Problem z odpalaniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lucas1980
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 14 paź 2009, 17:33

Problem z odpalaniem

Post autor: lucas1980 »

Witam,
Polówka 1.3ADX i straszny problem z odpalaniem przy wilgoci i deszczu.Czasami kręcę autko prawie do rozładowania aku.Zazwyczaj po 10-20 razach zatrybi.Jak już odpali czuć w środku nieprzepalonym paliwem.Autko przez chwilę
szarpie i dusi się ,aż wskoczy na obroty i później wszystko gra.
Co sprawdziłem??
-wymienione przewody WN
-wymienione świece
-wymieniony palec i kopułka
-sprawdzona cewka
-pompa paliwa śmiga
-czujnik temperatury ok
-filtry ok
-dodatkowo wiele innych rzeczy, których już nie jestem w stanie przypomnieć sobie i zero efektu.
Dzięki za pomoc.Polówkę mam już troszkę czasu więc sam postaram się pomóc innym.Ostatnio np.
sam "paulinę" przemalowałem, a jest tam kilka knifów.
Pozdrawiam
dzięki za pomoc
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""lucas1980""]Polówka 1.3ADX i straszny problem z odpalaniem przy wilgoci i deszczu.Czasami kręcę autko prawie do rozładowania aku.Zazwyczaj po 10-20 razach zatrybi.Jak już odpali czuć w środku nieprzepalonym paliwem.Autko przez chwilę
szarpie i dusi się ,aż wskoczy na obroty i później wszystko gra.[/quote]
Wilgoć gdzie może robić problemy? ano w układzie zapłonowym cewka zapłonowa może pęknięta i tam wilgoć ci sie dostaje przewody wymieniłeś,świece wymieniłeś kopułka i palec wymieniłeś pompa śmiga i filtry ok czyli zostaje cewka zapłonowa no i może ale może czujnik halla.Lub przewód zasilający cewke zapłonową i czujnik halla ma jakieś luzy i podaje za niskie napięcie bo po kluczyku powinno sie wachać się między 9 a 7 V a bez kręcenia rozrusznikiem powinno być 11.5V.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

może masz coś nie tak z rozrządem, może trzeba wyregulować zapłon, polówki szybko trybią nawet przy ostrym mrozie benzynka po kilku ciężkich obrotach odpala.
Jedź do mechaniora niech podłączy lampę stroboskopową i zdiagnozuje może w tym siedzi diabeł.
civic r18a2/407 1,6 HDi
l
lucas1980
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 14 paź 2009, 17:33

Post autor: lucas1980 »

Chmmmm.Pamiętam te czasy, jak w duże mrozy Polówka nie zawiodła mnie ani razu.Ale nasunęliście mi dobre spostrzeżenie.Jutro miernik w dłoń i pomierzę jak cewka wygląda po postaniu na wilgoci.Chce swego czasu
zrobiłem nawet osłonę na kompa bo podszybie lubi wilgoć.
Cewkę jak mierzyłem to wyjąłem i dla pewności wszystkie szczeliny itd. pouszczelniałem silikonem.No ale jest
to zwykłe trafo i może tu diabeł tkwi.
Rozrząd- szczerze nie znam dokładnych objawów-ale wydaje mi się,że nie.Jak jest sucho (nawet przy niskiej
temperaturze) odpala i zero problemów.
Mam cały nowy aparat zapłonowy i po sprawdzeniu cewki chyba od tego zacznę.
Dzięki za rady.
Może jeszcze ktoś coś podrzuci.O wynikach zmian dam znać.
Ps. acha sam w samochodówce pracuję więc jakiekolwiek problemy z układem kierowniczym (kolumny,
wspomaganie etc.)bijcie jak w mór - akurat o tym mam troszkę pojęcia.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

lucas1980
no to ja się zapytam odnośnie ukł.kierowniczego, mianowicie mam niewielki luz na kierownicy, około pół centymetra w lewo i w prawo jak delikatnie kręcę kierownicą,
czy można skasować ten luz i jak to zrobić? dodam że auto jeździło długo na zbyt szerokich oponach 195 i na pewno przez to coś się tam zużyło szybciej.
Byłbym wdzięczny za wskazówkę do usunięcia luzu, mam nadzieję, że da się to zrobić bez rozkręcania całej kolumny...
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”