zawieszenie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
priv4
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 29 cze 2009, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

zawieszenie

Post autor: priv4 »

Witam, trochę zawalę forum moimi pytaniami ;) zastanawia mnie taka rzecz: czy obniżenie samochodu jest równoznaczne z jego utwardzeniem? mam seryjne zawieszenie i jego miękkość mi jak najbardziej odpowiada w szczególności na wrocławskie dziury:) Dało by radę obniżyć autko (teraz to mi cała ręka między koło a nadkole się mieści) ale nie stracić miękkości jazdy?
t
tajpej

Post autor: tajpej »

kolego jeśli obniżasz to tracisz komfort bo zawieszenie niższe = twardsze :piwo:
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

NIE ;) . Załóżmy, że seryjne zawieszenie ma skok tłoka amora powiedzmy 12cm. Jesli obnizysz o 6cm zostaje tylko 6cm skoku, które nie jest w stanie połknąc jakiejkolwiek większej dziury bo zwyczajnie dobije do końca przy miekkiej spręzynie. Przy obnizeniu musi byc twardziej i zawieszenie musi uginac sie progresywnie(twardnieć w miare ugiecia). Wtedy te 6cm ugięcia pracuje mniej więcej tak: pierwsze 2cm daje realtywnie spory komfort na najmniejszych nierównościach typu bruk, kolejnie 2 cm muszą już tłumić wieksze uderzenia ale już stopniowo twardnieć a ostatnie 2cm z tych 6 jest już mega twarde i stłumione i walczy o to zeby zawieszenie z hukiem nie dobiło. Nie można mówić o miekkim zawieszeniu przy obnizeniach powyżej -30mm
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

zasada jest taka: albo nisko albo miekko.

np zamontowanie kitu ta-technixa (-40/-40) nieznacznie obniza komfort jazdy i plomby z zebow nie wypadaja ale jest bardziej twardo :-)

jesli chodzi o zamontowanie skroconych sprezyn na seryjne amorki to tez mozna i powinno byc tez bardziej miekko, ale tak montuje sie springi do -40, powyzej powinno sie zamontowac specjalnie utwardzane amorki o skroconym skoku.
p
priv4
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 29 cze 2009, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: priv4 »

czyli co polecacie żeby obniżyć zawieszenie, ale też do dentysty często nie chodzić :)
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

ja mam kita i jest wystarczajaco miekko, zeby moja kobieta nie narzekala ze za twardo. jak bedziesz montowal kita to pomysl takze o rozporce przedniej gornej.

koszta wymiany (NOWE CZESCI):

kit: ~700PLN
graty potrzebne: ~150PLN
ustawienie zbieznosci: ~100PLN

robocizna: 4h we wlasnym garazu + po pracy 2 pifka ;-)
p
priv4
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 29 cze 2009, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: priv4 »

opowiedz mi coś dokładniej o tym co piszesz :) bo mnie to zainteresowało i jakbyś mógł wysłać kilka fotek swojego autka bo interesująco wygląda a na takim małym to sie dopatrzeć nie moge jak nisko zawieszone jest :) (mail: priv4@o2.pl)
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Na kicie będzie w miarę komfortowo ale musi być to sprzęt z trochę wyższej półki np. Weitec. Ludzie na forach chwalą sobie same sprężyny Eibach ProKit -30/-30 jako rozwiązanie komfortowe, ale osobiście nie jeździłem, więc to opinia z drugiej ręki :P
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Ja mam teraz Eibachy pro-kit 30/30, wiadomo gleby duzej nie ma ale auto juz wygląda przyzwoicie. Do tego mam amorki Bilstein B6 o standardowym skoku tłoka. Powiem tak, jeździ się rewelacyjnie, auto nie jest ani miekkie ani twarde, jest super sprężyste i jędrne. Progres jest dobrze dobrany i praktycznie nie sposób tego zawieszenia dobić. Na nierównych drogach auto klei się nawet na ostrych zakrętach i trzyma cały czas kontakt z asfaltem. Tyle, że cena nowych to 700zł, ja kupiłem swoje nówki za 350zł z jakiś magazynowych czystek więc morda mi sie cieszy :thumbsup:

