O ile się nie mylę - posiadasz silnik 999 ccm typu AER z wielopunktowym wtryskiem benzyny , 8-zaworowy. mam taki sam w jednym z moich Polo.
To silnik typowo do jazdy miejskiej - i to dość spokojniej, przy tym wymagający raczej wysokich obrotów, zeby w ogóle jechał.
Trwały, bezawaryjny - i wyjątkowo niewdzięczny do rasowania, zwłaszcza jeśli ma startować w konkurencji z innymi markami ( nie z innymi Polo w tej klasie pojemności ).
Podstawą była by wymiana map jednostki sterującej wtryskiem - to już da cokolwiek, aczkolwiek niewiele.
Potem - to juz ingerencja w układ dolotowy, wydech, odciążenie korbowodów, wału i koła zamachowego ( z wyważeniem całości, a to już problem ).
I w sumie - niewiele to da - szacuję, ze do jakiś 70 KM by się doszło, przy radykalnym wzroście zużycia paliwa.
Jeśli kategoria "open" - zdecydowanie opcja zmiany marki i rasowanie czegoś, co z 1,3 ma w granicach 95 - 100 KM.
Jeśli Polo - swap na starszy model, najlepiej gaźnikowy + sprężarka wypornościowa + dopracowanie.
Odnośnie odjechanego CC - zapraszam na organizowane u nas coroczne zloty ( tu wiem, ze narobię sobie wrogów u braci spod znaku VW, ale to ja je organizuję, niesiony siłą rozpędu i tradycji, sam mam w kolekcji jedną 17-letnią ) klubu Opla Corsa A - na dwóch ostatnich zlotach prezentowane były torowe Corsy ( model, zważcie - 17-letni i starsze ) A z silnikami 1,8 turbo oraz 2,0 , zawitała takze raz 2,5 V6 - startujace na 1/4 mili ( znany w Polsce Klima ze swoją zieloną rakietą ) osiągajace 180 - 250 KM , co przy samochodzie o masie nieco ponad 700 kg daje naprawde niezapomniane wrażenia.
Można sporo podpatrzeć, pogadać, zrobić w praktyce - zlot trwa 4 dni. Tylko - VW zostawcie przed bramą, bo towarzystwo po ubiegłorocznych "występach" na ośrodku zlotowym braci spod znaku Golfa - bardzo na VW cięte, rytuałem stało się coroczne poszukiwanie " podpałki do Golfa" ...
Polo w najsłabszej wersji naprawdę nie jest urodzonym sprinterem - i raczej niech taki pozostanie.
Albo kup polo 86c2f z silnikiem 3f 1.3 75KM to jest polo gt. mam takie jako drugie polo. Lekka buda jeszcze jak bys go odchudzil,seryjne fajnie wymiata.Bawilem sie troszke w rajdy amatorskie polowka 1.3 na pelnym wtrysku 55KM.niema szalu ale odchudzona nawet sie zdierala,skrzynia 4ka,na poczatek ,bo zeby cos wygrywac w amatorce to juz trzeba miec auto "porobione" przyjezdzaja cc 1.2 ok 90-100KM bez turbo a swifty seryjnie maja 101KM a jaki moment obr. i niema szans z nimi.Drogi lecz wspanialy sport.Kupuj polo gt i na tych 75KM tez bedziesz mial frajde, a i pamietaj samo auto i KM niewygrywaja! dodry zawias i opony polowa sukcesu.(kierowca tez)
No macie racje ale pozostaje jeden problem... :-( Majac silnik 1.3 od tego g40 to w dowodzie juz jest pojemnosc 1300 cm3 z hakiem... a to jest klasa do 1.3 czyli maksymalnie 1200cm3 z hakiem... To jest najwiekszy problem... :niewiem:
nie 1.3 z hakiem tylo coś w stylu 1296,00 cm3 albo podobnie (niech mnie ktoś poprawi dokładnie) czyli do 1.3 się załapiesz ;-)
Moje 1.3 czyli 1.6 ma w dowodzie własnie 1296
No to super... Teraz tylko silniczek dobry znalezc i bedzie cycuś glancuś...Skfarek a jak to jest jak np. pieski sie przyczepia?? Ale zreszta gdzies ich mam...