Chyba mnie oszukali... 1043cc 1994r. coupe

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
maryoxx
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:32

Chyba mnie oszukali... 1043cc 1994r. coupe

Post autor: maryoxx »

Witam!!
Wczoraj kupiłem polo coupe z 1994r.
Technicznie stan igła, wcześniejszy właściciel zakończył kapitalny remont zawieszenia itp.. wszystkie amorki, gumy w zawieszeniu, tulejki, łożyska, końcówki drążków, zrobił zaprawki.. trzeba tylko pomalować tylne błotniki, gdyż wspawane są reperaturki od kombi ;] - nieźle wygląda.. Tyle w ramach pochwały.. 800zł uznałem za cenę którą jest wart samochód..

Problem.. Sprzedawca zapewniał mnie że w aucie jest skrzynia 5-biegowa.
Niestety auta nie odpalałem przed zakupem. Zaufałem mu na słowo, gdyż to znajomy mojego taty.
Dziś udało mi się uruchomić auto po prawie dwu letnim postoju. Chodzi świetnie, czas się przejechać... I gdzie jest 5tka?
Z numeru VIN wynika, że to 1994r. w dowodzie 1995 (składak).1994r? mają wszystkie skrzynie 5? W czym tkwi problem? Lewarek od biegów wychyla się w prawo tak jakby ona miała tam być ale zamiast 5 to redukuje mi na 3..

Czy to oznacza że zostałem zrobiony w konia? A może trzeba podregulować? Miał ktoś taki problem kiedyś?
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

raczej przy silniku 1.0 nie bedziesz mial 5 biegow ,napisz chociaz oznaczenie silnika ,wtedy zobaczy sie jaka 5 tam pasuje i czy wogole pasuje
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Przy 1.0 jak najbardziej może być 5 biegów, ponieważ ja nawet mam :grin: szczerze to trochę Ci się dziwię maryoxx, że kupują auto nie wsiadłeś do środka aby zobaczyć czy w ogóle biegi chodzą, no ale w sumie za takie pieniądze to nie ma co płakać :rotfl:
k
kryniu85r
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: kryniu85r »

szczerze mowiac mam polo ze skrzynia 4 i jestem z niej bardzo zadowolony, jedyny bol to ze powyzej 100km/h jest glosno w aucie i wtedy tej 5 brakuje (ale jak muzyczke sie podkreci to jest ekstra)
5,6 Pb /100km
Awatar użytkownika
dru8d
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dru8d »

[quote=""alienek""]raczej przy silniku 1.0 nie bedziesz mial 5 biegow[/quote]

Również się z tym nie zgadzam. Ja też mam 5 biegów. Wydaje mi się, że w nowszych rocznikach to było nawet więcej skrzyń piątek niż 4.
VW Polo Fox Style 86C/2F (Steilheck), rocznik: 1994, silnik 1.05i, kolor: Classic Green Perl LC6U, audio: Pioneer DEH-4000 UB ( 2 + sub)
Awatar użytkownika
tomaloski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 23 kwie 2009, 9:04

Post autor: tomaloski »

A ja się zgadzam. W tamtych czasach skrzynia "piątka" była rarytasem w opcji na życzenie klienta i jeżeli była oczywiście dostępna do danego silnika, albo montowano ją w specjalnych wersjach Polo, trudno może sobie to wyobrazić ale 5-cio biegowa skrzynia to był kiedyś luksus w tej klasie aut :) Być może miałeś 5, ale została zmieniona na 4, podsumowując, dużo litrówek z piątkami nie jeździ.
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

spróbuj pod regulowac ale to idż do poprzedniego właścicielaniech on sam spróbuje znaleźć tą 5
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Ja też jestem szczęśliwym posiadaczem polusi od 5 lat:) mam 1.0 coupe AAU z 1991r i mam orginalnie 5 skrzynie. A na lewarku ile masz biegów? jak 5 do przodu to wszystko jasne no chyba że masz zmienioną gałke;)
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Szczerze mówiąc to mi na skrzyni 5 brak biegów... Znaczy według mnie skrzynia jest za krótka :glare: jadąc te ok 100km/h jest już dość głośnoo bo i obroty silnika nie małe... Mogę praktycznie cały czas śmigać po mieście na 4/5 biegu.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Ja nie mam takiego problemu jadąc na 5-teczce 100-110km/h nie jest wcale aż tak głośno robi sie głośniej powyżej 120km/h ale to normalne.
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

