No właśnie panowie. Wiem, że jest jakiś sposób aby oraganoleptycznie zbadać, czy termostat jest OK. Którą rurę trzeba dotkąć aby to sprawdzić i co świadczy o jego niepoprawnym działaniu?
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->
jak odpalasz z rana silnik to ma się nagrzewać tylko jeden wąż bodajże dolny,
jeśli jeden jest gorący a drugi letni lub też gorący to znaczy że termostat puszcza i do wymiany,
prawidłowo ma być tak, że jeden wąż zimny do czasu nagrzania do 90 st a potem drugi powinien się rozgrzać
Z tego co piszesz to wygląda na to że termostat znowu dał ciała ... Z objawów wynika jakby Ci nie domykał. Przy wymianie termostatu króciec też wymieniałeś ? czy tylko sam termostat ?
całkiem możliwe, może trafiłeś na bubel, różnie to bywa, kupuj tylko wahlera, trzeba też kuknąć w ten cały zakichany króciec bo czasem przez zerwanie tej konstrukcji w środku termostat przepuszcza.
ragiern, ja skorzystałem z uniwersalnego miernika z termoparą ale zwykły termometr elektroniczny też powinien wystarczyć. Odpalasz zimny silnik i mierzysz temperaturę chłodnicy. Jeśli zaczyna wzrastać zaraz po uruchomieniu silnika to znaczy, że termostat jest walnięty. Możesz też sprawdzić temperaturę górnego przewodu, który idzie do chłodnicy. Dziś kupiłem termostat Wahler za 35 zł a przy okazji dowiedziałem się, że w różnych silnikach są różne termostaty. Ten mój (1.3 ADX 1995r.) jest ponoć jakiś nietypowy bo do większości polówek termostat tej samej firmy kosztuje ok 50zł i ma brzydki zwyczaj przebijania króćca. W moim silniku króciec też jest trochę inny - nie ma czego w nim przebijać, więc gość w sklepie powiedział, że na pewno nie muszę go kupować. Jak rozbiorę i sprawdzę, to okaże się czy miał rację:)
[quote=""rat4""]trzeba też kuknąć w ten cały zakichany króciec bo czasem przez zerwanie tej konstrukcji w środku termostat przepuszcza.[/quote]
Raczej na odwrót. Zerwanie rusztowania w środku, powoduje iż igła termostatu nie ma się czego oprzeć przy otwieraniu. W skutek czego obieg jest cały czas zamknięty.
@Dziadek ja kupiłem taki jak pokazałeś pod linkiem, bo według katalogu taki właśnie jest w mojej wersji. Dziś tego jeszcze nie wymieniałem, bo nie miałem czasu ale jutro jak to rozbiorę i będę wiedział na 100% to dam znać. A króciec, który mi gość w sklepie pokazywał jest podobny do tego ze zdjęć tylko nie ma w środku tego sławnego "rusztowania" - jest pusty okrągły otwór.
mam problem z ogrzewaniem. mam wymienieony termostat i wogole nie wieje cieplem. jak jezdze po miescie to zlapie temperature a na trasie wskazowka podniesie sie troszeczke i znowu jaik w miescie to znowu lapie co robic???
[quote=""szwed65""]mam wymienieony termostat i wogole nie wieje cieplem[/quote]
Czujnik temperatury niema tu nic do rzeczy nic nie wieje,wymienić a wymienić to też różnica czyli założyłeś jakiś felerny,polecam poprawić obsadzenie termostatu lub jego wymiana.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2009, 19:49 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.