Przedni zderzak - jaki i czy dam radę sam wymienić?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Przedni zderzak - jaki i czy dam radę sam wymienić?

Post autor: Anonymous »

Witam!!

Mój przedni zderzak zaczyna mocno korodować (jak widać poniżej), więc postanowiłem go wymienić.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z książki "Sam naprawiam..." wynika, że powinno to być dość łatwe - dam radę sam?
No i chciałem spytać jaki zderzak powinienem zakupić, bo na Allegro widzę kilka rodzajów i nie jestem pewien, czy ten czy na przykład ten. Ten mi się widzi najbardziej. Przy okazji - co to znaczy "szeroki zderzak"?

A Krakusów zapytam: gdzie taki zderzak najlepiej w Krakowie kupić?
L
Lynn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 23 lip 2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lynn »

Ty masz wąski zderzak z dokładką, składany z kilku części (Taki jak na tej aukcji: http://allegro.pl/item762253285_zderzak ... ogeny.html - belki (tej na samym dole) nie wyciągasz). Odkręcanie jest bardzo łatwe, ale troche trwa. Śrub jest dosyc sporo. Nie zapomnij odkręcic pierwszych dwóch czy trzech śrub w nadkolach.
Najlepiej miec kanał i odkręcac od dołu. Wszystkie sruby można odkręcac będąc pod samochodem, oprócz tych z ostatniego, głownego elementu, które są pod grillem (trzeba go wyjąc)

Przygotuj przede wszystkim klucz dziesiątkę. Ja jeszcze potrzebowałem gwiazdkę do odkręcania (nie wiem jak to sie profesjonalnie nazywa ;p).

Szeroki od wąskiego różnią się przede wszystkim wyglądem. Szeroki składa się z jednej części: http://allegro.pl/item761726379_zderzak ... mplet.html


PS. Poszukaj jakiegoś droższego oryginalnego zderzaka, a nie te plastiki. Może będziesz miał fart, trafisz pod kolor i nie bedziesz musiał malowac ;p


EDIT: Chociaż... chyba możesz to odkręcic jako całośc, skoro i tak chcesz wymieniac. Chociaz głowy nie dam. Ja odkręcałem wszystkie po kolei, bo srodkowy był do prostowania ;p
Obrazek
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Demontaż należy rozpocząć od odkręcenia plastikowej dokładki (tej na samym dole) zwanej "hokejem" - o ile pamietam 6 albo 8 wkrętów na klucz "10"; wskazany rurkowy albo grzechotka. Potem trzeba wyciagnąć tę plastikową kratkę z dolnej części zderzaka,bo pod nią ukryte są kolejne śruby (chyba 4). Należy tez poodkręcać wkręty znajdujące sie w nadkolach, ty niestety kłania się nakładka do TORXa (taka gwiazdka) bo bez niej nie ruszysz. Żeby ruszyc "główną" część zderzaka, bedziesz musiał odkręcić... kierunkowskazy (1 TORX od góry), bo pod kierunkowskazami znadziesz łączenie tej plastikowej ramki w której siedzi grill - z błotnikiem. Sam grill jest na wcisk, trzyma go 4 albo 6 zatrzasków, które należy podważyc śruokrętem żeby nie połamać. Dopiero pod plastikową listwą znajdziesz kolejne śruby TORX które trzeba odkręcić żeby zdjąć "zderzak właściwy". Pod nim bedzie już tylko belka przednia. Powodzenia.
L
Lynn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 23 lip 2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lynn »

[quote="sidewinder3"]Żeby ruszyc "główną" część zderzaka, bedziesz musiał odkręcić... kierunkowskazy (1 TORX od góry), bo pod kierunkowskazami znadziesz łączenie tej plastikowej ramki w której siedzi grill - z błotnikiem. Sam grill jest na wcisk, trzyma go 4 albo 6 zatrzasków, które należy podważyc śruokrętem żeby nie połamać. Dopiero pod plastikową listwą znajdziesz kolejne śruby TORX które trzeba odkręcić żeby zdjąć "zderzak właściwy". [/quote]


Nie zgadzam się. Mi wystarczyło samo wyjęcie grilla i lekkie odgięcie tej małej listwy. Kierunkow nie musiałem zupełnie ruszac.
Obrazek
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

[quote="Lynn"] Mi wystarczyło samo wyjęcie grilla i lekkie odgięcie tej małej listwy. Kierunkow nie musiałem zupełnie ruszac.[/quote]
Tak, co nie zmienia faktu że aby wymontować tę listwę nalezy najpierw odkręcić kierunkowskazy a następnie znajdujące się pod nimi wkręty. Zresztą w przypadku części z plastiku wolę nic nie odginać bo nie wiadomo czy czasem coś nie pęknie.
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

sidewinder

Niby tak, ale ja proponuję odkręcić kierunki,
wyjąć grila razem z tą plastikową ramką i dopiero odkręcić 2 pionowe
śruby zderzaka.

Nie wiem jak wypiąć kratkę grila z zatrzasków, bez zdejmowania całości.
Roboty niewiele, a można coś przy grilu połamać, więc decyzja należy do Ciebie marcolphus
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Mam jeszcze dwa pytania:
1. Czy dam radę bez kanału? Bo nie mam nikogo znajomego z kanałem...
2. W sumie zderzak jest w porządku, tylko ta dostawka poniżej koroduje. Czy jest szansa kupić ją samą (i czy to fachowo nazywa się dostawka?)?
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

Bez kanału dasz radę.
Kupić można, np u mnie :D
bo w ostatni weekend zmieniłem wąskie zderzaki z blaszanymi dołami na szerokie.
Na mojej blaszce nie ma żadnych śladów korozji,
zrobie jakieś zdjęcia to Ci podeślę.
A tak na marginesie, trochę ciężko znaleźć tą blaszkę w dobrym stanie :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”