Do tego Megane mojego taty tez smiga na Eibachach tyle, ze ze zwykłymi olejowymi Kayabami i też odczucia są bardzo pozytywne takze zdecydowanie Polecam
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

wydaje mi sie ze wszystkie kwestie sa juz opisane przez nas. ja osobiscie uzywam kitu technixa bo akurat taki byl na polkach ale nie moge powiedziec zebym nie byl zadowolony. fakt ze dziury nauczylem sie omijac ale trzymanie drogi jest rewelacyjne (w moim odczuciu). widze ze inni proponuja Eibacha i jak masz pieniadze to faktycznie celuj w wyzsza polke niz TA-Technix/GT-Cupline

a co do fotek mojego Resoraka to ponizej dwa najnowsze (tak sobie mysle ze chyba wroce z projektem do stylingu coby inni poza klubowiczami mogli poogladac)

http://img10.imageshack.us/i/dsc9396.jpg/
http://img10.imageshack.us/i/dsc9425l.jpg/
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Kiedyś natrafiłem na info o sprężynach Eibacha obniżających jakieś 30 mm model Comfort czy coś takiego, były koloru chyba zlotego (?). Miały być porównywalne twardością z serią. Szukałem potem ale nie mogłem nic więcej na ten teamt znaleźć :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Skfarek, seria Pro-kit obniza 30-35 z przodu i z tyłu. Dalej jest linia Sportline obniżajaca jakieś 50/40mm i innych spreżyn tej firmy nie ma. Mozliwe, że jest jakiś cały kit Eibacha z górnej półki o komfortowych nastawach. A może pomyliło Ci się z gwintem KW serii street-comfort bo jest taki od niedawna w ofercie: http://www.kwpolska.pl/streetcomfort.html
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Borek""]Skfarek, seria Pro-kit obniza 30-35 z przodu i z tyłu. Dalej jest linia Sportline obniżajaca jakieś 50/40mm i innych spreżyn tej firmy nie ma. Mozliwe, że jest jakiś cały kit Eibacha z górnej półki o komfortowych nastawach. A może pomyliło Ci się z gwintem KW serii street-comfort bo jest taki od niedawna w ofercie: http://www.kwpolska.pl/streetcomfort.html[/quote]

Możliwe że to z górnej półki albo siakiś prototyp był :grin:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
p
priv4
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 29 cze 2009, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: priv4 »

[quote=""suff""]wydaje mi sie ze wszystkie kwestie sa juz opisane przez nas. ja osobiscie uzywam kitu technixa bo akurat taki byl na polkach ale nie moge powiedziec zebym nie byl zadowolony. fakt ze dziury nauczylem sie omijac ale trzymanie drogi jest rewelacyjne (w moim odczuciu). widze ze inni proponuja Eibacha i jak masz pieniadze to faktycznie celuj w wyzsza polke niz TA-Technix/GT-Cupline

a co do fotek mojego Resoraka to ponizej dwa najnowsze (tak sobie mysle ze chyba wroce z projektem do stylingu coby inni poza klubowiczami mogli poogladac)

http://img10.imageshack.us/i/dsc9396.jpg/
http://img10.imageshack.us/i/dsc9425l.jpg/[/quote]

No będziesz musiał więcej fotek strzelić swojego autka :) ciekawe też masz felgi, jaki rozmiar itp?
g
grzybol
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:00
Lokalizacja: Kolbuszowa/okolice Rzeszowa

Post autor: grzybol »

Polecam kit H&R CupKit Komfort 60/40. Sam taki posiadam. Poczytaj tutaj:
viewtopic.php?f=13&t=5554
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”