ja mam 2f ktore w fabryce było golasem-fox i nawet wg nalepki w bagazniku mam kod skrzyni 5b ktora jest zalozona a polo z 91 roku wiec trza troche poczytac a nie strzelac ze w 1.0 nie ma 5b
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
jackdaniel1125
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 30 maja 2009, 8:43
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
Kontakt:

Post autor: jackdaniel1125 »

maryoxx
pokarz fotki tych błotników z tyłu :D
Sprzedam sterownik do polo 1.3AAV cena 50ziko + wysyłka
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Moja Pola też jest golas ale 5- skrzynia orginał:P
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

[quote=""adr0444""]ja mam 2f ktore w fabryce było golasem-fox i nawet wg nalepki w bagazniku mam kod skrzyni 5b ktora jest zalozona a polo z 91 roku wiec trza troche poczytac a nie strzelac ze w 1.0 nie ma 5b[/quote]
ja nie wiem czy wiesz ale .. nie do wszystkich silnikow byly montowane 5 , po zatym koncern VW liczy sobie za kazdy dodatek .. ja nie wykluczylem tej skrzyni , poprostu nie jest to tak czeste , a wiekszość polowek ma juz skrzynie wymienione , i zazwyczaj wymienione na 5 , chodz 4 do litrowek sa lepsze bo maja dluzsze przelożenia ..

Modell Getriebe kW / PS Steilheck – Preis DM Coupé – Preis DM
Fox 4-Gang 33 / 45 16.600,– 17.055,–
Fox 5-Gang 33 / 45 16.990,– 17.445,–
Fox 4-Gang 40 / 55 17.680,– 18.135,–
Fox 5-Gang 40 / 55 18.070,– 18.525,–
CL 4-Gang 33 / 45 17.470,– 17.925,–
CL 5-Gang 33 / 45 17.860,– 18.315,–
CL 4-Gang 40 / 55 18.550,– 19.005,–
CL 5-Gang 40 / 55 18.940,– 19.395,–
CL 5-Gang 55 / 75 20.685,– 21.140,–
GT 4-Gang 40 / 55 19.900,– 20.355,–
GT 5-Gang 40 / 55 20.290,– 20.745,–
GT 5-Gang 55 / 75 22.035,– 22.490,–
G40 5-Gang 83 / 113 n.v. 25.690,–
Fox Diesel 5-Gang 35 / 48 18.395,– 18.850,–
CL Diesel 5-Gang 35 / 48 19.265,– 19.720,–

Getriebe - skrzynia biegów
Gang - bieg
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Sorry ale nie zgadzam się że do litrówki lepsza jest czwórka przecież polo na skrzyni 4 biegowej czy na 5 biegowej jedzie tak samo szybko czyli przełożenie całkowite na najwyższym biegu jest takie samo no chyba że porównujemy skrzynie od różnych motorów.
Tysiączka ma mniejszą moc,niższy moment obrotowy i do tego jeszcze osiągany przy większych obrotach na dodatek sporo krótszy skok tłoka niż motor 1.3 więc według mnie piątka jest jakby stworzona do tysiączki.Co tu dużo gadać 1.05 mocą nie grzeszy a jak biegów gęściej to sprawniej się buja :D.Zresztą mam porównanie moje sterane HZ z piątką lepiej się zbiera niż kolegi AAU z czwórką mimo że jego młodsze i w lepszym stanie.Jeśli zaś chodzi o pytanie autora tematu to co za problem wejść pod auto piątka ma blaszany czarny dekiel a czwórka nie ot i cała filozofia.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”