Przełącznik wycieraczek z "komputerem"

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

h
horses
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 lis 2008, 21:37
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Przełącznik wycieraczek z "komputerem"

Post autor: horses »

Hej.

Ano jest cos takiego jak przełacznik wycieraczek ze sterowana predkością.

Tylko mam pytanie czy do samochodu w którym tego nie ma (nie wiem czy oryginalnie było) da się coś takiego zamontować. W sensie moze jest wiązka do której da się to podłączyc ?

PZDr
Adam
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Tak ja w swoim 2f taki zamontowałem instalacja elektryczna na to pozwala :)
h
horses
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 lis 2008, 21:37
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: horses »

O dziekuje za (po)odpowiedz :) Teraz kwestia, rozumiem ze gdzies jest kabelek luzem ?

I chodzi o cos takiego

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

W golfach byl przekaznik z taka funkcją. Mysle, ze po wymianie przekaznika bylaby mozliwosc sterowania czasem.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

O kurde teraz mnie zaskoczyłeś myślałem, że chodzi o zamontowanie tylko przekaźnika z taką funkcją. Prawa manetka, którą masz teraz w aucie ma tylko 2 pozycje? U mnie są 3: 1- praca czasowa, 2- wolno, 3-szybko
h
horses
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 lis 2008, 21:37
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: horses »

No to u mnie jest tak samo. Mnie chodzilo o zamontowanie manetki ze sterowaniem jeszcze tego czasowego.
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Nie ma czegoś takiego, układ czasowy zapewnia ten specjalny przekaźnik, a steruje się go wajchą z tej pierwszej pozycji: szybkie właczenie i wyłączenie jej odpala odliczanie czasu (czekasz np. 6 sekund) i wtedy z powrotem wajcha na pozycje pierwszą (czasowa) i wycieraczka pracuje od tego momentu w ustalonych przerwach co 6 sekund.
h
horses
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 lis 2008, 21:37
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: horses »

A wiec tu jest dokladniejsze zdjecie.

Obrazek

Zaglebilem sie w ETKE i tu nie ma w opcji takiego przelacznika... ale nie wiem dlaczego sa dwa przekazniki
191 955 531 - przekaznik automatycznej regulacji pracy wycieraczek
3B0 955 531 - sterownik czestotliwosci przcy wycieraczek

jezeli sie takiego przelacznika nie da zamontowac to nic sie w koncu nie stanie i tak musze szybko go wymienic bo co rano wsiade do samochodu to sie wszystkie wycieraczki wlaczaja.

OK jeszcze wpisalem numer tego przelacznika do ETKI i sie pojawilo "przelacznik wycieraczek, spryskiwacza szyb, wyswietlacza wielofunkcyjnego z przyciskiem pamieci"

No to chyba w sklepie jest pomylka i do Polo to nie pasuje.
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Heh to jest manetka ze sterowaniem kompa pokładowego tzw. MFA, jeśli wymieniać to tylko na zwykła lub przekaźnik, standardowy od przednich wycieraczek ma oznacznie 19 (stałe opóźnienie), a taki z regulacją czasu jeśli mnie pamięć nie myli ma nadrukowany nr 99.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2008, 22:30 przez jaro, łącznie zmieniany 1 raz.
h
horses
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 lis 2008, 21:37
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: horses »

No fakt, w necie pogrzebalem troche, czyli mozna temat zamknac. Musze cos zamowic, najwiecej przelacznikow jest HP, sa tez Febi i Magneti Marelli, to ktore wybrac. Ja bym Febi obstawial.
Obrazek
Awatar użytkownika
analogman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 lis 2008, 10:03
Lokalizacja: Tychy / Zabrze

Post autor: analogman »

Istnieje jeszcze druga opcja-
Wsadzasz układ czasowy, regulowany potencjometrem - ustawiasz pracę wajchy na dół i zamiast sygnału do przekaźnika prowadzisz sygnał do tego układu. On z kolei steruje prędkością pracy przekaźnika wycieraczki. Schemat gdzieś widziałem na elektrodzie.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Mialem tak w maluchu, i powiem szczerze bardzo mi tego brakuje w kazdym innym samochodzie.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Odi
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:34
Lokalizacja: Piła (WLKP)

Post autor: Odi »

Takie coś jest bardzo przydatne, ojciec miał w Maluchu (dodatkowe pokrętło pod kierownicą) i jak się przyzwyczaiłem to w Polo bardzo mi tego brakuje. Będzie trzeba poprosić żeby mi w Polo kiedyś założył :)
p
patryk84
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:39

Post autor: patryk84 »

A jak to jest z tylną wycieraczką? Popychamy do przodu - pracuje, popychamy ponownie - przestaje pracować, ale zauważyłem, że jak parę razy się popchnie to zasuwa szybciej. Jak nią dokładnie sterować?
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Lekie popchnięcie włącza prace cykliczną i tak samo się wyłącza, a do oporu trzymając to jest spryskiwacz+szybka praca(przetarcie).
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”