[6n] Temperatura silnika, a włączone ogrzewanie. Termostat ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""szwed65""]termostat wymienialem zaraz jak go kupilem czyli gdzies na poczatku roku.[/quote]
Wszystko ma swój czas tylko teściowe długo żyją.

Tu jest

Obrazek

Ten komplet trza kupić

Obrazek

Obrazek

Ten bolec termostatu wchodzi w te siedzisko które lubi przebić lub wyłamać termostat dlatego komplet kupujemy

Obrazek

I sprawdż te gładzie tam możesz mieć problem bo nie dokręcisz nawet nowego,czekać cie będzie szlifowanie.

Obrazek

Lub tu
viewtopic.php?f=20&t=8826&p=71050#p71050
Awatar użytkownika
szwed65
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:52

Post autor: szwed65 »

oki dzieki bardzo za pomoc
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

pytanie trochę offtopowe:
Dziadek13 jak ty utrzymujesz taki czyściutki silnik? jak nówka, pewnie ta osłona pod silnikiem robi też swoje... :good:
civic r18a2/407 1,6 HDi
s
sosik36
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2009, 13:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sosik36 »

No to ja wymianę termostatu mam już za sobą :D Spostrzeżenia: termostat założyłem taki: http://www.swistak.pl/a4188734,TERMOSTA ... ESEL-.html
tylko firmy Wahler (początek otwarcia 87 st). Ten, który wymontowałem faktycznie był niedomknięty. Króciec, jak pisałem wcześniej, bez "rusztowania" w środku, więc nie wymieniałem go. Nie zlewałem całego płynu z układu chłodzenia - po naprawie weszło ok 3l ale pewnie się będzie jeszcze odpowietrzał więc będę musiał dolać. Tak czy siak 4l powinno wystarczyć. Teraz polówka potrzebuje ok 1 km żeby złapać 70 st i kolejnych dwóch do 90 st. Bez względu na to czy ogrzewanie włączone czy nie, trzyma 90 st przy 4 st na zewnątrz. Na postoju grzałem go na siłę na wysokich obrotach, ale załącza wentylator na chłodnicy i 90 przekracza o jakieś 2 st i dalej już nie rośnie. Ciekawe jak będzie latem w korku :niewiem: Czuć naprawdę dużą różnicę w ogrzewaniu wnętrza - szybciej się nagrzewa i nie trzeba otwierać nagrzewnicy na maxa. Całość wymiany ok 1 godziny (łącznie ze stygnięciem cieczy i sprawdzeniem po naprawie).
k
kerad609
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 08 gru 2008, 9:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kerad609 »

Powinien trzymać 90 st niema co dyskutować.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""rat4""]Dziadek13 jak ty utrzymujesz taki czyściutki silnik? jak nówka, pewnie ta osłona pod silnikiem robi też swoje... :good:[/quote]
Tak osłona.
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

sosik36 a jak załączysz na maksa dmuchawę i ogrzewanie, to o ile temperatura Ci spada?
Proszę Cię o to, abyś nie odpisywał w ciemno, tylko sprawdził przy najbliższej okazji! Z góry dzięki. :D
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
s
sosik36
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2009, 13:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sosik36 »

ragiern trochę późno już dziś na takie doświadczenia ale jutro rano jak będę jechał do pracy to przeprowadzę stosowny test. Sprawdzę w czasie jazdy i na postoju i od razu odpiszę :)
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

OK. Wielkie dzięki. :grin:
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
s
sosik36
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2009, 13:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sosik36 »

ragiern
Zrobiłem dziś rano sunę w samochodzie :D : po osiągnięciu temp 91 st (wskazówka przekroczyła 90 może o milimetr) nagrzewnica na max, wiatrak na 4 i wszystkie nawiewy otwarte. W ogóle nie zaobserwowałem spadku temperatury, ani w trakcie jazdy (co prawda po mieście z postojami na światłach itp.) ani na postoju. Jak zrobiło się gorąco to wyłączyłem ogrzewanie ale wskazówka nadal była tam, gdzie na początku. Fakt, że było dziś stosunkowo ciepło (ok 10 st). Jak przyjdą mrozy i będę jechał gdzieś dalej (w sensie, że bez postojów) to może będzie inaczej.
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Dziękuję Ci bardzo za pamięć i przeprowadzenie testu!
Najwyżej dla stuprocentowej pewności poproszę Cię o to samo, jak nastaną tęgie mrozy. ;-)
Przepraszam, że jestem taki upierdliwy, ale mówiąc najkrócej jestem w kropce. Mój termostat rzekomo działa dobrze (szybko łapie 90*C, nie gubi temperatury w trakcie jazdy, przy ogrzewaniu na full i 1. stopniu wentylacji wskazówka ani drgnie), ale gdy ogrzewanie jest załączone na maksa, a obroty wentylatora na 3 lub 4, to już jest gorzej i temperatura spada, ale po chwili wraca do optymalnego poziomu.
Tak więc staram sie ustalić, czy jest to normalny objaw, czy już termostat zaczyna powoli szwankować.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
s
sosik36
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2009, 13:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sosik36 »

A może to faktycznie termostat. Wg. mnie może być tak, że termostat otwiera Ci się przed 90 ale zamyka np. koło 85. Wtedy temperatura spada a później rośnie. Choć z drugiej strony w trakcie jazdy pewnie też by Ci spadała. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi :) A co z temperaturą jak Ci się załącza wentylator chłodnicy?
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

ragiern to jest normalny objaw poprostu ciecz w nagrzewnicy tak sie ochladza ze zanim sie znowu nagrzeje i dojdzie goraca do czujnika temp to chwile trwa. JA tak mialem kiedys w oplu i to byl normalny objaw. Gorzej jakby ci wskazowka spadła i tak stała wtedy to by byla wina termostatu.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

No to mnie pocieszyliście. :D
Mówiąc szczerze troszkę się przeraziłem, gdy na odcinku około 400-500 metrów temperatura silnika spadła o 20*C.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

[quote=""ragiern""]No to mnie pocieszyliście. :D
Mówiąc szczerze troszkę się przeraziłem, gdy na odcinku około 400-500 metrów temperatura silnika spadła o 20*C.[/quote]

Koledzy moim skromnym zdaniem to za duzy spadek temperatury.

Sory ragiern :blush2:
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”