Pomocy ! Dośc silne szarpanie Polo 1.4 16V

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Krasi120
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 02 lip 2009, 21:02
Lokalizacja: Radlin

Pomocy ! Dośc silne szarpanie Polo 1.4 16V

Post autor: Krasi120 »

Witam moja polóweczka przeszła już kilka skomplikowanych zabiegów była już u 5 mechaników i żaden nie wie co jest grane a problem jest taki że gdy silniczek jest zimny to jest wszystko ok ładne ma przyśpieszenie i w ogóle płynnie jedzie ale jak już silnik się zagrzeje to autko zaczyna świrować dość mocno szarpie i nie zależy to od biegu i obrotów i prędkości nawet jak się mu ,,depnie,, potrafi zgasnąć jak się hamuje do 0 km/h i zaznaczę sprzęgło wciśnięte to zgaśnie ale zauważyłem że jak samochód stoi to coś huczy jak sie wciśnie sprzęgło to już tego nie słychać a jak znowu sie puści sprzęgło to znowu huczy . Sprzęgło wymieniane 4 miesiące temu skrzynia była rozbierana bo niektórzy stwierdzili że to skrzynia skrzynie po regeneracji huk nie znika . gdy zaczyna sie szarpanie samochodu to pojawia sie smród spalonego sprzęgła ale to też nie zawsze . pomóżcie bo już nie wiem co robić z góry dzięki
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Krasi120""]Sprzęgło wymieniane 4 miesiące temu skrzynia była rozbierana bo niektórzy stwierdzili że to skrzynia skrzynie po regeneracji huk nie znika . gdy zaczyna sie szarpanie samochodu to pojawia sie smród spalonego sprzęgła ale to też nie zawsze . pomóżcie bo już nie wiem co robić z góry dzięki[/quote]

A wysprzęglik wymieniony i sprzęgło napewno dobre i dobrze założone?
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Krasi120
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 02 lip 2009, 21:02
Lokalizacja: Radlin

Post autor: Krasi120 »

wysprzęglik nie mam pojęcia . a czy dobrze założone też nie dowiem sie w sobote bo ponownie bd rozbierane . a sprzęgło firmy Valeo i był mieniony komplet . a co to takiego wysprzęglik ?? sorki za gupie pytania ale nieznam sie :p
Awatar użytkownika
polokolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 22 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: polokolo »

jest to łożysko które siedzi między skrzynią a sprzęgłem
huczy napewno to jeżeli mówisz
[quote=""Krasi120""]coś huczy jak sie wciśnie sprzęgło to już tego nie słychać a jak znowu sie puści sprzęgło to znowu huczy[/quote]
Awatar użytkownika
Krasi120
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 02 lip 2009, 21:02
Lokalizacja: Radlin

Post autor: Krasi120 »

[quote=""polokolo""]jest to łożysko które siedzi między skrzynią a sprzęgłem
huczy napewno to jeżeli mówisz [/quote]
aha dzięki za wskazówke tez to podsune mechanikowi ;/ ale jak to jest takie proste że to łożysko to ciekawe czemu żaden tego nie zniwelował ;/
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""Krasi120""]problem jest taki że gdy silniczek jest zimny to jest wszystko ok ładne ma przyśpieszenie i w ogóle płynnie jedzie ale jak już silnik się zagrzeje to autko zaczyna świrować dość mocno szarpie i nie zależy to od biegu i obrotów i prędkości nawet jak się mu ,,depnie,, potrafi zgasnąć jak się hamuje do 0 km/h[/quote]

Ja bym sie przyjrzał zapłonowi a dokładniej czujnik halla,ale pierwsze niech polo porozmawia z vagiem.


Objawy
Szarpanie, nierówne przyspieszanie, trudność utrzymania stałych obrotów... np. jechanie na 4 biegu ze stałą prędkością 80km/h sprawia problemy; odczuwalne jest poszarpywanie... przy przyspieszaniu i zwalnianiu nie jest to takie odczuwalne; no i przede wszystkim błąd wykazywany na VAGu :

00515 Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
16-10 Signal Outside Specifications Intermittent
[quote=""Krasi120""]jak sie wciśnie sprzęgło to już tego nie słychać a jak znowu sie puści sprzęgło to znowu huczy[/quote]

Co do łożyska oporowego bo tak sie nazywa to możesz łatwo sprawdzić stań prawym kołem na krawężniku żeby łożysko opadło na skrzynie i posłuchaj czy huczy bo być może nie założyli sprężynki odciągającej łożysko w kierunku skrzyni i ono cały czas pracuje lub linka za mocno szpanuje łapke tego łożyska.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”