ? Jak uzyskac to uprganione 90 stopni. Ktos mi powie :) ??

Silnik to 1.4 ABD na osprzecie 1.0 AAU.

Pozdrawiam
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

Możliwe, że termostat jest nie w pełni sprawny mimo to, że jest nowy. Termostat powinien dopiero otwierać sie przy ok. 86 stopniach. Zobacz czy rura z termostatu do chłodnicy jest zimna jak silnik ma jakies 70 stopni, jeżeli nie będzie to znaczy, że termostat nie domyka się. Jeżeli wszystko będzie ok to znaczy że czujnik szwankuje. A co do wentylatora to on ma dwa etapy, pierwszy włącza się przy 92 a drugi przy 105, steruje nim termowyłącznik zamontowany na chłodnicy.
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Nie wiem dlaczego ale z silniczka od wentylatora wychodza mi jedynie 2 blaszki co by oznaczalo ze mam jedynie 1 bieg chlodzenia a nie 2 jak napisales. Mam jeszcze jedno pytanko co to jest za czujnik kory wchodzi w chlodnice ? Za co on odpowiada ?

Nie mam sily juz na ten termostat wymienialem go w lipcu z tym ze jezdzilem z rozwalonym czunikiem i myslalem ze jak wymienie czujnik bedzie wszystko jak trzeba. Wymienilem czujnik i nic nie jest lepiej.
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

możliwe bo były dwie werskie 1 i 2 biegowe. czasem trafiają się felerne termostaty miby nowy ale i tak źle działa. czujnik w chłodnicy to termowyłącznik on włącza wentylator.
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Myslisz ze jak kupie drugi raz termostat to rozwiaze moj problem ? Moze to cos z kompem czy on nie ma nic do rzeczy ?

Jak juz bede to jaki najlepiej termostat kupic ? Ostatnia kupilem firmy Gamets ( ponoc oryginalnie zakladany w vw - tak mowil sprzedawca ).
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

co do firm to nie oriętuję się kup sprawdzisz jak bedzie zły nadal to reklamacja czasem przyznają. komp nie ma nic do tego temperatura która pokazuje zegar jest bezpośrednio brana z czujnika temperatury PTC
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

najlepiej podpiąć pod VAG kiedy jest zimny i sprawdzić po rozgrzaniu silnika jaka jest rzeczywiście temperatura,
u mojego kolegi w audi A4 czujnik pokazuje w VAGu prawidłową temperaturę 90 stopni a na desce jakieś 80 stopni
sprawdzał kilka różnych czujników i żaden nie spasował z tym modelem żeby na desce wychylało się do 90 stopni.
Także warto to zdiagnozować, bo czasem jest inaczej jak widzimy...
civic r18a2/407 1,6 HDi
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Z tym, ze jak kiedys chcialem podpiac sie pod Vaga to nie bylo podlaczenia. Komp nie mogl sie podlaczyc z moim kompem. Wiec watpie ze to rozwiazanie przejdzie.
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Niedawno wymieniałem termostat z tego samego powodu co kolega zulv. Wskaźnik po rozgrzaniu pokazuje około 92 stopni i tak zostaje podczas jazdy. Są różne temperatury otwierania termostatów - zależy od producenta. Mój zaczyna się otwierać przy 88 a koniec otwarcia ma przy 98 stopniach producent Vernet. Wentylator włącza się przy ok 100 stopniach. A jeszcze jedno pytanie czy polo jest zagazowane i jaka jest pompa wody - występują z różną ilością ząbków więc różnią się wydajnością przepływu. Jeżeli polo jest zagazowane to w całym układzie krąży więcej płynu który musi być dogrzany. A poza tym masz 1.4 ABD więc może czujniki z tego silnika nie pasują do wskaźników z 86c. Chyba że są takie same?

Zauważyłem jeszcze że jak mam włączone ogrzewanie na pierwszym biegu to temperatura nie dochodzi do 90 stopni.
Das Auto.
v
vitodr
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 23 sie 2009, 19:19

Post autor: vitodr »

podłączę sie do tematu , w moim polo temperatura nie dochodzi nawet do 70 stopni , w lecie było wszystko ok i wskaźnik dochodził prawie do 100 stopni i wentylator się wtedy załączał i było ok
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Witam forumowiczów
Powiem tak że w mojej poli odkiedy ją mam(a to już 5 latek) wskazówka temperatury nie przekacza 70stopni według zegara. jak stoje w korku temp. wzrasa do 90stopni wentylator sie włącza i wystudz silnik i jest wszystko ok.
N
Neccy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Neccy »

ja również mam kłopot z temperaturą. Przed wymiana termostatu nie dogrzewał nawet do 65 st. Teraz (wymieniałem w wakacje - termostat nowy, sprawdzaliśmy i otwiera się jak powinien) temperatura dochodzi do 70 max 75 w jeździe (nie mówię o staniu w korkach, tylko o jeździe na trasie). Dalej nie mam pomysłu czemu tak jest. Sprawdzę, czy nie mam trochę powietrza w układzie chłodzenia ale nie wydaje mi się, żeby to było to.
6
6N-Lukasz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: 6N-Lukasz »

Najprawdopodobniej ten czujnik bądź termostat, który wymieniłeś są niesprawne

najlepiej kupic dobre jakosciowo czesci i wtedy masz wieksza pewnosc...termostat otwiera sie przy 86 i niekoniecznie jak tutaj ktos pisal wentylator ma 2 biegi bo byly 2fy ktore posiadaly tylko 1 bieg wentylatora

poza tym masz 2 czujniki temp, niebieski na silnik oraz czarny na zegary

dobre komponenty i bedzie OK

pozdraVWiam
G40 - DAS IST AUTO

2007 - ŚLESIN\'07 / TSK\'07
2008 - PORAJ\'08 / WIĘCBORK\'08
2009 - KUTNO\'09 / MAJÓVWKA\'09 / ŚLESIN\'09 / VWMania\'09
2010 - KOZIENICE\'10 / VWMania\'10
2011 - ŚLESIN\'11
N
Neccy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Neccy »

Termostat jest sprawny, sprawdzałem z termometrem, dobrze się otwiera. Wentylator jednobiegowy, włącza się ok 95 - 100 st. Może czujnik temp jest walnięty i zaniża wskazania...
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

kup wiec czujnik albo najlepiej oba z dobrej firmy - tez przerabialem temat i na czujniku za 8zl (TOPRAN) dzialy sie dziwne rzeczy (mialem 3 sztuki) ... po wymianie na czujnik EPS za 35zl auto wydaje sie miec nawet odczuwalnie lepszego kopa - nie polecam oszczedzac na komponentach dajacych sygnaly do urzadzenia sterujacego bo wtedy zaczynaja sie cyrki :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”